Tour de France 2024

José aub, hou u bakkes. Er zijn er letterlijk 2 op deze hele aardkloot die vinden dat die DQ gisteren niet terecht was en die zitten daar in die cabine... :sarcastic:
Denk niet dat ge op 3 weken (waarvan 15 dagen Tour) nog veel verbetering gaat mogen verwachten op de TT-fiets met Van Aert.
Ik denk dat de TT op de Olympische Spelen sowieso niet écht een doel zijn? Realistisch gezien is dat gewoon onmogelijk, Van Aert heeft ondertussen toch al lang geen goeie tijdrit meer gereden, ook voor zijn val nog, zeker niet een geïsoleerde ITT (eentje niet in een ronde dus). Zijn WK vorig jaar was ook al gewoon niet goed. 2-3 jaar geleden was Van Aert absolute wereldtop maar dat is hij toch al even niet meer, waarom niet... dat is mij niet geheel duidelijk.

Maar als je 2 slots hebt voor die tijdrit... tis niet dat Benoot en Stuyven toptijdrijders zijn dus die mannen laten rijden ipv Van Aert is dan ook maar een halfbakken oplossing.

Amai José die steeds zo over veiligheid bezig is (en terecht), maar nu zo hard doorgaan over Philipsen zijn DQ en alles minimaliseren

Jose jong ga je gras afrijden. Tijd voor een nieuwe. Bakelandts of zo? Jose dus nog niks gezegd waarvan ik denk daar heeft hij een puntje. Echt volledig en alles compleet er naast.

Wellens zijn driekleur zag er trouwens prima uit!
Verplicht door de Belgische Bond he… van die misbaksels zoals ze soms maken van de nationale trui bij bijv. UAE of DSM mag je gewoon niet doen met de belgische driekleur… moet verplicht altijd volledige trui zijn! En gelukkig maar…

Van Aert heeft ondertussen toch al lang geen goeie tijdrit meer gereden, ook voor zijn val nog, zeker niet een geïsoleerde ITT (eentje niet in een ronde dus). Zijn WK vorig jaar was ook al gewoon niet goed. 2-3 jaar geleden was Van Aert absolute wereldtop maar dat is hij toch al even niet meer, waarom niet... dat is mij niet geheel duidelijk.
Volgens mij spendeert die daar minder tijd aan omdat hij gelooft dat hij daardoor op 2 paarden blijft wedden en dat in het verleden niet heeft geholpen. Ik vind het op zich ook niet slecht want er zijn gewoon betere tijdrijders dan VA. Hij heeft meer kans om prijs te pakken op de weg dan in de ITT, ook al is die kans hoe dan ook klein.

José vindt van zichzelf dan ook nog dat hij de grijze/genuanceerde mening heeft in een zwart/witte wereld. Hoe vér kan je van het paadje af zijn zeg? :rofl:

Ik zou er niet over blijven zagen, maar José maakt wel een terecht punt. De actie van Philipsen was zeker niet koosjer, maar een deklassering als straf vind ook ik wel zwaar. Als ze dit consequent gaan toepassen (waar ik niet tegen ben) gaan er heel veel deklasseringen volgen.
De kans is dus vrij reëel dat de jury het verleden, zoals de rit ervoor, heeft meegenomen in haar oordeel en dat zou gewoonweg niet mogen. Zo werkt het reglement gewoon niet. Dus in die zin heeft José wel een punt als hij stelt dat die deklassering een zware straf is.

Ik zou er niet over blijven zagen, maar José maakt wel een terecht punt. De actie van Philipsen was zeker niet koosjer, maar een deklassering als straf vind ook ik wel zwaar. Als ze dit consequent gaan toepassen (waar ik niet tegen ben) gaan er heel veel deklasseringen volgen.
De kans is dus vrij reëel dat de jury het verleden, zoals de rit ervoor, heeft meegenomen in haar oordeel en dat zou gewoonweg niet mogen. Zo werkt het reglement gewoon niet. Dus in die zin heeft José wel een punt als hij stelt dat die deklassering een zware straf is.
Komkom Jasper is soms echt ne vuile sprinter en moest dringend eens een straf krijgen..! Tuurlijk mag je voorgaande incidenten meetellen…. We zitten in een meerdaagse wedstrijd he tzijn geen eendagskoersen

Komkom Jasper is soms echt ne vuile sprinter en moest dringend eens een straf krijgen..!
Inderdaad, maar doe dan ook direct op basis van het reglement dat de renners moeten volgen. Anders blijf je gewoon in de continue zweem van onduidelijkheid. Net zoals nu. Dat idee van "voorbeelden stellen" dat je vaak ziet in het wielrennen is gewoon niet-productief.

Nu nemen ze dus niet-bestrafte (!) overtredingen of onsportief gedrag uit het verleden mee, om nu een extra strenge straf te geven. Het voelt misschien rechtvaardig aan, maar dat maakt het nog niet rechtmatig.

Soit, José heeft er eigenlijk al genoeg over gezaagd dus ik ga er zeker niet meer op verder gaan :p

Vingegaard dat zag je dus hé hoe hij door die eerste bocht ging die gaat echt weer hard. Ook Pogacar gaat echt keihard door de bochten.

Terug
Bovenaan