Tanuki_
Crew Member
Maandag start ik een nieuwe job (
). Deze job is vanop afstand dus 100% thuiswerk. Ik werkte tijdens Corona wel al eens een paar maanden aan een stuk van thuis maar nog nooit effectief permanent full-time. Alhoewel ik normaal wel redelijk gedisciplineerd ben ik toch wat bang om gemakkelijker afgeleid te geraken (hondjes in huis en mogelijkheid om een dutje te doen rond 15u aka klopkestijd) en ook wel schrik voor een eventuele sleur als gevolg van dag in dag uit thuis te zijn. Ik heb ook het nadeel dat mijn bureau in de living staat, al ga ik wel proberen om door middel van een rekje of een kamerscherm ofzo toch een beetje een eigen afgezonderd hoekje te maken. Co-working kantoor is momenteel geen optie. Een groot nadeel is ook dat een paar van de hobby's die ik vaak doe ook op de computer zijn, waardoor ik hier dan 's avonds ook soms zit.
Ik heb me al ingeschreven voor Franse les, wilde dat al lang terug doen en is dan toch al wekelijks eens buitenkomen en wat mensen zien. Kan ook bij wijze van pauze eens tien minuutjes naar buiten gaan met de hondjes (als compensatie voor eens een klapke te doen aan't koffie machien). Ik doe aan sport maar de sporten die ik doe zijn solitair (gaan lopen en gymmen in de garage). Al eens gekeken voor eventuele groepssporten in de buurt maar vallen nogal duur uit.
Zijn hier nog mensen die 100% of zo goed als thuis werken? Ik ben voornamelijk op zoek naar tips om de werkdag af te sluiten van de rest van de dag, omgaan met veel minder sociaal contact, omgaan met net geen 24-7 in dezelfde ruimte te zitten. Algemene tips en tricks van mensen die dit al langer doen zijn meer dan welkom.
). Deze job is vanop afstand dus 100% thuiswerk. Ik werkte tijdens Corona wel al eens een paar maanden aan een stuk van thuis maar nog nooit effectief permanent full-time. Alhoewel ik normaal wel redelijk gedisciplineerd ben ik toch wat bang om gemakkelijker afgeleid te geraken (hondjes in huis en mogelijkheid om een dutje te doen rond 15u aka klopkestijd) en ook wel schrik voor een eventuele sleur als gevolg van dag in dag uit thuis te zijn. Ik heb ook het nadeel dat mijn bureau in de living staat, al ga ik wel proberen om door middel van een rekje of een kamerscherm ofzo toch een beetje een eigen afgezonderd hoekje te maken. Co-working kantoor is momenteel geen optie. Een groot nadeel is ook dat een paar van de hobby's die ik vaak doe ook op de computer zijn, waardoor ik hier dan 's avonds ook soms zit. Ik heb me al ingeschreven voor Franse les, wilde dat al lang terug doen en is dan toch al wekelijks eens buitenkomen en wat mensen zien. Kan ook bij wijze van pauze eens tien minuutjes naar buiten gaan met de hondjes (als compensatie voor eens een klapke te doen aan't koffie machien). Ik doe aan sport maar de sporten die ik doe zijn solitair (gaan lopen en gymmen in de garage). Al eens gekeken voor eventuele groepssporten in de buurt maar vallen nogal duur uit.
Zijn hier nog mensen die 100% of zo goed als thuis werken? Ik ben voornamelijk op zoek naar tips om de werkdag af te sluiten van de rest van de dag, omgaan met veel minder sociaal contact, omgaan met net geen 24-7 in dezelfde ruimte te zitten. Algemene tips en tricks van mensen die dit al langer doen zijn meer dan welkom.
En het helpt ook met het afbakenen van de werkdag, want dat is de voornaamste tip die ik zou geven. Voor jou (dat je niet te vroeg begint of te laat doorwerkt) en voor je omgeving (dat ze niet constant beslag op je leggen, "want je bent toch thuis").
Ik ben nu ook nog helemaal in de wolken over het feit dat ik dit gewoon kan doen als job, wat ook niet helpt op dat vlak. Bon het zal nog een beetje gewend worden zijn en zoeken.

)