Het is een EU ding maar België lijkt het voor zichzelf heel streng te interpreteren en toe te passen, andere landen gaan minder ver voor dezelfde EU wetgeving.Vraagje, is dat weer een EU ding of is dat een Belgie ding ?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het is een EU ding maar België lijkt het voor zichzelf heel streng te interpreteren en toe te passen, andere landen gaan minder ver voor dezelfde EU wetgeving.Vraagje, is dat weer een EU ding of is dat een Belgie ding ?

Of je nu 1u doet de hele dag, of 15u maakt niet uit, zolang het maar geregistreerd is.Niet elke job kan je toch uitdrukken in werkuren? Als ik vlotter werk dan een collega en ik ben klaar, moet ik dan naar mijn scherm gaan staren zoals een konijn naar een lichtbak?
En de mensen op kantoor kunnen nog altijd uren op toilet doorbrengen, uren staan roddelen aan de koffiemachine, nutteloze meetings bijwonen en gewoon uren rondslenteren om een praatje te doen met mensen. En ook nog eens uren en uren vertoeven op dit forum.Kunnen we onder de middag dan niet meer padellen tijdens ons thuiswerk?
Alle gekheid op een stokje, mensen die van thuis werken kunnen nog altijd hun strijk doen tijdens de uren. En ze kunnen ook nog altijd uren en uren vertoeven op dit forum. Iets wat een arbeider bij McDonalds niet kan. Dus wees blij. De wereld vergaat niet.
Waarom zou ik een afkeer hebben voor thuiswerk, ik werk als zelfstandige zélf alle dagen van thuisIk snap jouw focus en afkeer voor thuiswerk niet die hier doorsijpelt in je reactie, want is in deze discussie irrelevant.
voor de zoveelste keer een misverstandOp zich zijn dit toch discussies in de rand die nergns toe leiden? Wie er de kantjes wil vanaf lopen (via thuiswerk, met die tijdsregistratie, op het werk ...) die zal dat doen. Wij gebruiken die tijdsregistratie al veel langer dan verplicht en is bij ons wel gewoon fijn en makkelijk. Mijn weekdagen zijn zelden 9 to 5 maar vaak avondafspraken met klanten die ik op voorhand niet per sé kan definiëren als halfuur of uur. Dan is zo'n app wel handig om in en uit te klokken en perfect je (over)uren bij te houden.
Ik krijg ze ook niet uitbetaald, maar kan ze wel opnemen in recup.Bij ons zijn overuren niet betaald, vrees dat een prikklok daar niks aan zal veranderen…
Dacht dat de prikklok verplicht werd om in geval van discussie met je werkgever een bewijs van gewerkte uren te hebben. Het is niet zo dat het invloed moet hebben op bvb je loon (kan als bediende ook niet echt denk ik).
Dat is hier al lang. Timesheets + prikklok ( Syntegro) voor medewerkers (in loondienst)Wat is tijdsregistratie? Ik moet al 15 jaar timesheets ingeven. Gaan ze daar nog een klok naast zetten?
Voor zover ik lees moet er gewoon tijdsregistratie zijn: software, badge, app of gewoon op papier... tenzij: google zit te halucineren OF dat België weer lekker speciaal wil doen en papieren/excel registratie niet toe laat.Bij ons zijn overuren niet betaald, vrees dat een prikklok daar niks aan zal veranderen…
Dacht dat de prikklok verplicht werd om in geval van discussie met je werkgever een bewijs van gewerkte uren te hebben. Het is niet zo dat het invloed moet hebben op bvb je loon (kan als bediende ook niet echt denk ik).

Of je nu 1u doet de hele dag, of 15u maakt niet uit, zolang het maar geregistreerd is.
Het verschil tussen fulltime uren en jouw effectieve uren blijft iets tussen jou en je baas.
En als er daar discussie bij ontstaat, dan heb je de registraties om jouw/zijn standpunt bij te staan.
Althans zo begrijp ik het.
Dus in dat geval, als jij eerder klaar bent en je baas vindt dat geen probleem, dan verandert er niets voor jou.
Je moet enkel registreren wanneer je start en eindigt.
Ik hoop dat het bij ons bij een excel ofzo blijft, waarop je dan invult wanneer je gestart en gestopt bent.
Ik heb echt geen zin in zo'n elektronisch systeem. Ik doe dat nu al met timesheets voor de klant, alle uren die ik doorheen de dag doe plak ik samen in 1 geheel. Dat hoeft van mij niet op papier te staan dat ik soms in heel vroeg of heel laat aan het werken ben.
. Who cares...Heel die verplichte tijdsregistratie is juridisch geïnspireerd, het heeft dus wel degelijk belang, zeker in ons Belgisch systeem met sterk afgebakende werkuren. Als jij daar 15 uur invult kan je werkgever veroordeeld worden.Of je nu 1u doet de hele dag, of 15u maakt niet uit, zolang het maar geregistreerd is.
Het verschil tussen fulltime uren en jouw effectieve uren blijft iets tussen jou en je baas.
En als er daar discussie bij ontstaat, dan heb je de registraties om jouw/zijn standpunt bij te staan.
Althans zo begrijp ik het.
Dus in dat geval, als jij eerder klaar bent en je baas vindt dat geen probleem, dan verandert er niets voor jou.
Je moet enkel registreren wanneer je start en eindigt.
Ik hoop dat het bij ons bij een excel ofzo blijft, waarop je dan invult wanneer je gestart en gestopt bent.
Ik heb echt geen zin in zo'n elektronisch systeem. Ik doe dat nu al met timesheets voor de klant, alle uren die ik doorheen de dag doe plak ik samen in 1 geheel. Dat hoeft van mij niet op papier te staan dat ik soms in heel vroeg of heel laat aan het werken ben.
Heel die verplichte tijdsregistratie is juridisch geïnspireerd, het heeft dus wel degelijk belang, zeker in ons Belgisch systeem met sterk afgebakende werkuren. Als jij daar 15 uur invult kan je werkgever veroordeeld worden.
Of whatever nummertje de CFO zei. Vrijwel elk systeem heeft tegenwoordig een app voor tijdsregistratie., waar geen badgeterminatals ofzo staan