Tour de France 2024

Gaat de regenboogtrui niet voor op de witte trui?
Zijn toch beide wit :unsure:

In de Vuelta mocht je kiezen dacht ik
Als ik het goed heb zeggen de UCI regels dat je uw nationale of internationale kampioenentrui moet dragen indien je geen leider bent van klassement maar dat is hij wel dus vrees er voor

(dus stel dat pogacar nog wit had dan mocht het wel, @dadash volgens mij moet je dan zelfs WK trui dragen ipv wit)

Laatst bewerkt:
Gaat de regenboogtrui niet voor op de witte trui?
In de Vuelta mocht je kiezen dacht ik

Nee hoor het reglement is heel simpel. Als leider in een klassement moet je de klassementstrui dragen. Algemeen eerst dan punten dan berg en dan jongeren trui. Als een leider echter 2 leiderstruien draagt dan wordt de 2e in het mindere klassement de drager. Als drager mag je echter kiezen om je NK of WK trui te dragen.

De keuze is dus enkel als je drager bent van een trui niet als je leider bent in een klassement waar een trui aan vast hangt.

Vorig jaar zou Evenepoel bv wel zijn WK trui aan mogen gedaan hebben omdat Pogacar dan nog meedeed voor het jongeren klassement en Evenepoel dus gewoon drager van de witte trui zou zijn geweest en geen leider.

Met AI heb je al snel fake filmpje gepost he
:unsure:

Het verschil tussen Evenepoel en Pogacar zal wel niet zo heel groot zijn.

Vooral benieuwd waar Vingegaard en Roglic gaan uitkomen.

Van Wout verwacht ik nog niet zoveel. Vooral benieuwd waar hij gaat uitkomen in de laatste TT

Laatst bewerkt:
Evenepoel
Pogacar +12"
Roglic +18"
Vingegaard +33"

4x UAE in de top 10
Ik denk dat de verschillen, vooral met Pogacar & Roglic, net iets groter gaan zijn. Ik verwacht eerder zoiets:
Pogacar +20-25"
Roglic & Vingegaard +35-45"

Roglic verloor in de Dauphiné 40", dat was wel een langer parcours maar dit parcours is vlakker wat in principe in het voordeel van Remco is. De rit van dinsdag geeft ook aan dat Remco beter is dan in de Dauphiné maar je weet natuurlijk niet waar de winst zit. Als die winst zuiver in gewicht zit en hij heeft een beetje ingeboet aan absoluut vermogen dan is dat voor de tijdrit misschien geen voordeel.

Pogacar is altijd goed in zo'n tijdrit in de Tour maar Remco is ondertussen toch wel afgetekend de beste tijdrijder ter wereld. Het moeilijkste om in te schatten blijft Vingegaard, maar een stunt als vorig jaar moeten we zeker niet verwachten imo. Met zo'n prestatie zou hij vandaag gewoon winnen maar dat lijkt niet aan de orde, het zal schade beperken zijn, als in de buurt van een halve minuut zou een topprestatie zijn voor hem.

Ik denk dat het verschil tussen Remco en Pogacar minder dan 20 seconden gaat zijn. Pogacar is echt goed, maar laat Pogacar en Evenepoel een vlakke tijdrit rijden tegen elkaar dan denk ik wel dat Remco in het voordeel is.
Vingegaard gaf toch tekenen dat hij niet 100% was in de Galibier rit want hij moest daar aan de finish nog een klein gaatje laten, ik zie hem dat niet doen als hij echt top is hé. Dat hij bergop beter is dan Evenepoel dat is wel te verwachten. Misschien heeft Evenepoel ook meer met verstand gereden en is Vingegaard echt diep geweest. Ik vond Evenepoel frisser ogen dan Vingegaard daar aan de meet. Maar dat is misschien slechts schijn.

Gezien de timing, de ritten tot hier toe, en de vorm van de laatste maanden, en de tegenstand, lijkt dit me het uitgelezen moment voor Küng om eindelijk eens een tijdrit te winnen in de Tour.

Dark horse van de dag voor mij: Almeida.

Het moet wel gezegd: zeer volwassen reactie van Philipsen op het incident van gisteren. In hoeverre dat mee door de PR dienst van Alpecin gestuurd wordt weet je natuurlijk niet maar toch... er worden soms andere dingen op X gegooid ook. Of je kan ook zoals Sagan destijds met het Cavendish incident blijven beweren dat je niks fout deed en dat iedereen tegen u is.

Verschillen zullen eerder beperkt zijn. Het is ook quasi ganse rit meewind, wat niet bepaald in het voordeel van Evenepoel is.
Pogacar zal kortst eindigen, Vignegaard waarschijnlijk rond de 25 sec verliezen.

Het moet wel gezegd: zeer volwassen reactie van Philipsen op het incident van gisteren. In hoeverre dat mee door de PR dienst van Alpecin gestuurd wordt weet je natuurlijk niet maar toch... er worden soms andere dingen op X gegooid ook. Of je kan ook zoals Sagan destijds met het Cavendish incident blijven beweren dat je niks fout deed en dat iedereen tegen u is.
Denk dat dit wel redelijk oprecht is. Is een goeie intelligente gast. Gewoon geen propere sprinter...

Ik weet niet in hoeverre het oprecht is, maar zijn excuses aanbieden in deze was ook wel de enige optie die hij heeft. Hij heeft zowat de gehele publieke opinie tegen zich gekregen (in binnen- én buitenland), dus als hij de rest van zijn carrière niet gezien wil worden als die "vuile sprinter" moet hij nu wel door het stof gaan. Dat zal zijn entourage uiteraard ook geweten hebben.

Ik ben wel benieuwd of hij nu nog spurten zal kunnen winnen in deze Tour.

Gezien de timing, de ritten tot hier toe, en de vorm van de laatste maanden, en de tegenstand, lijkt dit me het uitgelezen moment voor Küng om eindelijk eens een tijdrit te winnen in de Tour.

Dark horse van de dag voor mij: Almeida.
Dat klimmetje van 1,5 km lijkt me toch in het nadeel te spelen voor hem tegenover Evenepoel en Pogacar. Vanavond zijn we wijzer.

Volgens 'live slow ride fast' podcast veel technischer dan gezegd wordt. De afdaling veel blinde bochten in het bos die op het vertrouwen in de Beugel zal genomen moeten worden als je wil winnen.
Remco start in het wit

Remco zei zelf al gisteren dat hij het niet erg vond om in een trui van de organisatie te starten door de positieve feedback van de laatste jaren.

Toch een tijdrit boven de 50.

Ai Jose is precies nog niet helemaal hersteld van de declassering is nog een beetje zuur.

Terug
Bovenaan