Tour de France 2024

Mag ik vinden dat er hier toch een aantal andere dan serieus onder verwachting blijven? Ayuso heeft bv al véél betere tijdritten gereden dan deze toch?

goh Campenaerts verliest hier maar 52" op Evenepoel ik denk dat die gewoon erg erg goed was.

Ayuso was ook in Dauphine niet zo uitmuntend. Dit is natuurlijk nog een ander niveau dan een Romandie of Zwitserland.

Pogacar net íets dichter dan ik verwacht had maar voor de rest exact volgens verwachting. Vingegaard kan de schade nog al bij al beperken op een parcours dat niet echt het zijne is.

Mag ik vinden dat er hier toch een aantal andere dan serieus onder verwachting blijven? Ayuso heeft bv al véél betere tijdritten gereden dan deze toch?

Idd, dat opspringen doe je niet met een schakelprobleem maar om te testen of je plat staat.
Ik had wel verwacht dat hij van Pogacar niet ging wegvliegen, dat het maximum 20 seconden ging zijn. Nu zondag goed doorkomen.

Knap van Remco. WK TT waardig. De beste tegen de klok, eens te meer. :)

Maar zoals verwacht, verschil met Pogacar is niet groot...

Roglic die, zoals wel vaker, goed eindigt. Een halve minuut is wel een halve minuut. Vingegaard ook niet heel slecht, benieuwd hoeveel beter hij de laatste TT afwerkt (die ook nog wat beter op zijn lijf geschreven staat)

En hulde aan vocsnor natuurlijk :clap::bow:

Mooie winst en heeft hij binnen. Maar ook in deze TT kwam Pogocar op dat bergsje direct terug tot op 4 sec. Zegt genoeg. Maar mooie dag vr Remco.

Van Wilder sneller dan Ayuso en Rodriguez, niet dat het voor het klassement veel uitmaakt maar het zal toch wat vertrouwen geven.

Mooie winst en heeft hij binnen. Maar ook in deze TT kwam Pogocar op dat bergsje direct terug tot op 4 sec. Zegt genoeg. Maar mooie dag vr Remco.
Ik denk dat hij vooral tijd heeft teruggepakt in de afdaling, niet?

Het klassement begint al zeer duidelijk te worden. Wel opvallend dat nà de Grote Vier de rest van de top 10 eigenlijk bevolkt wordt met luitenanten van die vier. Enkel Rodriguez zwemt er nog wat tussen.

Ik vind het wel enorm zot van Vingegaard hoe snel die weer op zo een niveau zit.

Je kan het niet vergelijken met WVA, andere blessures etc. maar toch doe ik het een beetje ...
Aangezien Vingegaard toch iets zwaardere blessures had.
*(Ik wil geen afbreuk aan WVA)

Ik vind het wel enorm zot van Vingegaard hoe snel die weer op zo een niveau zit.

Je kan het niet vergelijken met WVA, andere blessures etc. maar toch doe ik het een beetje ...
Aangezien Vingegaard toch iets zwaardere blessures had.
*(Ik wil geen afbreuk aan WVA)
Is dat laatste eigenlijk wel zo?

Vingegaard: gebroken sleutelbeen + gebroken ribben + longkneuzing + klaplong
Van Aert: gebroken sleutelbeen + gebroken borstbeen + gebroken ribben (7) + longkneuzing

Allé, als mijn info klopt, want er destijds veel over gezegd en geschreven :tongue:
Het is ook niet dat het een opbod moet zijn natuurlijk...

Soit, ik vind het van allemaal wel straf (Wout, Remco, Vingegaard, ...) hoe ze hier eigenlijk al terug presteren. Wout zijn TT was niet goed, maar die is al langer (2 jaar?) niet bijster goed meer.

Remco nu ook een stukje wielergeschiedenis geschreven, ritten gepakt in de 3 grote rondes

Wat gewoon volledig volgens verwachting was. Dat hij het direct in zijn eerste tour ging doen als hij in orde was ook wel te verwachten.
Dit is gewoon zijn discipline, op voorhand ook wel het eerste doel.

Pogacar rijdt hier ook wel een zeer goeie tijdrit. Dat hij nog zo kort weet te eindigen is zeer goed.
Vingegaard zal het nog moeilijk krijgen zo te zien, zal toch al zeer goed in de bergen moeten zijn.

Is dat laatste eigenlijk wel zo?

Vingegaard: gebroken sleutelbeen + gebroken ribben + longkneuzing + klaplong
Van Aert: gebroken sleutelbeen + gebroken borstbeen + gebroken ribben (7) + longkneuzing

Allé, als mijn info klopt, want er destijds veel over gezegd en geschreven :tongue:
Het is ook niet dat het een opbod moet zijn natuurlijk...

Soit, ik vind het van allemaal wel straf (Wout, Remco, Vingegaard, ...) hoe ze hier eigenlijk al terug presteren. Wout zijn TT was niet goed, maar die is al langer (2 jaar?) niet bijster goed meer.

Het is inderdaad geen opbod , maar Vingegaard had een klaplong en dat is iets ernstiger (er zijn wel wat variaties hierin).
Maar hij is eraan geopereerd+ 2 weken ziekenhuis zal het wel een stevige geweest zijn.

+ Bij Vingegaard was het ook een maand later dacht ik ?

Nu allebei straffe mannen ;)

Wat gewoon volledig volgens verwachting was. Dat hij het direct in zijn eerste tour ging doen als hij in orde was ook wel te verwachten.
Dit is gewoon zijn discipline, op voorhand ook wel het eerste doel.

Pogacar rijdt hier ook wel een zeer goeie tijdrit. Dat hij nog zo kort weet te eindigen is zeer goed.
Vingegaard zal het nog moeilijk krijgen zo te zien, zal toch al zeer goed in de bergen moeten zijn.
En ook gewoon een parcours perfect op maat natuurlijk. Hoewel, hoewel... hij reed ook gewoon op die klim sneller omhoog dat Pogacar, dat was niet héél steil dus dan blijft zijn aero voordeel wel enigszins behouden maar toch. Toen Pogacar aan tussenpunt 1 op 3" passeerde had ik toch effe het gevoel dat hij boven de rollen zou gaan omdraaien en dat was niet het geval. Uitstekende tijdrit dus, maar wel geheel volgens verwachting.

Ik denk dat veel mensen deze toch wel aangekruisd hadden voor Remco. Die tijdrit op de Col d'Eze op het einde van het de Tour, dat wordt nog iets anders maar gezien zijn prestatie vandaag zeker niet onmogelijk.

Terug
Bovenaan