Tour de France 2024

Zeker niet slecht maar toch ook wel een reality check , er zijn nog 2 betere aanwezig. En die stoppen niet direct.
Hoezo een reality check? Alsof er niet geweten was die 2 momenteel beter zijn?
Evenekoel begint wat door het ijs te zakken maar Rodriguez doet mee dus geen man overboord.

Niet dat we het nog niet wisten maar de Tour winnen met één van deze twee lijkt toch echt onmogelijk. Zelfs met een halve voorbereiding of eentje die eerst naar italie trekt, niets aan te doen.
Evenepoel had zelf ook maar een halve voorbereiding. Je moest na de Dauphiné de commentaren hier maar eens lezen. Het was alsof top 10 zelfs moeilijk zou zijn. Hij rijdt gewoon een zeer sterke eerste tour. Deze ervaring mee nemen en wie weet nog wat sterker worden. Uiteraard gaat het zeer moeilijk worden om deze 2 mannen te kloppen maar onmogelijk?

Laatst bewerkt:
Zeker niet slecht maar toch ook wel een reality check , er zijn nog 2 betere aanwezig. En die stoppen niet direct.
Heb het gisteren al gezegd, beter nog eens Giro rijden om deze te winnen. Dan heb je er 2 van de 3 grote gewonnen. Meer kan je niet vragen. Wellicht zal de TDF niet vr hem weggelegd zijn met deze 2.

Er zijn hier 3 2 partijen
- Diegenen die Remco afbreken en hem slecht noemen --> Die zijn er niet
- Diegenen met een realisme check dat de kans bestaat dat Remco nooit die twee gaat inhalen qua niveau
- De positivisten onder ons die hopen dat Remco nog dat procentje extra er bij krijgt

Wie gelijk krijgt? No idea. Ik vind wel gewoon dat hij dat moet proberen de volgende jaren. Wie niet waagt niet wint.
Lukt het niet? Dan kan hij nog altijd een giro of vuelta op zijn palmares bijschrijven. Dat is dan géén schande he.

Je wil als wielrenner u gewoon meten met de besten.

Als we nu Evenepoel al moeten afschrijven wat moeten we dan doen met de rest van het peloton? Geef die gast eens wat tijd is zijn eerste Tour dat hij constant die 3e plek in neemt is gewoon al mooi.

Er is nog groei marge voor Remco, maar zal natuurlijk moeilijk worden om een Pogi of Jonas te kloppen bieden zijn buitencategorie. Hou er ook rekening dat piek leeftijd van sporter tussen 27-30 jaar is. En in een grand tour kan van alles gebeuren een val of pech kan groot verschil maken.

Hoe lang is het niet geleden dat we nog eens een Belg gehad hebben zoals Evenepoel die kans maakt op een Tour podium? Er was Jurgen Van Den Broeck maar die won bijna niets in tegenstelling tot Remco.

Hoezo een reality check? Alsof er niet geweten was die 2 momenteel beter zijn?

Evenepoel had zelf ook maar een halve voorbereiding. Je moest hier na de Dauphiné de commentaren hier maar eens lezen. Het was alsof top 10 zelfs moeilijk zou zijn. Hij rijdt gewoon een zeer sterke eerste tour. Deze ervaring mee nemen en wie weet nog wat sterker worden. Uiteraard gaat het zeer moeilijk worden om deze 2 mannen te kloppen maar onmogelijk?
True, niet gedacht dat er nog zoveel ging bijkomen na de Dauphine. Zijn er wel een paar uitgestapt ondertussen natuurlijk, ma bon top 5 had ie met deze vorm, hout vasthouden dat er geen slechte dag komt, altijd wel min gehaald.

Maar je moet ook gewoon durven toegeven dat hij sinds zijn Vueltawinst weinig echte ijkpunten heeft nagelaten quoi klimcapaciteiten, tot nu dus.
Ik blijf er bij, had ie vorig jaar al de tour gereden, dan zat hij vandaag in tijd al dichter bij de grote 2.

Er zijn hier 3 2 partijen
- Diegenen die Remco afbreken en hem slecht noemen --> Die zijn er niet
- Diegenen met een realisme check dat de kans bestaat dat Remco nooit die twee gaat inhalen qua niveau
- De positivisten onder ons die hopen dat Remco nog dat procentje extra er bij krijgt

Wie gelijk krijgt? No idea. Ik vind wel gewoon dat hij dat moet proberen de volgende jaren. Wie niet waagt niet wint.
Lukt het niet? Dan kan hij nog altijd een giro of vuelta op zijn palmares bijschrijven. Dat is dan géén schande he.

Je wil als wielrenner u gewoon meten met de besten.
Kwatongen hebben hier zelfs al beweerd dat hij bewust de concurrentie probeerde te vermijden. :lol:

Er is nog groei marge voor Remco, maar zal natuurlijk moeilijk worden om een Pogi of Jonas te kloppen bieden zijn buitencategorie. Hou er ook rekening dat piek leeftijd van sporter tussen 27-30 jaar is. En in een grand tour kan van alles gebeuren een val of pech kan groot verschil maken.
Misschien verbetert hij nog iets of wat maar het zou ook kunnen dat Pogacar en Vingegaard minder goed zijn binnen enkele jaren. Dat kan door een val of ziekte komen, hopelijk niet natuurlijk.

Dit is Pogacars 5e Tour en nog nooit reed hij zo sterk. Als Pogacar nog progressie kan maken na 2 gewonnen Tours waarom zou Evenepoel dan ook geen progressie kunnen maken?

Ik blijf er bij had, ie vorig jaar al de tour gereden, dan zat hij vandaag in tijd al dichter bij de grote 2

Dat was het domste wat hij kon doen. Was in juli echt niet in topvorm hoor die ging slagen krijgen dat het niet mooi was. Als je nu al de commentaren leest wat denk je dan dat dit vorig jaar ging geven als hij elke dag op 20 minuten binnen komt. De Tour rij je niet zomaar even tussendoor om te proeven. Daar moet je volledig op gefocust zijn zoals ze dit jaar hebben gedaan.

Maar je moet ook gewoon durven toegeven dat hij sinds zijn Vueltawinst weinig echte ijkpunten heeft nagelaten quoi klimcapaciteiten, tot nu dus.
Ik blijf er bij, had ie vorig jaar al de tour gereden, dan zat hij vandaag in tijd al dichter bij de grote 2
Vorig jaar had hij toch Covid (tijdens de Giro)? :shutup: Dus de Tour rijden was geen optie want hij was gewoon nog niet hersteld.
(Ja hij had op voorhand al gezegd de Tour te skippen maar zelfs als hij dat overwoog ... dat had niet gelukt se)

En hij wilde perse de Vuelta rijden maar was er nét niet klaar voor (iets te weinig body / weerstand) met als gevolg een inzinking.

Dus er is wel een verklaring voor zijn minder jaar. Dit jaar zien we qua rondewerk terug de Remco van de Vuelta 2022.

Zonde dat Roglic weg is wel, ik had graag gezien waar Remco stond tegenover hem.

Dat Remco de beste is na die twee heren is nu niet zo verwonderlijk.
Denk dat hij het toch beter doet dan verwacht? Als je zag hoe hij in de Dauphiné reed.
't Is precies nooit goed genoeg bij Remco, als hij goed presteert, vinden we 't maar normaal, en als hij eens iets minder is, heeft hij zich precies nog niet bewezen.

Ik weet eerlijk gezegd niet of dit nog steeds opgaat nu ze tegenwoordig alles zo wetenschappelijk aanpakken.

Vorig jaar had hij toch Covid (tijdens de Giro)? :shutup: Dus de Tour rijden was geen optie want hij was gewoon nog niet hersteld.
En hij wilde perse de Vuelta rijden maar was er nét niet klaar voor met als gevolg een inzinking.

Dus er is wel een verklaring voor zijn minder jaar. Dit jaar zien we qua rondewerk terug de Remco van de Vuelta 2022.

goh perse de Vuelta rijden

de focus vorig jaar was LBL -> Giro -> WK TT -> Lombardije maar door dat de Giro met Covid eindigde wilden ze er toch nog een GT bij nemen en dat was dan de Vuelta maar door de focus op het WK TT stond hij toen wat zwaarder dan de Vuelta 22' en deze Tour en dat liep dan niet zo goed af. Zag je ook in de Dauphine dat gewicht is echt wel belangrijk.

Ik vind het eigenlijk straf dat hij in zo'n relatief korte tijd 2kg kan verliezen zonder aan vermogen te verliezen. Wint de TT, lijkt de beste op het vlakke dus power zit er nog wel in.

Ik vind het eigenlijk straf dat hij in zo'n relatief korte tijd 2kg kan verliezen zonder aan vermogen te verliezen. Wint de TT, lijkt de beste op het vlakke dus power zit er nog wel in.
Een collega zei dat het dikke zever is als ik zeg dat ik per kg dat ik minder weeg gemiddeld 3sec/km sneller loop (als amateurke).
Hij beweert dat dit komt omdat ik dan harder train. Dat 3sec/km is volgens hem absurd veel is en dat dit niet door gewicht alleen kan komen.

Maar ik ken mijn data. Wat hij zegt klopt niet als ik alle data tem 2010 bekijk. Dan is dat echt over de periode 2010 - 2024 gemiddeld echt 3 sec/km sneller per kg met identieke schema's en/ of trainingen (dat scheelt dus echt heel veel). Daar zit wel een grens op. Ik kan gaan tot rond 76kg. Weeg ik minder dan ga ik niet meer verbeteren.

Tov Remco: Maar inderdaad op korte termijn 2 kg vermageren zonder te verzwakken is wel sterk. Je moet dat naturlijk geleidelijk aan doen.

Dat was het domste wat hij kon doen. Was in juli echt niet in topvorm hoor die ging slagen krijgen dat het niet mooi was. Als je nu al de commentaren leest wat denk je dan dat dit vorig jaar ging geven als hij elke dag op 20 minuten binnen komt. De Tour rij je niet zomaar even tussendoor om te proeven. Daar moet je volledig op gefocust zijn zoals ze dit jaar hebben gedaan.

Gaat hem toch niet over om direct moeten een goeie klassering te doen had hij in 2023 meegedaan,
dat is uiteindelijk iets wat hij zichzelf aandoet, om perse in elke race absoluut te willen scoren.

Hij is er toen in de Giro op 16 Mei uitgestapt, pak dat hij pas terug kon trainen begin Juni, dan had hij ook nog een maand om een meer dan degelijk niveau te halen.

Had makkelijk kunnen starten en direct de verwachtingen vooraf temperen en zeggen ik ga niet voor klassement maar voor een rit, maar hij had dan wel al een tour-ervaring in de benen gehad, de gekte, de hogere gemiddelde snelheden in vrgl met Vuelta of Giro.

Je gaat me niet zeggen dat zoiets slecht is voor uw ontwikkeling, integendeel..

(Ja hij had op voorhand al gezegd de Tour te skippen maar zelfs als hij dat overwoog ... dat had niet gelukt se)

En hij wilde perse de Vuelta rijden maar was er nét niet klaar voor (iets te weinig body / weerstand) met als gevolg een inzinking.

Ik zou zelfs zeggen dat hij beter is dan in de Vuelta van 2022 maar dat Pogacar en Vingegaard gewoon beter zijn en die waren er in 2022 ook niet bij.
De nummer 4 staat al op meer dan 5 minuten van Remco.

Gaat hem toch niet over om direct moeten een goeie klassering te doen had hij in 2023 meegedaan,
dat is uiteindelijk iets wat hij zichzelf aandoet, om perse in elke race absoluut te willen scoren.

Hij is er toen in de Giro op 16 Mei uitgestapt, pak dat hij pas terug kon trainen begin Juni, dan had hij ook nog een maand om een meer dan een degelijk niveau te halen.

Had makkelijk kunnen starten en direct de verwachtingen vooraf temperen en zeggen ik ga niet voor klassement maar voor een rit, maar hij had dan wel al een tour-ervaring in de benen gehad, de gekte, de hogere gemiddelde snelheden in vrgl met Vuelta of Giro.

Je gaat me niet zeggen dat zoiets slecht is voor uw ontwikkeling, integendeel..

Maar het is Evenepoel. Je gelooft toch niet zelf dat mensen Evenepoel even de kans gaan geven om elke dag een oplawaai te incasseren zonder dat daar een hoop gezever op komt? Hij is momenteel 3e en het is bij sommige hier nog niet goed genoeg.

Het programma vorig seizoen was LBL - Giro - WK TT - Lombardije. Als je nu moet kiezen tussen gewoon je planning verder volgen en WK TT worden of 3 weken slaag krijgen wat kies jij dan? En alsof je in de Tour even een rit gaat winnen zonder top te zijn. Vraag maar eens aan VA niet de eerste de beste hoe makkelijk eventjes een rit winnen is.

En die Tour ervaring die zou nog altijd niet compleet zijn geweest natuurlijk daar ergens in de achtergrond. Dat is een heel andere manier van koersen dan nu echt vooraan mee te doen. Elke dag naar dat podium voor dat wit. Een rit winnen een tijdrit dan nog tegen de groten. Dat zijn ervaringen die hij vorig jaar toch niet kon ervaren dus dan zou dit jaar toch een ganse andere Tour zijn.

Denk dat hij het toch beter doet dan verwacht? Als je zag hoe hij in de Dauphiné reed.
't Is precies nooit goed genoeg bij Remco, als hij goed presteert, vinden we 't maar normaal, en als hij eens iets minder is, heeft hij zich precies nog niet bewezen.
How how, mij geen woorden in de mond leggen aub. Ik zeg nergens dat het nooit goed genoeg is of zo?

Ik vind het alleen moeilijk inschatten aangezien het logisch dat een goede Evenepoel hier op deze plaats eindigt in dit pak. Ik had enkel graag gezien hoe het was geweest met Roglic erbij. Dat was een goede waardemeter voor hem geweest.

De Dauphiné hierin bijtrekken is toch vrij zinloos imo. Daar houd ik persoonlijk nooit rekening mee tenzij je daar effectief elke dag op een halfuur binnenkomt of zo. Die koers is drie weken voor de Tour en in die drie weken kan er veel gebeuren. Er hebben al vaker renners een geweldige Dauphiné gereden en dan een zwakke Tour en omgekeerd.

Terug
Bovenaan