The Wheel of Time

The Wheel of Time

Hoe zit het met de spoilers door de boekenlezers in dit topic? Het is maar of ik weet dat ik hier kan komen lezen als de serie losgelaten wordt.

Oei, sorry, ik heb er bij mijn vorige posts geen rekening mee gehouden. Maar ik DENK dat er voorlopig weinig tot geen spoilers gepost zijn. Ik heb er alleszins geen problemen mee om spoilers beperkt te houden tot wat we in de TV-serie zien. Dit is uiteindelijk het topic over de TV-serie.

Hoe zit het met de spoilers door de boekenlezers in dit topic? Het is maar of ik weet dat ik hier kan komen lezen als de serie losgelaten wordt.

Ik zou toch niet teruglezen. Er staan wel een aantal spoilers. Laten we vanaf nu vergelijkingen met het boek altijd duidelijk aangeven in spoilers (met tag boekspoiler)?

Daniel Greene? :)

Wel gelezen dat de acteur voor Mat na 1 seizoen reeds vervangen wordt. Best niet te geattacheerd geraken aan Barney Harris dus. Toch ook frappant dat een van de hoofdpersonages zo snel een nieuwe acteur krijgt.

Inderdaad :)

Ja dat had ik ook gelezen. Geen idee waarom... Er kunnen zoveel redenen zijn. Ik geloof dat hij ook niet op de première was.

Ik zou spoilers ook willen vermijden aangezien ik nog niet alle boeken heb gelezen.

Sowieso gaat er weer een shitstorm zijn als de serie begint met de boekenlezers, ik denk dat de meesten hier zich wel herinneren hoe het er aan toe ging met Game Of Thrones op 9Lives, daar was op den duur 1 topic voor de serie en 1 topic voor de boekenlezers...

Ik denk dat we nog gaan afzien Zantas :unsure:

Toch ook wel wat wennen aan het zeer multiculturele Emond's Field. Op zich geen probleem mee, als het maar steek houdt in de wereld die ze scheppen. Maar Rand zijn afwijkende uiterlijk van de omgeving waar hij opgroeide was wel een belangrijk punt in het boek.

Die trailer in de inn vind ik inderdaad ook niks, zo dramatisch terwijl Lan en Morraine quasi undercover zijn en zich zo discreet mogelijk zouden moeten gedragen. Daar vrees ik wel een beetje voor, dat veel zaken die de boeken zo goed maken (de sfeer, de pacing, geleidelijke ontwikkelingen) plaats moeten ruimen voor actiescenes en een razendsnel plot.

Ik denk dat we nog gaan afzien Zantas :unsure:

Toch ook wel wat wennen aan het zeer multiculturele Emond's Field. Op zich geen probleem mee, als het maar steek houdt in de wereld die ze scheppen. Maar Rand zijn afwijkende uiterlijk van de omgeving waar hij opgroeide was wel een belangrijk punt in het boek.

Ik wou net hetzelfde posten :D

Kleurtjes maken voor mij niet uit, maar EF werd voorgesteld als een afgelegen boerendorp met amper bezoekers, laat staan zo'n diverse bevolking. Maakt voor mij niet uit als ze allemaal bruin/zwart zijn, maar Rand zou er inderdaad tussen uit moeten steken. In dit geval doet hij dat niet. Ik krijg eerder een Venetie in de 16e eeuw vibe als ik naar die scene kijk.
Ook die kleren lijken me iets te fancy voor een afgelegen boerendorp. Maar bon, misschien gaat men van EF en de 2R een iets mondialer gebied maken.

Er is een behind-the-scenes online gekomen, zal wat spoilen van sets etc:

Ter info: de afleveringen komen online middernacht GMT, dus 01:00 bij ons (de nacht van donderdag op vrijdag). Je kan ervoor opblijven of 's ochtends vroeg al zien.

Die trailer in de inn vind ik inderdaad ook niks, zo dramatisch terwijl Lan en Morraine quasi undercover zijn en zich zo discreet mogelijk zouden moeten gedragen. Daar vrees ik wel een beetje voor, dat veel zaken die de boeken zo goed maken (de sfeer, de pacing, geleidelijke ontwikkelingen) plaats moeten ruimen voor actiescenes en een razendsnel plot.
Yep, toch het ene punt van kritiek dat ik veel hoor terug komen. Dat men in de eerste afleveringen heel snel door een hoop dingen gaat gewoon om ze op zeg te zetten. Het is ergens wel logisch als je niet lezers wil grijpen en als je heel die serie in 8 seizoenen probeert te proppen. Ik hoop gewoon dat het niet als gevolg heeft dat een hoop zaken dan 'plots' gebeuren en een deus ex machina worden terwijl ze eigenlijk heel logisch zijn

Sowieso gaat er weer een shitstorm zijn als de serie begint met de boekenlezers, ik denk dat de meesten hier zich wel herinneren hoe het er aan toe ging met Game Of Thrones op 9Lives, daar was op den duur 1 topic voor de serie en 1 topic voor de boekenlezers...
Eigenlijk is het simpel; afl uit -> posten zonder spoilertags.

Dus vanaf vrijdag mag hier open gepost worden over de 1ste 3 afl. Dingen uit de boeken steeds tussen spoilertags plaatsen.

Eigenlijk is het simpel; afl uit -> posten zonder spoilertags.

Dus vanaf vrijdag mag hier open gepost worden over de 1ste 3 afl. Dingen uit de boeken steeds tussen spoilertags plaatsen.
Ok, dan zal je mij hier even niet meer zien aangezien ik altijd wacht om een serie te bekijken totdat alle afleveringen uit zijn 😋

Aangezien het vroeg op vrijdag uitkomt zullen sommigen de thread 1-2 dagen moeten vermijden voor mogelijke spoilers dan :)
Het zal niet zo erg zijn als de oude GoT thread, voorlopig zullen hier mss 10-15 mensen zitten die effectief kijken.

Boekenlezers moeten oppassen met vals speculeren. Er zijn andere discussieplatforms zoals /r/WoT en /r/WoTshow voor nitty-gritty analyses en "hoe zal X verschillen van de boeken".

Aangezien het vroeg op vrijdag uitkomt zullen sommigen de thread 1-2 dagen moeten vermijden voor mogelijke spoilers dan :)
Het zal niet zo erg zijn als de oude GoT thread, voorlopig zullen hier mss 10-15 mensen zitten die effectief kijken.

Boekenlezers moeten oppassen met vals speculeren. Er zijn andere discussieplatforms zoals /r/WoT en /r/WoTshow voor nitty-gritty analyses en "hoe zal X verschillen van de boeken".

Vrijdagmiddernacht naar zaterdag toe, dan wordt de serie beschikbaar. Dat noem ik niet vroeg op vrijdag ;)

Ik zit op BG, niet op /r/. We hebben al afgesproken om boekspoilers duidelijk aan te geven in spoilertags.

Neenee, het is echt donderdag op vrijdag 19 november. In de VS zeggen ze expliciet donderdag 18 november 7 PM ET. Je bent 24 uur te laat 😋

VS Prime Video account zegt Friday 19 November:

Wheel of Time officieel account zegt Friday 19 November:

Welke bron heb je dat de serie op donderdag 18 November om 7 PM ET vrijkomt? Ik heb nergens in geen enkele tweet de dag 18 November voorbij zien komen.

Normaal komt deze vrijdag uit en door het tijdsverschil zullen wij het eerder kunnen bekijken dan in de VS.
Denk ik toch...

De enige "blue tweet" bron is die van Australië die op ons vooruit lopen:
De rest komt van customer service reps die oa antwoorden op iemand in CT bvb:
FEX7U7BXMAETKVJ.png:large

Andere Amazon series komen ook altijd uit op de releasedate middernacht GMT, dus voor mij is het voldoende bevestiging dat het er al vrijdagochtend zal zijn en niet pas zaterdagochtend.

Ze hebben ook een countdown voor een of andere townhall op Gather dat om 02:00 vrijdagochtend opent, dan gaan ze daar wss niet nog eens 24 uur palaveren dat het komt: https://gather.town/app?tab=wheelOfTime

Laatst bewerkt:
Sorry, dat is een beetje te bizar voor woorden. Alle officiele bronnen spreken van een release op Vrijdag 19 November in de USA, en we gaan hier op basis van een interpretatie van een customer service chat plots even stellen dat het op donderdag 18 November uitkomt? Straf dat ze daar noch bij Prime noch bij Wheel of Time rekening mee hebben gehouden in hun PR-campagne. Mariana van de Customer Service bevestigd het bericht overigens niet, ze blijft enkel herhalen dat het op midnight GMT uitkomt. Dit gekoppeld aan "Friday 19 November" in alle trailers en alle kanalen, doet me denken aan Vrijdagnacht GMT en vrijdagavond USA time 19 November.

Ik hoop dat je gelijk hebt, heb ik Vrijdag iets te doen behalve me vervelen op het werk. Maar ik ga er toch maar niet op hopen.

Terug
Bovenaan