Tony Hawk's Pro Skater 3 + 4

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
tony34.png

release: 11 juli 2025
genre: skateboarding
dev: Iron Galaxy

Nu ook een remake van deel 3 & 4.

Get hyped for the legendary franchise to return with Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4. Everything you loved is back, but revamped with more skaters, new parks, gnarlier tricks, eardrum shattering music, plus a whole lot more.

Reunite the crew with cross-platform online Multiplayer for up to eight skaters in new and returning game modes. Hit ‘em with some drip in the expanded Create-A-Skater and Create-A-Park modes, including the ability to create custom goals to share with friends for the first time ever.

Insta-buy.
Mij rot geamuseerd met de nostalgia trip die 1+2 mij gaven.
Hell, ik heb zelfs 1+2 opnieuw geïnstalleerd toen ik het nieuws van 3+4 zag.

Hoewel ik de originele games super vond, zijn die nu toch echt niet zo goed verouderd imo. Die arcade gameplay is leuk voor ff, maar begint imo heel snel terug te vervelen.
Lijkt me ook vooral gewoon een cashcow die inspeelt op nostalgie...

Verschijnt 11 juli. Ook op Game Pass.

Get hyped for the legendary franchise to return with Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4. Everything you loved is back, but revamped with more skaters, new parks, gnarlier tricks, eardrum shattering music, plus a whole lot more.

Reunite the crew with cross-platform online Multiplayer for up to eight skaters in new and returning game modes. Hit ‘em with some drip in the expanded Create-A-Skater and Create-A-Park modes, including the ability to create custom goals to share with friends for the first time ever.

Heeeeel erg blij hiermee! Echt veel plezier gehad aan 1+2 remake. 3 en 4 ken ik niet van vroeger, ik heb die nooit gespeeld dus ik ga de vergelijking niet kunnen maken. Ik lees her en der wel wat teleurstelling over de goals en het 2 minuten principe dat geïntroduceerd wordt bij 4. Dat zal voor mij de pret niet kunnen drukken want ik weet niet beter. Tof dat deze reeks wat herleeft!

Fuck yeah! Instant buy.
(die digital deluxe voor €20 is wel zijn geld totaaaaal niet waard, en why doom....)

Ok, tijd om met 1+2 te beginnen. Stond al een hele tijd gepland.
Al een uurtje gespeeld,.. ooh, de nostalgie, voelde me meteen weer 18 jaar. Confronterend wel, maar bon... mijn musclememory is beter intact gebleven dan m´n kortetermijn geheugen blijkbaar na al die jaren 🤣

Dat deze ook maar eens ooit in ps+ komt 😍

Geen Bam Margera ook blijkbaar. Die vorige remaster direct gekocht maar tbh was ik het direct beu.1 keer de career terug uitgespeeld en ik had het al gezien. De 2de is wss een van mijn meest gespeelde games ooit en heb ze allemaal tot American Wasteland gespeeld. Skate van EA heeft deze serie daarna echt irrelevant gemaakt als je zelf ook skate

Idem hier. Remake 1+2 direct gekocht maar na elke uren had ik had alweer gehad. Veel nostalgie maar de magie van toen ik een tiener was, is er natuurlijk niet meer. Blijft wel een ideale game om later nog eens boven te halen op de Switch op reis ofzo want tijdloos is het wel.

Geen Bam Margera ook blijkbaar. Die vorige remaster direct gekocht maar tbh was ik het direct beu.1 keer de career terug uitgespeeld en ik had het al gezien. De 2de is wss een van mijn meest gespeelde games ooit en heb ze allemaal tot American Wasteland gespeeld. Skate van EA heeft deze serie daarna echt irrelevant gemaakt als je zelf ook skate
En ondertussen hebben skater XL en Session ook EA Skate weer irrelevant gemaakt...

Van session zeg ik niks maar skater xl was wel redelijk barebones en onafgewerkt imo. Zojuist een invite gehad om de nieuwe skate te playtesten. Vnvd weten we wat doen!
Ik heb de eerste playtest meegedaan, maar toen was het nog zo onafgewerkt dat ik terug afgehaakt ben eigenlijk.
Skater XL (en Session) zijn beide heel moeilijk om onder de knie te krijgen (niet anders dan the real thing natuurlijk...), waardoor het lang duurt voor je consistent deftige dingen kan doen. Ik vind beide eigenlijk wel echt goed aanvoelen ondertussen.

Insta buy inderdaad. Maar als je zelf skate of hebt geskate, dan komt EA Skate het dichtste in de buurt van de realiteit/feeling. Ik zal beide sowieso kopen. De storymode vond ik ook erg goed. Ook al veel plezier gehad aan de beta van EA Skate. Dat ze beide games maar snel droppen.

Tony 1+2 vond ik een zalige remake, maar je moet ze uiteraard niet vergelijken met sim skategames. Als ik vandaag realistisch wil skaten is het op session (zoveel beter dan skaterxl), maar voor story, muziek! en arcade zou ik wel tony spelen, of zelf ea skate 1 of 2 als ze deze ooit remasteren. Ea skate 1 was in zijn tijd een prachtige game!

Als de geruchten kloppen zal het wel jammer zijn dat tony hawk 4 ook een 2 minute marker krijgt en geen free story mode. Hierdoor zouden wellicht alle minigames en NPC interacties wegvallen. Zoals reeds aangehaald mede omdat Bam zijn debacle van de afgelopen 6 jaar nog steeds niet zijn opgelost
Ik vrees dus voor underground 1 (waar ik naast tony 1 en ea skate 1 het meest naartoe uitkijk).

Terug
Bovenaan