Tour de France 2024

Man wat je weeral allemaal leest op Sporza... hoezo heeft Pogacar daar een hongerklop oid? Het kan ook gewoon een beetje op zijn en dat hoeft ook geen schande te zijn toch? Vingegaard rijdt 30 seconden dicht op die klim maar tegelijk verliezen alle andere renners wel nog gewoon tijd tov Pogacar, hoe kapot ben je dan echt?

De enige reden dat Remco vandaag binnen de halve minuut eindigd is omdat ze vooraan niet meer vol doorreden om zeker niet in het mes te lopen.

Ik volg Marijn hier toch hoor. Hij ging te snel van heel goed naar heel brak. Dit was in elk geval geen normale Pogi.
Anderzijds wel gek dat ze bij Sporza nu pas opmerken dat hij nog aan het eten was op het podium. Dat zouden José en Renaat toch ook gezien mogen hebben tijdens hun live uitzending.

Ik ben vandaag toch positief verrast door Remco. Dat je de 2 aliens niet kan volgen is geen schande. Het is ook niet dat hij daarna los wegvalt, hij doet aan zijn eigen tempo verder en kan in een afdaling Roglic en de cameramotor tot een fout dwingen.

Man wat je weeral allemaal leest op Sporza... hoezo heeft Pogacar daar een hongerklop oid? Het kan ook gewoon een beetje op zijn en dat hoeft ook geen schande te zijn toch? Vingegaard rijdt 30 seconden dicht op die klim maar tegelijk verliezen alle andere renners wel nog gewoon tijd tov Pogacar, hoe kapot ben je dan echt?

De enige reden dat Remco vandaag binnen de halve minuut eindigd is omdat ze vooraan niet meer vol doorreden om zeker niet in het mes te lopen.

Laat het zijn wat het is maar Pogacar die in een rechtstreekse sprint verliest van Vingegaard is niet wat je zou verwachten.
Dat is meer dan enkel maar een beetje op zijn.

Niks op tegen dat Vingegaard wint eh, hij verdient dat ook.
Maar als het echt over een hongerklop gaat dan mag dat ook wel gezegd worden. Dan moet je daar als Pogacar en UAE dan wel lessen uit trekken. Dat mag geen excuus zijn, maar mag wel vermeld worden wat er aan de basis ligt.
Maar dat maakt de overwinning van Vingegaard niet minder terecht natuurlijk.

En ja wat Vingegaard gezien zijn aanloop hier naartoe laat zien is fenomenaal eh. Laat dat duidelijk zijn.
Maar we zijn begin week 2 eh, laat ons nog een beetje afwachten wat de rest van de tour nog brengt.

Ik ben vandaag toch positief verrast door Remco. Dat je de 2 aliens niet kan volgen is geen schande. Het is ook niet dat hij daarna los wegvalt, hij doet aan zijn eigen tempo verder en kan in een afdaling Roglic en de cameramotor tot een fout dwingen.
Wat ik me wel stilaan afvraag is hoe Remco die 2 titanen ooit wel zal verslaan in de Tour ? Kan hij die stap nog maken bergop.

Maar je kan toch niet blijven "hongerklop" inroepen elke keer hij niet wint: Granon, Courchevel, vandaag...

Ook Pogacar kan zich toch gewoon overzetten zou ik denken? Het is nu ook niet dat Vingegaard hem belachelijk maakt in de sprint... als hij op kop begint wint hij wrs zelfs gewoon.

Het kan aan de feeding strategie liggen hoor, dat zeg ik niet, maar den denk ik dat je eerder moet gaan kijken in de richting van Pogacar die pakweg maar 100-110gr carbs/u kan verwerken terwijl Vingegaard er 120 af kan. Als dat het probleem is heeft het dus geen zin van keihard te pacen als vandaag want dan ben jij telkens diegene die eerst zonder brandstof valt.

Onderschat Vingegaard natuurlijk niet. Als hij daar wat beter timed dan pakt hij hem daar.

Wat ik me wel stilaan afvraag is hoe Remco die 2 titanen ooit wel zal verslaan in de Tour ? Kan hij die stap nog maken bergop.

We zijn net over half weg zijn eerste Tour hij strijd hier tegen 2 mannen met al tonnen ervaring in de Tour. Het hooggebergte moet nog komen. Lefevere zegt al een tijdje dat ze pas na de TDF van 25' conclusies gaan trekken en dat lijkt me terecht ook. Podium hier na die 2 zou al prachtig zijn en dan gewoon die kennis die hij nu opdoet gebruiken om in de toekomst proberen dichter bij die mannen te kruipen. Nu gewoon veel te vroeg om hem al af te schrijven. Want als je Evenepoel al afschrijft dan leg je je eigenlijk bij neer dat de komende 7-8 jaar Vingegaard (of Pogacar) de Tour wint.

Het is gewoon prachtig om zien dat een Belg hier die 2 aliens redelijk kan volgen en boven de rest van het pak uitsteekt. Remco zat na de aankomst ook nog fris, niet onbelangrijk voor wat nog komen gaat.

Het is gewoon prachtig om zien dat een Belg hier die 2 aliens redelijk kan volgen en boven de rest van het pak uitsteekt. Remco zat na de aankomst ook nog fris, niet onbelangrijk voor wat nog komen gaat.

Voor de duidelijkheid rijdt Remco ook Carlos Rodriguez op 1,5 minuut en Felix Gall op 2 minuten.
Dan rij je wel goed.

Maar again we zijn week 2, de tour is pas gereden in week 3.

Het ene jaar is het andere niet natuurlijk.
Hoeveel wereldtoppers rijden er jaren aan een stuk podium of voor de winst? Voor Vingegaard is dit nu het 4de jaar en voor Pogi al het 5de jaar! Die mannen gaan al 'lang' mee. Bernal ging ook minstens 5x na elkaar de tour winnen volgens 75% van de kenners. Contador van hetzelfde het kan plots snel keren.

Het ene jaar is het andere niet natuurlijk.
Hoeveel wereldtoppers rijden er jaren aan een stuk podium of voor de winst? Voor Vingegaard is dit nu het 4de jaar en voor Pogi al het 5de jaar! Die mannen gaan al 'lang' mee. Bernal ging ook minstens 5x na elkaar de tour winnen volgens 75% van de kenners. Contador van hetzelfde het kan plots snel keren.

Idd. En Pogacar was ook vertrokken voor 7 stuks, maar dan kwam daar plots Vingegaard...

Het gaat lekker worden zaterdag en zondag :)

Roglic maakt helemaal geen fout, dat was een bewuste actie
Die zat piepedood en ging nog tijd verliezen anders
Maar omdat we het zo gewoon zijn dat die valt, valt bijna niemand dat op

Maar was dus een zuivere schwalbe!

Zeker. Hij heeft natuurlijk ook wat geluk gehad dat ze even de benen stilgehouden hebben voor de sprint. Anders is hij 45 seconden kwijt volgens mij. Maar hij doet alleszins goed mee!
Vandaag gaat Jasper winnen en zo een waterkans behouden op de trui?
Dat zal 50/50 zijn want het is echt niet zeker dat het een massasprint wordt
Het is niet echt een vlakke etappe.
https://www.touretappe.nl/tour-de-france-2024-parcours/etappe-12-route-tdf-2024/

Laatst bewerkt:
Maar je kan toch niet blijven "hongerklop" inroepen elke keer hij niet wint: Granon, Courchevel, vandaag...

Ook Pogacar kan zich toch gewoon overzetten zou ik denken? Het is nu ook niet dat Vingegaard hem belachelijk maakt in de sprint... als hij op kop begint wint hij wrs zelfs gewoon.

Het kan aan de feeding strategie liggen hoor, dat zeg ik niet, maar den denk ik dat je eerder moet gaan kijken in de richting van Pogacar die pakweg maar 100-110gr carbs/u kan verwerken terwijl Vingegaard er 120 af kan. Als dat het probleem is heeft het dus geen zin van keihard te pacen als vandaag want dan ben jij telkens diegene die eerst zonder brandstof valt.
Een echte vette hongerklop zal het vast niet geweest zijn, maar er zijn toch wel genoeg signalen om te veronderstellen dat er iets mis was met de voedingsinname. Waarschijnlijk te laag in suikers zoals Rasmussen al aangaf.

Hij vroeg om te beginnen al een bidon aan de neutrale wagen, op zich niets zo heel vreemd, maar direct na de race is hij niets anders aan het doen dan aan het eten. Zelfs op het podium nog. Dat zegt toch wel iets vind ik.

Op dat klimmetje verliest hij wel heel snel zijn voorsprong, die toch ~35 seconden was. Zoals @NemesisBE ook al zei: Hij gaat van heel goed naar matig/zwak op relatief korte tijd. En vooral zijn sprint vond ik opmerkelijk. Ik dacht eerst dat er iets met zijn versnelling of zo, maar die was gewoon helemaal leeg. En dat terwijl ze op het einde toch zeker niet vol hebben doorgereden en nog een beetje afdaling hebben gehad, dus je zou verwachten dat je dan nog iets over hebt.

Pog komt 9/10 keren zo fris als een hoentje over de streep en nu was het precies een halve zombie met enige zin voor overdrijving.

Hij zag er echt niet niet fris uit deze keer. Vergelijk met Evenepoel, die kon nog lachen en zeveren, alsof hij juist een training had afgewerkt.
Laat ons ook hopen dat corona en andere virussen uit het peloton blijven, zou niet leuk zijn als favorieten daardoor zouden uitvallen.

Terug
Bovenaan