The Wheel of Time

The Wheel of Time

Net een beeld tegengekomen met Loial. Blijkbaar hebben ze besloten om hem er meer menselijk te laten uitzien. Het was oftwel dit, of hem minder screentime geven om kosten te besparen. Opzich vind ik het dan wel een betere oplossing dan slechte special effects, maar ik ben toch een beetje teleurgesteld

Trouwens... Is er iets van uit het boek dat jullie echt nog in de serie willen zien? Ik ben heel nieuwsgierig naar wat ze met de ways gedaan hebben.

Ik kijk uit naar flashback-momenten van duizenden jaren terug. Er zijn een aantal hoofdstukken in de boeken waar je kort een glimp opvangt van hoe het leven veel meer geavanceerd was.

Met de serie te bekijken (en de thread hier te volgen), krijg ik zin om de boeken nog eens te herlezen.... Maar dan bedenk ik dat ik me toch echt wel door een aantal boeken heb moeten worstelen. Twijfelachtig dus :)

Met de serie te bekijken (en de thread hier te volgen), krijg ik zin om de boeken nog eens te herlezen.... Maar dan bedenk ik dat ik me toch echt wel door een aantal boeken heb moeten worstelen. Twijfelachtig dus :)

Same here. Ook enorm moeten worstelen bij enkele boeken. Het verhaal over de boeken heen is goed maar soms zo langdradig. De boeken die Sanderson dan geschreven had vond ik eigenlijk vlotter lezen.

Dat bedoelde ik ook :unsure:. Een nieuw 'spinning' van het verhaal, met dezelfde personages en dezelfde grote lijnen.

Is het uiteindelijk niet beter zo?

Voor mij zitten de boeken reeds te ver in het geheugen (zoals al bleek bij mijn inbeelding van Aviendha) en daardoor kan ik het bekijken door een lens van casual kijker maar wel met een klein beetje voorkennis.

Inderdaad, ik heb de boeken niet gelezen dus voor mij geen bedenkingen van de serie vs de boeken, maar het kijkt wel aangenaam weg imo. Elke aflevering kom ik er ook meer en meer "in" precies.

Een erg toffe aflevering idd. Er was veel actie en ook mysterie, ze doen je uitkijken naar de volgende week. Er stond vandaag een turbo-knop om het te laten knallen maar denk niet dat elke aflevering zo zal zijn. Met al die nieuwe personages is het best om af en toe wat adempauze te nemen.

Mijn eerste gedachte na dat de afleveringen gedaan was: "ooh nee... Weer een week wachten."

Ik vond het een zeer sterke aflevering. Ik ben echt benieuwd hoe het verder gaat gaan.

Ze wijken vandaag wel heel ver af van het oorspronkelijke verhaal, maar eerlijk gezegd, vond ik de aflevering van vandaag wel heel, heel goed.
Ze wijken inderdaad serieus af, maar (nog) geen echt relevant afwijkingen. Denk dat deze aflevering een heel goede manier was om alle fundamentele dingen ( behalve caemlyn) te laten gebeuren zonder er drie episodes aan te spenderen.

Echt heel sterke aflevering, kan niet wachten tot volgende week.

Enige dat me tegenstak, was dat Nynaeve blijkbaar veel sterker is dan Logain (getuige zijn reactie achteraf) terwijl in de boeken het toch andersom is. Maar ik kan me inbeelden dat in deze pc-versie van WoT het niet uit te leggen valt dat mannen inherent sterker zijn in de One Power dan de vrouwen.

En ik wil vooral weten of we te weten gaan komen of Mat iets gedaan heeft met die familie of dat dat allemaal de Fade was.

Na de vierde episode begint me iets op te vallen. Ik heb bij momenten een gevoel van "fabricage" in de meer complexere scenes van de serie. Alsof de podiumbouwers proberen van met te weinig props een te grote scene op te bouwen. Hieronder een voorbeeld van wat ik bedoel. Het doet een klein beetje af aan de immersie voor mij.

vlcsnap-2021-11-26-21h50m41s230.png

Amai. Zeer goede ep ja!

Enige dat me tegenstak, was dat Nynaeve blijkbaar veel sterker is dan Logain (getuige zijn reactie achteraf) terwijl in de boeken het toch andersom is. Maar ik kan me inbeelden dat in deze pc-versie van WoT het niet uit te leggen valt dat mannen inherent sterker zijn in de One Power dan de vrouwen.

En ik wil vooral weten of we te weten gaan komen of Mat iets gedaan heeft met die familie of dat dat allemaal de Fade was.

Ik denk eigenlijk dat het hoofdpunt van dit verschil als bedoeling heeft om de kijker meer te doen raden naar "wie is de draak".

Want door die enorme vlaag van the one power van Nynaeve uit zegt Logain dat over de draak.
Vergeet btw niet dat Nynaeve ook in de boeken ENORM sterk is.

Amai. Zeer goede ep ja!

Ik denk eigenlijk dat het hoofdpunt van dit verschil als bedoeling heeft om de kijker meer te doen raden naar "wie is de draak".

Want door die enorme vlaag van the one power van Nynaeve uit zegt Logain dat over de draak.
Vergeet btw niet dat Nynaeve ook in de boeken ENORM sterk is.

Ja, Nynaeve is zeer sterk in de boeken maar niet sterker dan Logain. Herinner boek 6 waarin Nynaeve Logain geneest en gelijk voelt dat hij sterk genoeg is om door haar schild te breken en Aes Sedai om hulp roept om het schild te versterken.

Leuke aflevering! Veel veranderingen, maar voorlopig blijf ik genieten!

Ik weet niet meer in welk boek het is, maar Rand gaf ergens aan dat Logain maar nauwelijks minder sterk was dan hem. Volgens de power levels in de Companion (maar die gaat soms lijnrecht in tegen de boeken, dus korreltje zout) is hij een niveau onder Rand en verschillende niveaus boven Nynaeve.

Wel jammer dat we nooit een hysterisch lachende Logain gaan zien, wanneer die in de verte Rand ziet in Caemlyn. Hebben ze dus vervangen door Nynaeve.

Het ziet er maar vrij goedkoop uit ondanks het budget. Niet dat het echt slecht is, gewoon meh.

Probleem is hoe je vorm geeft aan de One Power. Het is een zeer centraal element in het verhaal waar dus vrij veel CGI in kruipt, en dat kost nu eenmaal veel geld.

Ik heb het idee dat men soms te veel wil doen waardoor de algemene kwaliteit van de CGI niet eenzelfde niveau haalt als in andere series

Ik ben ook niet helemaal overtuigd van hoe ze de power in beeld brengen. Ik zou persoonlijk de weaves niet altijd getoond hebben denk ik, enkel de resultaten.

Het ziet er maar vrij goedkoop uit ondanks het budget. Niet dat het echt slecht is, gewoon meh.

Is me ook opgevallen. Decors, omgeving, .. ziet er met momenten soms echt brak uit.

Soit, ik blijf wel verder kijken. Allesbehalve een wauw gevoel, maar voldoende interessant om verder te kijken.

Veel personages lijken Indische roots te hebben qua uiterlijk. Is dat iets dat overeenstemt met de boeken of gewoon toeval?

Terug
Bovenaan