The Star Wars Universe

Mandalorian gaan zien. Ni slecht, maar ook helemaal niet waaaaaaaaauw.
Wie fan is van de echte Mandalorian serie, met de nadruk op de vele Mandalorians en hun historie, zal bedrogen uitkomen. En in Grogu zit spijtig genoeg ook helemaal geen evolutie.

Ik ben benieuwd, eergisteren nog tickets gekocht voor zaterdagavond Screen X in Kinepolis Brugge. Dacht dat er nog maar 8 stoeltjes verkocht waren toen. Ik voel echt geen hype rond deze film. 😅

Mandalorian gaan zien. Ni slecht, maar ook helemaal niet waaaaaaaaauw.
Wie fan is van de echte Mandalorian serie, met de nadruk op de vele Mandalorians en hun historie, zal bedrogen uitkomen. En in Grogu zit spijtig genoeg ook helemaal geen evolutie.
Zelfde mening, de film was goed gemaakt maar bood niet veel diepgang.

net terug van cinema. Grafisch een pareltje, maar ik vond er ook weinig diepgang in zitten.
Verder kijkt hij wel aangenaam weg als popcorn film.

heb hem ook gezien, woensdag.
veel actie, weinig story, om het kort samen te vatten.

er zitten een paar leuke dingen in, maar het hadden gewoon 2-3 afleveringen van de serie kunnen zijn.
maar dit kost dan 19,20€ voor een Laser Ultra ticketje, ipv inbegrepen te zijn in je D+ abonnement :crazy:

Vandaag ook gezien. De gewone goedkoopste versie, geen LaserUltra, 3D, 4D of IMAX, en dat beviel uitstekend.
Je merkt wel aan alles dat er inderdaad totaal geen hype in Vlaanderen is rond deze film.
Zaal zo goed als leeg, elke vertoning die ik gecheckt heb trouwens, ook die van het komende weekend. Posters van de première avond werden bij Kinepolis nog aan de ingang uitgedeeld, er was dus nog genoeg stock. En alle popcorn buckets waren nog ruim voorhanden, ik denk dat ze van die AT-AT's aan +70 euro zelfs nog geen enkele verkocht hadden, daar leek het toch op.

De film dan... Ik heb ervan genoten, veel actie, geen diepgang, maar dat is ook niet nodig bij dit soort films.
Er waren heel wat coole scenes, vooral het begin van de film. Nadien werd het allemaal wat minder en heb regelmatig met mijn ogen gerold. Je krijgt toch sterk de indruk dat Disney het zelf niet meer weet en dan maar alle populaire elementen bij elkaar smijt tot een melting pot en hoopt op resultaat. Ik vrees dat deze film opnieuw een flop zal zijn in de zalen en dat kon Star Wars in de bioscoop NIET gebruiken.

Top:
  • Alle aandacht naar The Mandalorian, geen tribe of dat soort zaken, vond ik ook al overbodig in de serie
  • Coole intro van de film, die Snowtroopers & AT-AT drivers waren altijd al mijn favoriete Imperials
  • Ik was bang voor zeer matige CGI afgaande op de trailer, maar dat viel reuze mee, als was er wel duidelijk kwaliteitsverschil tussen bepaalde scenes
  • Amani ras (zoals Amanaman)
  • The Hutt fighter jets die de planeet beschermen waren wel een gaaf nieuw ontwerp.
Flop:
  • de Hutts spreken nu plots Engels? Huh? En Jabba's zoon is plots een befaamd worstelaar en krijgt een grote rol in de film. Je verzint het toch niet?
  • Heel die scene met Grogu en de "healing" van Mando viel echt aan als pure cringe voor mij. Duurde ook veel te lang, en die "medicijnman" met zijn vissen leek er nog snel bijgemaakt om de film over de 2u te krijgen. Zeer matig.
  • Geen echte duidelijke bad guy

Laatst bewerkt:
Gisteren toch ook eens naar The Mandalorian & Grogu gaan kijken in de ciné. Als fan van seizoen 1 (en minder van het Bo-Katan-verhaal) krijg je hier toch een heel coole film. Voelt aan als 2 heel strakke Mandalorian S1 afleveringen die aan elkaar geplakt zijn, met paar heel visueel coole settings, strakke soundtrack en serieus hard tempo waarin het voorbijvliegt. Ook cool 90s sfeertje die over de film hangt.

Ok, verwacht je je aan diepe lore, dan ben je eraan voor de moeite. Verwacht je je aan een strak back to basics mando-verhaal dan is het toch echt dik in orde.

die mocht wel gewoon gezwegen hebben. Zn stem pastte totaal niet

Dikke banger in de soundtrack ook:

Laatst bewerkt:
Kvond het ook een leuke film. Niks wereldschokkend, maar gewoon een hele portie fun. Mijn zoon van 13 vond 'em dan weer "heel goed".

Gisterenavond Mando gaan kijken. Op zich had ik toch meer verwacht. Als je deze film in stukken doet van een half uur is het gewoon seizoen # zoveel. Geen diepgang, geen evolutie van de characters. Je zou na de 3 (correct me if i'm wrong here) seizoenen die best wel leuk waren toch een soort van ontknoping verwachten. Alles blijft gewoon heel erg flauw en veilig zonder een echte apotheose. Bij de Lando film had je dan nog wel een evolutie van het figuur. Andor blijft voorlopig op wel zeer eenzame hoogte en ik verwacht dan ook nog maar erg weinig verder van Disney Star Wars.

De ontknoping hebben we in seizoen 3 gehad, hè. De Mandalorians die hun maatschappij weer beginnen opbouwen en Grogu die veilig is van Moff Gideon. In dat opzicht was deze films zelfs compleet overbodig. Maar kvond het toch tof om te zien.

De ontknoping hebben we in seizoen 3 gehad, hè. De Mandalorians die hun maatschappij weer beginnen opbouwen en Grogu die veilig is van Moff Gideon. In dat opzicht was deze films zelfs compleet overbodig. Maar kvond het toch tof om te zien.
Klopt, had dat nu het verhaal van de film geweest zou ik meer positief geweest zijn. Ik vond dat verhaal veel interessanter om volgen dan de film die ik gisteren heb gezien. Op zich had dit beter gepast als serie dan als film en het verhaal vd Mando's beter als film.

Terug
Bovenaan