Tour de France 2024

UAE en Pogacar hebben natuurlijk ook wel de gewoonte om de koers hard te maken, dus dat lijkt me geen probleem.

Vingegaard moet er voor zorgen dat hij niet te ver achter komt te staan natuurlijk, maar dat zal toch vooral van zijn vorm afhangen
Zou dom zijn van UAE aangezien Vingegaard daar meer baat bij heeft dan Pogacar

Niet overtuigd. Je kan nu toch niet zeggen dat Pogacar niet van een harde koers houdt? Vorig jaar reed hij Vingegaard er ook af in een rit die Jumbo van in het begin hard had gemaakt.

Het wordt allemaal heel eenvoudig. Pogacar is top dit jaar. Vingegaard was top, maar is dan uitgevallen. Het zal er gewoon vanaf hangen hoe goed Vingegaard 3 weken lang kan zijn na die zware val + hoe fris/sterk zal Pogacar nog zijn na het voorjaar + Giro? Pogacar heeft logischerwijs het voordeel momenteel.

Niet overtuigd. Je kan nu toch niet zeggen dat Pogacar niet van een harde koers houdt? Vorig jaar reed hij Vingegaard er ook af in een rit die Jumbo van in het begin hard had gemaakt.

Het wordt allemaal heel eenvoudig. Pogacar is top dit jaar. Vingegaard was top, maar is dan uitgevallen. Het zal er gewoon vanaf hangen hoe goed Vingegaard 3 weken lang kan zijn na die zware val + hoe fris/sterk zal Pogacar nog zijn na het voorjaar + Giro? Pogacar heeft logischerwijs het voordeel momenteel.
Lees dit boek eens (al is Pogacar ook anders gaan trainen dit jaar)

755x1200.jpg

Jai Hindley en vooral Aleksander Vlasov rolden de rode loper uit. De Rus plant dan toch niet altijd een mes in de rug en lijkt zich dus te schikken in een rol als meesterknecht.

JFC, Sporza stop daarmee. Die gast krijgt echt een reputatie hier van de Belgische media terwijl hij gewoon niks verkeerds heeft gedaan. De media heeft toch ook altijd zijn villain nodig zelfs al zijn er geen.

Zo geven ze ook Landa zo'n rol mee terwijl het altijd net omgekeerd was hij schikte zich teveel naar de ploegorders en supporters wilden net dat hij meer zijn eigen kans ging. Om dan verwonderd te zijn als blijkt dat het wel goeie ploegmaats zijn terwijl ze dat al altijd zijn geweest.

JFC, Sporza stop daarmee. Die gast krijgt echt een reputatie hier van de Belgische media terwijl hij gewoon niks verkeerds heeft gedaan. De media heeft toch ook altijd zijn villain nodig zelfs al zijn er geen.

Een reputatie…
Allez wat gebeurd is dat is gebeurd natuurlijk. Wat er exact aan voorafgegaan is dat zullen we nooit weten, maar dat Vlasov zich gewoon niet van zijn beste kant heeft laten zien dat staat wel vast.
Ook dat de ploegleiding daar nooit ingegrepen heeft of een signaal heeft uitgezonden is vreemd. Ze hebben Uijtdebroeks ook gewoon keihard laten vallen, en dat het ook deels aan hem ligt is een feit. Maar zo onhandelbaar is hij ook weer niet want bij Visma kleurt hij toch vrij goed binnen de lijntjes en heeft hij geen conflicten met renners.

Eerste koers ooit met Pogacar, Vingegaard, Roglic, Evenepoel, Vdp én van Aert aan de start 😍

Toch wel benieuwd naar Vdp. Als wereldkampioen en met nog maar één ritzege in de Tour op het palmares mag het wel iets meer zijn als leadout spelen.

Eerste koers ooit met Pogacar, Vingegaard, Roglic, Evenepoel, Vdp én van Aert aan de start 😍

Toch wel benieuwd naar Vdp. Als wereldkampioen en met nog maar één ritzege in de Tour op het palmares mag het wel iets meer zijn als leadout spelen.

Pidcock, Pedersen, zowat de hele wereldtop aan sprinters, en heel wat grote namen die in dienst starten, ... Dit moet de sterkst bezette tour in jaren zijn?

Pidcock, Pedersen, zowat de hele wereldtop aan sprinters, en heel wat grote namen die in dienst starten, ... Dit moet de sterkst bezette tour in jaren zijn?
Op vlak van snelle mannen heb ik wel het omgekeerde gevoel. Door de afwezigheid van Milan, Kooij en Merlier is dit voor mij qua sprinters de minst bezette Tour in jaren. Dat zijn drie van de vier (met voorsprong) beste sprinters van het moment. Enkel Philipsen doet mee.

Een De Lie staat bv. wel hoog op sprintersrankings, maar die komt vaak niet goed tot z'n recht in zuivere massasprints tegen de allersnelsten.

Helemaal gelijk.

Ik dien mezelf te corrigeren, eerder de wereldtop aan machtssprinters (Pedersen, Van Aert, Kristoff, Philipsen, De Lie) op Milan na dan (of zie ik hier ook weer schromelijk enkele namen over het hoofd? :shy: )

Ik weet dat er een afzonderlijke post is rond 'media' en 'content', maar ik wil het toch graag eens specifiek vragen voor de TDF.

Wat volgen jullie allemaal rond de TDF van media? Ik volg al:
- Lantern Rouge Podcast
- HLN komt ook dagelijks met een kwartiertje update over de Tour
- Geraint Thomas Cycling Club is ook altijd wel leuk om te horen

Nog goede podcasts die ik mis over de tour?

Helemaal gelijk.

Ik dien mezelf te corrigeren, eerder de wereldtop aan machtssprinters (Pedersen, Van Aert, Kristoff, Philipsen, De Lie) op Milan na dan (of zie ik hier ook weer schromelijk enkele namen over het hoofd? :shy: )
In zekere zin had je ook gelijk hoor. Er zijn misschien niet eens minder topsprinters aanwezig dan de vorige jaren.

Het is gewoon mijn persoonlijke top 3 die ontbreekt. De enige andere sprinters die ik mis zijn mannen als Groves (in team van Philipsen, dus logisch), De Kleijn (team niet uitgenodigd, dus logisch) en misschien nog Welsford (al is die al maanden niet zo goed). Verder is iedereen er.

Terug
Bovenaan