Ik ga gewoon af op wat ik op de foto zie (en evt. de google map om een locatie te vinden die bij de site is geleverd, maar ik ga niet op wikipedia jaartal en dergelijke van een event gaan opzoeken om dat juist te hebben.Ja, natuurlijk. Ik vind er niets aan als ik gewoon wat moet gokken, ik vind het net leuk om op basis van details die ik zie detective te spelen en zo zo dicht mogelijk bij plek en tijdstip te geraken. Zo leer ik ook nog vanalles bij, win win.
Maar zo zijn mijn scores natuurlijk wel heel vertekend, als jullie gewoon pure gokken doen.
Ik bedoel, er staat op: "GUESS the right time and location of a historical photo". Anders is er toch niet veel meer mee aan. En met detectivewerk kruipt er ook meer tijd in.
Ik heb Geoguessr ook even gespeeld vroeger, en van enkelen wat YT videos gezien, ja zonder tijdslimiet kan je met detectivewerk en als je een beetje geluk heb dat er genoeg info's op de foto's staat de precieze locaties vinden. En in multiplayer moet je sneller zijn, maar er zijn wel veel tricks om de juiste locatie ongeveer te achterhalen. Al is het wel soms stresserend omdat het niveau hoog kan liggen.
Lijkt me toch niet echt zinvol om dan hier scores te posten.

️
Nouja. Ieder speelt op zijn eigen manier natuurlijk.
Ik vind dat ze dat terug moeten invoeren!