Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik werk in gelijkaardige positie ; mensen die overtuigd zijn, steek je geen energie in. Het zijn de twijfelaars waar je iets kan betekenen.

oh proficiat! Hier is er ook nog een (kleine) twijfel om al dan niet voor een derde te gaan :-) hopelijk veel beter na het eerste trimester :support:
Neigen jullie eerder naar het wel of niet doen?
Ik denk dat een derde vooral organisatorisch moeilijkheden brengt, maar ik hoop echt dat ze allen een zalige band gaan hebben, zeker aangezien ze zo kort op elkaar gaan komen.

Baby is 1 week oud en sinds enkele dagen is hij vaak volledig nat op zijn rug (zowel romper als pyjama) na een slaapsessie van 3 - 4u. We gebruiken Pampers premium protection maat 1. Het is een jongen, krijgt uitsluitend borstvoeding en drinkt heel veel en komt ook veel bij (+40 gr per dag). Weegt 3,6 kg. Ik sluit vrij strak aan (1 - 2 vingers ruimte), zorg dat de penis naar beneden is gericht.

Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Een maat groter aandoen? Een ander merk? Speciale aandoen techniek? Iets anders?
Let je er op om de randjes aan de binnenkant van de pamper mooi naar buiten te draaien? Beetje moeilijk om uit te leggen, maar als de pamper aan is moet je aan de binnenzijde van de pamper thv de billetjes eens voelen. Daar zit zo een randje in, je moet zorgen dat dat mooi naar buiten gericht is. Dit zorgt ook voor minder lekken. Weet niet of maat 2 al nuttig is bij 3,6kg, wij zijn pas rond 4,5kg veranderd.

Ik denk dat een derde vooral organisatorisch moeilijkheden brengt, maar ik hoop echt dat ze allen een zalige band gaan hebben, zeker aangezien ze zo kort op elkaar gaan komen.
Wij hebben ook lang getwijfeld voor een derde. En ook vooral over het praktische. Er was zelf al een afspraak voor een vasectomie. Maar dan uiteindelijk toch voor een derde gegaan.

De redenen waarover we twijfelden zijn totaal nog niet aan de orde gekomen

Baby is nu 2 weken oud en dringt super goed uitsluitend borstvoeding. Is al 0.5kg bijgekomen sinds geboorte.

's nachts is wel zwaar. Niet zozeer het opstaan of het drinken, maar wel de krampen. Daardoor raakt hij heel slecht in slaap na het drinken. Ik wandel eerst met hem op mijn schouder. Fiets met zijn voetjes of leg hem in luiaard houding. Helpt een beetje, maar niet super.

Naar het schijnt worden krampen nog erger tot 6 weken ...

Iemand een gouden tip om met die krampen om te gaan?

Door die krampen duurt elke voedingsperiode makkelijk 1u.

Bij ons hielp de draagzak heel goed. Nochtans geen typische houding voor krampen maar de beentjes zitten in een soort W-vorm en voor onze baby's was dat voldoende. En dan uiteraard stappen, stappen, stappen 🫩

Die random vragen zijn echt geweldig. Op het moment soms irritant, maar ik weet dat ik daar over 10 of 20 of 30 jaar met véél nostalgie naar ga terugkijken.
Hier was het plots om 22u: "Mama, wat moet ik doen als jij plots dood bent?"
Haar redenering: mama heeft gezegd (de laatste maanden is dit NIET aan bod gekomen) dat als er iets zou gebeuren,ik naar de buren moet gaan. Dus ik ga vanaf dan bij de buren moeten gaan wonen?

Uitvoerig verschillende scenario's besproken (en uitgelegd dat de buren om hulp vragen niet hetzelfde is als "de buren zullen mij vanaf dan moeten opvangen") en haar toch maar bij mij laten slapen die nacht... Maar ik denk niet dat ik daar echt nostalgisch op zal terugdenken. 😢
Ook heel confronterend om je eigen denkpatronen (de negatieve "wat als..."-vragen) terug te zien in je eigen kind.

het niet doen ('helaas') - vooral naar praktische haalbaarheid en we worden er niet jonger op :-) als ik zie hoe vermoeid ik nu soms ben/na 4.5j nog steeds op sukkel zijn met slapeloze nachten, laat staan er nog een pasgeborene bij :-)

maar toch lopen we een beetje rond met het gevoel dat ons gezin nog niet "compleet" is

Wij hebben lang getwijfeld, en geraken er stillaan uit. Het komt er op neer dat wanneer we voor een 3de gaan, er één van de 2 moet minderen op professioneel vlak. En geen van beide ziet dat zitten. Dus is het genoeg met 2.

Ik wil tijd kunnen vrijmaken voor de kinderen, gaande van spelen tot helpen met schoolwerk. Ik wil hen aandacht kunnen geven. Ik wil ze financiëel kunnen steunen, nu zijn dat de vele hobby's die ze hebben, later studies, een eerste wagen, huis, enz.

Terug
Bovenaan