Tour de France 2024

Iemand heeft al die posts van 'mou' (identiteit onbekend) eens gebundeld.
Super interessante longread voor iedereen die geïnteresseerd is in waarom Pogacar nu zo goed is dit jaar.

Ik zit nog maar halfweg met diagonaal lezen, maar wat hij schrijft lijkt tot nu toe wel bijzonder accuraat te zijn...
Ik onthoud:
* Pogacar kon niet goed om met de warmte. Dat zou nu door heattraining verbeterd zijn, maar dan ben ik toch benieuwd voor deze laatste Tourweek waar de temperaturen toch echt hoog lijken te gaan worden.
* Pogacar zou volgend jaar de Ronde van Vlaanderen weer rijden!! ❤️❤️

Een nieuw record van langste solo komt er aan.
Hopelijk rijdt hij PR niet anders wordt het terug moeilijk voor WVA om een monument te winnen :p
PR lijkt mij de moeilijkste klassieker voor Pogacar om te winnen, als hij zich er niet specifiek op toelegt. Dat kan volgens mij niet zonder opofferingen te doen op vlak van klimmen/rondwerk.

PR lijkt mij de moeilijkste klassieker voor Pogacar om te winnen, als hij zich er niet specifiek op toelegt. Dat kan volgens mij niet zonder opofferingen te doen op vlak van klimmen/rondwerk.
Ik denk dat hij eigenlijk wel een kans maakt met zijn huidig profiel, hij rijdt toch al serieus snel op kasseien en gravel. Maar het zal inderdaad niet gemakkelijk zijn om een goede MVP en WVA er af te rijden daar.

Als je die posts leest op cycling news forum over Pogacar lijkt het er op dat de TDF de komende jaren niet echt spannend meer zullen zijn :(
Al zijn zwaktes (warmte, hoogte, ...) van de voorbije jaren zijn aangepakt met zijn nieuwe trainer sinds dit jaar.

Vingegaard zal ook wel niet stilzitten zeker? Ik denk toch dat de Vingegaard van vorig jaar nog iets beter was dan dit jaar.

Ik ben benieuwd wat de slottijdrit gaat geven, als Pogacar echt all-out gaat kan hij die ook winnen, natuurlijk tegen dan is het gat misschien 5 minuten of meer en is het wellicht niet meer nodig om daar volle bak te gaan om de Tour te winnen. Het is een behoorlijk lastige tijdrit met een cat 2 klim in. Als Evenepoel zich daar nog eens kan dubbel plooien en Pogacar hoeft niet meer all-out te gaan dan kan het ook nog voor Remco. Of dan toch Vingegaard? Te zien wie het meeste fris zit na die 2 bergritten vrijdag en zaterdag.

Vingegaard zal ook wel niet stilzitten zeker? Ik denk toch dat de Vingegaard van vorig jaar nog iets beter was dan dit jaar.

Ik ben benieuwd wat de slottijdrit gaat geven, als Pogacar echt all-out gaat kan hij die ook winnen, natuurlijk tegen dan is het gat misschien 5 minuten of meer en is het wellicht niet meer nodig om daar volle bak te gaan om de Tour te winnen. Het is een behoorlijk lastige tijdrit met een cat 2 klim in. Als Evenepoel zich daar nog eens kan dubbel plooien en Pogacar hoeft niet meer all-out te gaan dan kan het ook nog voor Remco. Of dan toch Vingegaard? Te zien wie het meeste fris zit na die 2 bergritten vrijdag en zaterdag.
Misschien bekampen Pogacar en Vingegaard elkaar heel hard vrijdag en zaterdag en kan Remco gewoon volgen bij Almeida en Rodriguez en zo wat krachten sparen voor de tijdrit.

Of hij nu 3de is op 5min of op 10minuten, dat maakt niet echt uit.

Maar die krachten kunnen wel van pas komen voor een mogelijke etappe winst op zondag

Dieje mens houdt precies wel niet van Z2 training 🥲
Z2 is zo'n verschrikkelijk hol begrip dat je eigenlijk totaal geen idee meer hebt over waarover het nu net gaat... Z2 in een 3 zone systeem is een heel ander gegeven dan Z2 in een 5-7 zone systeem. Z2 kan alles zijn van enkel LSD tot en met het hele spectrum tussen aeroob & anaeroob waar Z2 dus door loopt tot helemaal tegen het omslagpunt aan... iedereen gebruikt wat anders en op den duur heb je dus begot geen idee meer wat Z2 nog echt wil zeggen.

Girmay wint volgens mij gewoon de groene trui tenzij hij moet opgeven. Tenzij Philipsen mee gaat in een ontsnapping en Girmay zich laat verrassen. Maar het zag er niet zo erg uit, ik denk dat hij wel verder kan. Maar wel zonde.

Voor het overige was dit de saaiste etappe tot heden (niet abnormaal na de 2de rustdag).
Girmay hoeft de rest van de week Philipsen te volgen, zoals Jonas en Tadej dat doen bij elkaar.
Niet zot doen en bv. vandaag niet meespringen in een vlucht, terwijl Jasper in het peloton zit.
Misschien bekampen Pogacar en Vingegaard elkaar heel hard vrijdag en zaterdag en kan Remco gewoon volgen bij Almeida en Rodriguez en zo wat krachten sparen voor de tijdrit.

Of hij nu 3de is op 5min of op 10minuten, dat maakt niet echt uit.

Maar die krachten kunnen wel van pas komen voor een mogelijke etappe winst op zondag
Idd. Spaar uzelf en blijf bij de Portugees en Spanjaard.
Klets die er desnoods af in de laatste kilometer om de puntjes op de 'i' te zetten als dik verdiende derde in deze Tour, als de benen waarlijk kriebelen.

Volgens Zonneveld in het begin van de etappe een stevige zijwind met kans op waaiers. Ben benieuwd.

Voor de rest is deze etappe toch niet geschikt voor eender welke vluchter. Toch best een stevig slot zo te zien. Denk niet dat we vandaag veel moeten verwachten van de Belgen. Ik zie Van Aert, Stuyven, ... toch liever morgen in de vlucht.

Volgens Zonneveld in het begin van de etappe een stevige zijwind met kans op waaiers. Ben benieuwd.

Voor de rest is deze etappe toch niet geschikt voor eender welke vluchter. Toch best een stevig slot zo te zien. Denk niet dat we vandaag veel moeten verwachten van de Belgen. Ik zie Van Aert, Stuyven, ... toch liever morgen in de vlucht.
Tijdens de rit niet, maar misschien aan de aankomst. Niet de superlastige laatste klim en als de kopgroep niet te ver wegrijdt kan een Remco wel wat ruimte krijgen om zo de rit te winnen.

Z2 is zo'n verschrikkelijk hol begrip dat je eigenlijk totaal geen idee meer hebt over waarover het nu net gaat... Z2 in een 3 zone systeem is een heel ander gegeven dan Z2 in een 5-7 zone systeem. Z2 kan alles zijn van enkel LSD tot en met het hele spectrum tussen aeroob & anaeroob waar Z2 dus door loopt tot helemaal tegen het omslagpunt aan... iedereen gebruikt wat anders en op den duur heb je dus begot geen idee meer wat Z2 nog echt wil zeggen.
Z2 is volgens San Millan z'n definitie gewoon onder de aerobe drempel trainen. Puur vetverbrandingszone op hartslag. Voor mij komt dat eigenlijk ook mooi overeen met m'n 2e zone in m'n wattagezones.

Een moment staan ze bijna stil, moment later is het aanval na aanval, wat een vreemde etappe

Nieuw recordje zeker. Helft van het peloton in de aanval. Wel niemand die ook maar iet wat dicht bij een klassement staat.

Terug
Bovenaan