Tour de France 2026

De wake-up call is dat hij er wééral niet in geslaagd is om de Tour
te winnen, want daar kwam hij voor, voor niets minder dan dat.
Ook niet vergeten dat hij reeds verkondigde: 'Ik kan de Tour winnen
en daarvoor op en over Pogacar zal moeten gaan', maar nooit de
bescheidenheid toonde van ' Ik wil de Tour winnen'

Gaat hij zichzelf in de komende jaren, het nog aandoen om de
Tour te rijden, wetende dat hij geen schijn van kans maakt om te winnen?
Zelfs als Pogacar en Vingegaard niet meer zullen deelnemen is de
kans groot dat andere jongere talentjes hun plaats inpikken, die op basis van
hun hogere klimniveau, Remco zullen overklassen.

De snoeiharde realiteit is ook dat hij zowel in 2024 alsook nu, de
kloof met Pogacar en zelfs Vingegaard niet kunnen verkleinen heeft,
laat staan hun niveau te benaderen.
Remco was ook degene die bij de verkenning vroeg of de Eiffeltoren op de foto stond aan de streep. Ik hou van hoe Remco kleur geeft aan de koers. Hij is ook altijd eerlijk over zijn ambities en prestaties.

Remco was ook degene die bij de verkenning vroeg of de Eiffeltoren op de foto stond aan de streep. Ik hou van hoe Remco kleur geeft aan de koers. Hij is ook altijd eerlijk over zijn ambities en prestaties.
Daar kunnen we in Vlaanderen niet met om. In Nederland is dat normaal. Hier is het onmiddelijk: arrogant, dikke nek, ik moet er niets van weten, hopelijk gaat hij op zijn bek, etc. Lees gewoon sommige posts hierboven. Maar als het om een buitenlander gaat vinden we dat fantastisch.

Als het over onze sporters gaat zijn wij zo een triestig volk.

Iedere wielerfan, journalist, wielerploeg, wielrenner en zelfs de bomma van 90 jaar wist toch op voorhand dat het weer de grote Pogacar-show ging worden.

Dat je de bij de tweede en zelfs derde, vierde, vijfde plaatsen nog spreekt van een mislukking ben je gewoon een dwaas die z'n dag start met een scheut azijn in z'n koffie.

"Al die losers zouden beter thuisblijven en de beker sturen ze maar per post op naar Monaco dan hoeven we dit circus niet aanschouwen." :sarcastic:

Bekijk bijlage 51730

Het hoort niet maar het is wel een grappige foto
:laugh:

Hier loopt het dan wel weer gortig mis

Askey had er wel plezier in..

Iedere wielerfan, journalist, wielerploeg, wielrenner en zelfs de bomma van 90 jaar wist toch op voorhand dat het weer de grote Pogacar-show ging worden.

Dat je de bij de tweede en zelfs derde, vierde, vijfde plaatsen nog spreekt van een mislukking ben je gewoon een dwaas die z'n dag start met een scheut azijn in z'n koffie.

"Al die losers zouden beter thuisblijven en de beker sturen ze maar per post op naar Monaco dan hoeven we dit circus niet aanschouwen." :sarcastic:

De Monegask maakt er inderdaad, elk jaar een fantastisch Tour-circus van.

Kregen de renners die bij de 7 Tourzege's van Armstrong 2de werden,
na zijn kwijtgespeelde zege's, ook de zege op hun palmares?

Indien niet, dan maken die 2de plaatsen niets uit en blijven het
gewoon ereplaatsen.
Nee, maar dat was denk ik omdat die nummers twee en drie ook niet koosjer waren. Dan hebben ze besloten om die touroverwinningen aan niemand toe te kennen. In het geval van Remco als er nooit iets gevonden geweest is en er geen verdachtmakingen zijn, dan zal ie in dat geval waarschijnlijk wel die touroverwinningen krijgen.

Daar kunnen we in Vlaanderen niet met om. In Nederland is dat normaal. Hier is het onmiddelijk: arrogant, dikke nek, ik moet er niets van weten, hopelijk gaat hij op zijn bek, etc. Lees gewoon sommige posts hierboven. Maar als het om een buitenlander gaat vinden we dat fantastisch.

Als het over onze sporters gaat zijn wij zo een triestig volk.
Klopt. Vlaams volk is op dat vlak zeer triestig. Ook al die bagger op die mensen hun Instagram enzo plaatsen. Jongens toch.

We zouden allemaal blij moeten zijn dat er iemand (hopelijk) 2 keer het podium haalt in de Tour en de vuelta wint ipv alles in het negatief te plaatsen en commentaar te geven a la hij heeft het gekregen. Want dat is nonsens. Je moet er ook maar staan. Ik vermoed ook dat de meeste klagers achteruit zouden gaan als ze zo een berg zouden moeten op fietsen. Wat Remco hier aan het presteren is, is gewoon buiten categorie waar 10 miljoen Belgen alleen maar van kunnen dromen

Klopt. Vlaams volk is op dat vlak zeer triestig. Ook al die bagger op die mensen hun Instagram enzo plaatsen. Jongens toch.

We zouden allemaal blij moeten zijn dat er iemand (hopelijk) 2 keer het podium haalt in de Tour en de vuelta wint ipv alles in het negatief te plaatsen en commentaar te geven a la hij heeft het gekregen. Want dat is nonsens. Je moet er ook maar staan. Ik vermoed ook dat de meeste klagers achteruit zouden gaan als ze zo een berg zouden moeten op fietsen. Wat Remco hier aan het presteren is, is gewoon buiten categorie waar 10 miljoen Belgen alleen maar van kunnen dromen
Ten eerste denk ik helemaal niet dat Belgen daar uniek in zijn. Dat zal in elk land wel gebeuren. Of denk jij dat ze in Italië mals zijn als ze weer eens het WK voetbal missen?

Ten tweede is het helemaal niet relevant of ge zelf zo op een berg zou moeten fietsen. Wat doet dat er nu toe.

Ten derde vraag ik mij af waarom ik daar per se blij over moet zijn? Omdat hij toevallig hetzelfde kleurtje van paspoort heeft? Dat hij Belg is kan me aan mijn reet roesten en is al zeker geen reden om daar blij over te zijn.
Ik vind dit leuk omdat Evenepoel ne coole renner is en een interessant figuur is.

Ik ben deels akkoord. In Vlaanderen zijn we strenger dan in sommige andere landen, maar ik denk ook dat het een rare gedachtegang is dat wij allemaal blij moeten zijn omdat een Vlaming iets goed doet. Ik denk dat iedereen voor zichzelf wel kan uitmaken hoe ze naar de koers kijken. Of dat nu met een roze of kritische bril is.

Laatste van uw post is sowieso compleet irrelevant. Klaagt gij ook nooit over spelers van Anderlecht? Ik neem nochtans aan dat die allemaal beter kunnen voetballen dan u.

Ik ben deels akkoord. In Vlaanderen zijn we strenger dan in sommige andere landen, maar ik denk ook dat het een rare gedachtegang is dat wij allemaal blij moeten zijn omdat een Vlaming iets goed doet. Ik denk dat iedereen voor zichzelf wel kan uitmaken hoe ze naar de koers kijken. Of dat nu met een roze of kritische bril is.

Laatste van uw post is sowieso compleet irrelevant. Klaagt gij ook nooit over spelers van Anderlecht? Ik neem nochtans aan dat die allemaal beter kunnen voetballen dan u.
Ik klaag veel over de spelers van mijn ploeg ja, maar zal nooit bagger plaatsen op hun socials. Waar ben je dan mee bezig?

Ik vind gewoon dat we trots moeten zijn op onze Belgische atleten als ze mooie dingen presteren ipv ze af te breken. Ik ben in andere sporten dan voetbal fan van elke Belg.

Niemand zegt dat je blij moet zijn. Dat hoeft toch helemaal niet. Het gaat vooral over het negatieve bij goede prestaties waar we in uitblinken zoals nu bij Remco: prestaties minimaliseren, zijn attitude beoordelen, veel negatieve reacties, etc. Tenzij het amper beter kan doen dan dit. Voor de start waren er veel die hem weinig kans op het podium gaven en nu is zijn prestatie plots 'normaal en binnen verwachting', of erger: belachelijk want hij kan niet wedijveren met Pogacar en hij moet stoppen met voor het klassement te gaan in de TDF.

Laatst bewerkt:
Op gevaar af van hier weer een draai rond mijn oren te krijgen. Er zijn veel Belgen die in het dagelijks leven ook grandioze prestaties leveren. Dat zijn er (tien)duizenden per jaar. Maar die komen zelden op TV, in de krant, in het nieuws. Bvb PhD'ers die afstuderen met Summa Cum Laude. Of professoren die wereldautoriteit zijn in hun vakgebied. Of managers die BE op de kaart zetten. Of onderzoeksinstituten die BE zelfs op de wereldkaart zetten. En ik kan nog lang doorgaan.

Dus wij zitten nu te staren op de sportprestaties van enkelingen die gans hun leven nog niets anders gedaan hebben dan op een fiets zitten en daar hun leven en beroep van gemaakt hebben. Ok voor mij. Maar mogen die andere (de zgn gewone) Belgen ook wat (veel meer) in het nieuws/TV/gazet komen aub?

Niemand zegt dat je blij moet zijn. Dat hoeft toch helemaal niet. Het gaat vooral over het negatieve bij goede prestaties waar we in uitblinken zoals nu bij Remco: prestaties minimaliseren, zijn attitude beoordelen, veel negatieve reacties, etc. Tenzij het amper beter kan doen dan dit. Voor de start waren er veel die hem weinig kans op het podium gaven en nu is zijn prestatie plots 'normaal en binnen verwachting', of erger: belachelijk want hij kan niet wedijveren met Pogacar en hij moet stoppen met voor het klassement te gaan in de TDF.
Een Evenepoel krijgt ook veel bagger over zich heen van bepaalde mensen omdat die ooit in de jeugd van Anderlecht heeft gespeeld. Voor veel mensen die Anderlecht haten is dat dan ook ineens de reden om die jongen te haten. Zelf al zou die Pogacar evenaren. Die zal daar nooit iets goed voor kunnen doen. Dat heeft dan weinig te maken met de persoon Evenepoel of zijn prestaties. Erg is dat

Dikke zever. Lees eens Nederlandse of Britse websites en daar lees je exact dezelfde commentaren à la "wij zijn veel kritischer in ons land dan in andere landen"

Jurgen Klopp gisteren bij zijn aanstelling direct van "als jullie mijn familie achtervolgen of bekritiseren zoals Nagelsmann dan ben ik weg".

In elk land denken ze dat ze in eigen land kritischer zijn voor eigen atleten dan in andere landen maar feitelijk is dat in elk land zo.

Terug
Bovenaan