The Star Wars Universe

Na Andor en Rogue One nog eens, na hem in de cinema te hebben gezien, Episode I opgezet. Tjonge, dat was toch bij momenten bagger. Als prille tiener vond ik dat een goede film en herinner ik me nog de strips en games die ik las en speelde. Benieuwd of Episode II en Episode III de tanden des tijds beter hebben doorstaan.

Na Andor en Rogue One nog eens, na hem in de cinema te hebben gezien, Episode I opgezet. Tjonge, dat was toch bij momenten bagger. Als prille tiener vond ik dat een goede film en herinner ik me nog de strips en games die ik las en speelde. Benieuwd of Episode II en Episode III de tanden des tijds beter hebben doorstaan.
Enige goeie aan Episode I is Darth Maul en Podracing :scream:
En dat gevecht tussen de Gungans met hun blauwe bollen en de Droids is ook nog wel leuk :D
Episode II vond ik persoonlijk minder. En Episode III is dan weer een meesterwerk.

Vorig jaar in de zomer de prequels nog eens gekeken. TPM (I) blijf ik gewoon leuk vinden eerlijk gezegd. AOTC(II) was ik mega fan van als kind maar wat een bagger is dat eigenlijk. Gigantisch veel moeten doorspoelen want Anakin en padme scènes waren gigantische cringe. ROTS (III) blijft goed voor wat de film moet doen maar kon nog veel beter zijn imo. Blijft desondanks een topper van de star wars films. Daarna alles doorgespoeld met Andor s1&2 :drool: :drool: :drool:

TPM was bagger op de beruchte scene met Maul na.
AotC was half bagger. Obi Wan zijn deel was eigenlijk een zeer goede Star Wars detective verhaal. Anakin/Padme in Como was zowat het slechtste in Star Wars ooit.
RotS was natuurlijk top.

Maul Shadow Lord ep1 en 2 gezien

Haalt zeker het niveau van de betere episodes van de Clone Wars en Rebels animatiereeksen.
De vibe/animatie is Star Wars + film noir. Maar de lat ligt alvast hoger kwa animatie kwaliteit.

Speelt zich voorlopig af in het misdaad milieu op de planeet Yanix in Yanix City, een grote neon like stad. Gotham meets Metropolis.
Maul zet de crime syndycates tegen elkaar op als wraak, en de lokale police captain probeert er voorlopig nog the empire buiten te houden, en toch voelt het 100% Star Wars.

Laatst bewerkt:
Ter voorbereiding van de Mandalorian & Grogu film, nog snel Mandalorian S3 bekeken. 'k Had opgevangen dat S3 niet goed ontvangen was, maar dat valt toch vrij goed mee? Naar het einde toe wat plotholes en soms wat clunky vechtscenes, maar is toch nog altijd van een veel hoger niveau dan bvb Ahsoka?

Enige dat mij enerveerde:
Bo Katan: lijkt me dat die actrice maar 1 gezichtsuitdrukking heeft, een nogal creepy lach ongeacht welke situatie ze in zit. We hebben ze daarom hier omgedoopt tot Botox Katan

Enige voorkennis nodig? Want ik ben wel een sucker voor mooie art en animation style, dus dit lijkt me wel iets voor mij. Maar ik heb zeker niet alles Star Wars content gezien.
Het verhaal betreft Maul sluit aan op de verhaallijn in The Clone Wars, ergens nadat Maul van Mandalore vluchtte, dus wat voorkennis is nodig.
Zonder gaat het ook wel voor de andere personages, maar dan weet je niet hoe Maul in het misdaadmilieu terecht kwam en hoe hij oa overleefde na kwasie in 2 gehakt te zijn door Obi Wan, dat zie je in The Clone Wars allemaal vanaf S4.

In Maul Shadow Lord Ep5 komt The Empire erbij en gaan de actie scenes nog een versnellinkje hoger
De aankomst van the empire met een star destroyer boven Yanix City was wel heel cool gedaan, deed me wat denken aan de star destroyer boven Jedda in Rogue One

S2 zou al aangekondigd zijn.

Laatst bewerkt:
Ho ho die laatste aflevering van Maul 🤩
Amai zo vet om Vader in die animatiestijl aan het werk te zien met zijn lightsaber. RIP master Daki

Laatst bewerkt:
Ik heb alle films gezien en live action series gezien van Star Wars, maar helemaal niks van de animatie series.

Ik hoor goeie dingen over Maul en dat wil ik graag zien. Begin ik dan best eerst met The Clone Wars te kijken en daarna Maul? Of moet ik nog andere zaken gezien hebben?

Ik heb alle films gezien en live action series gezien van Star Wars, maar helemaal niks van de animatie series.

Ik hoor goeie dingen over Maul en dat wil ik graag zien. Begin ik dan best eerst met The Clone Wars te kijken en daarna Maul? Of moet ik nog andere zaken gezien hebben?
Dan zou ik de belangrijkste episodes van Ahsoka en Maul opzoeken en bekijken voor je aan Shadow Lord begint. Er zitten wat pareltjes tussen!

Je kan natuurlijk alles van The Clone Wars kijken 🤓, maar dan ben je wel even bezig. Er zitten ook mindere afleveringen/ arc's tussen. Als je dat wilt doen heb je verschillende opties:
- gewoon de volgorde van uitgave volgen
- in verhaal-chronologisch volgorde kijken (dat vind je wel ergens online terug)
- of je kijkt de belangrijkste arcs (op Reddit vind je wel wat suggesties.

Als je enkel arc's wilt kijken die relevant zijn om nadien Maul beter te kunnen volgen, dan zou ik ook wel eens op Reddit gaan kijken. Daar staan wel wat posts met overzichten van de relevante afleveringen.

Maul was dik in orde. De artstyle blijft beter en beter worden vind ik. Enige negatieve dat ik kan benoemen is de lengte vd afleveringen te kort zijn. De afleveringen zijn ook telkens per 2 vrij gegeven, had even goed 1 aflevering kunnen zijn.

De confrontatie met Vader was wel speciaal om die helemaal niks te horen vertellen tegen zowel Maul als de 2 Jedi

Terug
Bovenaan