Tour de France 2024

Ik ben De Cauwer z'n flauwekul ondertussen ook grondig beu. Je mag een beetje chauvinistisch zijn, maar het totale gebrek aan objectiviteit en professionalisme als het op Philipsen aankomt is gewoon beschamend. Integriteit nihil.

Op het frontaal beeld was het niet zo duidelijk, maar als je dan zag vanuit helikopterbeeld was het toch echt wel duidelijk dat Philipsen een smerig manoever deed. Je ziet dat op een bepaald ogenblik Van Aert zijn helm voor die van Philipsen steekt, dat kan je toch niet anders dan gezien hebben. Dan moet je gewoon je lijn houden en hoffelijk sprinten. Wat denkt die nu hiermee te winnen, het is de Tour he, er kijkt 100 miljoen man mee, snap niet dat die dit risico neemt. Terechte declassering. En goed dat groen nu ook ver weg lijkt voor hem. Hopelijk heeft hij het nu geleerd.

Op het frontaal beeld was het niet zo duidelijk, maar als je dan zag vanuit helikopterbeeld was het toch echt wel duidelijk dat Philipsen een smerig manoever deed. Je ziet dat op een bepaald ogenblik Van Aert zijn helm voor die van Philipsen steekt, dat kan je toch niet anders dan gezien hebben. Dan moet je gewoon je lijn houden en hoffelijk sprinten. Wat denkt die nu hiermee te winnen, het is de Tour he, er kijkt 100 miljoen man mee, snap niet dat die dit risico neemt. Terechte declassering. En goed dat groen nu ook ver weg lijkt voor hem. Hopelijk heeft hij het nu geleerd.

Hij en zijn lead-out zijn er vorig jaar een paar keer mee weggekomen.
Ah nee, ze hebben zijn lead-out eens gedeclasseerd, nuttig!

Ik vind Jasper nen toffe gast maar dit moest echt wel eens gebeuren.

Cav, Girmay en Gaviria horen hier bij de beste sprinters😬

Laatst bewerkt:
Als Bini gezond en veilig blijft zie ik niet in wie hem nu nog van groen gaat houden. Heeft het profiel om ook in de zwaardere ritten punten mee te pakken en heeft zn ritje al op zak waardoor hij geen gigantische risisco’s meer moet nemen en gerust op puntenverzameljacht kan gaan
Hij heeft goeie papieren maar het kan snel gaan, waren er geen 8 sprintkansen? Winnen telt hard door tegenwoordig, verschil tussen 1 en 4 is vrij groot afaik, dus 2 keer winnen en het kan hard gaan.

Maar los daarvan: Philipsen steekt er idd niet bovenuit dus zomaar effe 3-4 keer nog winnen wordt lastig. En Pedersen zijn val gisteren... zal dat ook ne moeilijke worden. Girmay staat er goed voor.
Terechte DQ maar alles begint bij zijn lead-out die niet genoeg de koord houdt eigenlijk he
Deels, aan de andere kant wacht hij misschien ook te lang? Mathieu laat net genoeg ruimte denk ik maar hij wacht zolang dat Van Aert eerst in de ruimte duikt.

Maar je blijft wel met een loods zitten die natuurlijk geweldig hard kan trappen maar misschien toch net die finesse/wat inzicht mist die een 'echte' loods zoals Renshaw/Morkov/Van Poppel bv wel hadden. Niet per se vandaag maar algemeen.

Maar je blijft wel met een loods zitten die natuurlijk geweldig hard kan trappen maar misschien toch net die finesse/wat inzicht mist die een 'echte' loods zoals Renshaw/Morkov/Van Poppel bv wel hadden. Niet per se vandaag maar algemeen.

Lijkt me ook niet meer dan logisch.
Die mannen hun kerntaak is net dat doen, die trainen daar bewust op.
MVDP doet dat niet en pakt deze rol maar op omdat hij toch mee is en de inhoud ervoor heeft.

100% terechte DSQ. Jammer voor zijn groene trui. Moet zijn woede toch ook iets beter onder controle leren houden :unsure:

Hij moest de deur ook niet dichtdoen. Wout was niet de opkomende man. Wout was al licht terrein aan het verliezen. Dom (en gevaarlijk natuurlijk)

Voor de tijdrit morten, mis ik iets? Ik verwachtte het jaarlijks Sporza-artikel over het nadeel van de tijdritpakken van de organisatie. R.EV gaat als witte trui toch seconden verliezen doordat hij geen gebruik kan maken van zijn eigen pak?!?!?!?!

Of mag hij rijden in de regenboogtrui?

Voor de tijdrit morten, mis ik iets? Ik verwachtte het jaarlijks Sporza-artikel over het nadeel van de tijdritpakken van de organisatie. R.EV gaat als witte trui toch seconden verliezen doordat hij geen gebruik kan maken van zijn eigen pak?!?!?!?!

Tuurlijk niet hij is leider van het jongerenklassement dus moet hij wit dragen zoals Pogacar ook al jaren moest doen.

Nee dat is enkel een nadeel voor de experten van TVL want die zijn in alles beter en weten alles beter dan de rest. :unsure:

Vanavond of zo gaat nog iemand langs bij Pogacar en Evenepoel om nog de maat te op te nemen en morgen krijgen die een pakje op maat gemaakt. Dat gaat dus het verschil niet maken.

De Vlam van Ham zit onder de testosteron denk ik. Hoe die tekeer gaat in die bus, lol. Anger control man!

De Lie laat zich toch ook veel te simpel uit het wiel van Philipsen rijden door WVA
Van Aert doet in sprints al jaren hetzelfde: naast de renner rijden van wie hij het wiel wil, zich laten uitzakken en zo diens wiel nemen. Daar kan je als renner die erachter zit weinig aan doen. Als het zo simpel was, deden ze het allemaal.

De reden waarom enkel Van Aert dit al jaren consequent succesvol doet, lijkt me simpel: een doorsnee topsprinter verliest hiermee veel te veel krachten en moet dat bekopen in volle sprint. Van Aert is gewoonweg sterk genoeg om het zich te kunnen permitteren iets meer met de krachten te woekeren om zo met zekerheid het beste wiel te kunnen bemachtigen.

Ze snappen het niet in het Tour programma dat Philipsen gedeclasseerd wordt.

omg nog wat verder gekeken echt Renaat die is even seniel als Wuyts was op het eind is dat door naast Jose te zitten of zo? Die denkt dat de "VAR" sociale media commentaren checkt om beslissing te nemen, dat is natuurlijk om filmpjes te gebruiken van al volk langs de kant hé om te zien of daar iets op te zien is dat niet op de TV beelden te zien was

Renaat was echt pijnlijk om naar te kijken, zich zo in bochten wringen om toch maar niet toe moeten geven dat het toch 100% terecht was. Ofwel volledig gebrainwashed door De Cauwer ofwel durfde hij niet anders omdat hij weet dat hij nog 2 weken naast de José moet zitten.

Ondertussen zowel Jantje als Marijn nagels met koppen aan het kloppen. Dan ook nog ophalen dat men geen rekening mag houden met verleden... lol, tuurlek wel, het is geen vacuum. De Vries had gelijk dat men in veel sneller en strenger moet optreden maar in sommige gevallen zijn er wel zaken waar je een renner het voordeel van de twijfel kan geven, maar 1 keer, geen 3 keer op een ronde.

Laatst bewerkt:
Renaat en José steken mekaar aan door heel de dag naast elkaar te zitten en dan krijg je dit soort taferelen.

Ik heb steeds meer het gevoel dat iedereen José als de grote man ziet, en dat ze hem dus maar naar de mond praten. Het is pijnlijk om naar te kijken.

Gelukkig zijn er nog een paar die er ver genoeg van af staan en nog een enigszins nuchtere blik hebben.

Van Aert doet in sprints al jaren hetzelfde: naast de renner rijden van wie hij het wiel wil, zich laten uitzakken en zo diens wiel nemen. Daar kan je als renner die erachter zit weinig aan doen. Als het zo simpel was, deden ze het allemaal.

De reden waarom enkel Van Aert dit al jaren consequent succesvol doet, lijkt me simpel: een doorsnee topsprinter verliest hiermee veel te veel krachten en moet dat bekopen in volle sprint. Van Aert is gewoonweg sterk genoeg om het zich te kunnen permitteren iets meer met de krachten te woekeren om zo met zekerheid het beste wiel te kunnen bemachtigen.
Euhm als je in iemand zijn wiel zit en je blijft daar gewoon zitten dan komt daar niemand tussen tenzij die een valpartij wil veroorzaken
Ze snappen het niet in het Tour programma dat Philipsen gedeclasseerd wordt.

omg nog wat verder gekeken echt Renaat die is even seniel als Wuyts was op het eind is dat door naast Jose te zitten of zo? Die denkt dat de "VAR" sociale media commentaren checkt om beslissing te nemen, dat is natuurlijk om filmpjes te gebruiken van al volk langs de kant hé om te zien of daar iets op te zien is dat niet op de TV beelden te zien was
Met AI heb je al snel fake filmpje gepost he

Gaat de regenboogtrui niet voor op de witte trui?

Terug
Bovenaan