Tour de France 2026

Een tijdrit aanhalen als bewijs dat hij stuurvaardig is? In een tijdrit zie je alles van mijlenver aankomen..

Het enigste wat dat aantoont is dat ze bij Visma in tijdritparcoursen wrs elk risicopunt tot in de puntjes kennen en naar grote waarschijnlijkheid met aerodynamica experts samenzitten voor additionele marginal gains, wat me niet zou verwonderen in vrgl met UAE.. daar doen ze maar wat.

Zie je Vingegaard al over een borduur springen gelijk elke dag menig renner doet, neen toch niet :s

Vingegaard moet toch niet vaak over borduren springen ? Hij rijdt geen klassiek voorjaar , je mag trouwens niet op het voetpad rijden en op de meeste cols liggen geen rondepunten 😉

Tuurlijk is vingegaard niet de zotste,beste renner van het peloton qua stuurvaardigheid. Maar het is nu toch ook geen drama zoals sommige andere renners.

Ik herinner me Vingegaard wel als een deftige daler tot zijn valpartij in het Baskenland ,daar waarschijnlijk een schrik opgelopen (wat logisch is) dat hij nu nog altijd wel meedraagt.

Ik mag voor sommige al bijna hopen dat ze ooit iets vinden bij Pogacar anders wordt dat toch ook stilaan pijnlijk.

Del Toro wordt een mooi mikpunt voor Remco 😎

Zou wel heel zwak zijn van Del Toro als die 2 minuten verliest. In principe zijn er niet echt zwakke tijdrijders in de top 5. Evenepoel natuurlijk buiten categorie maar meer dan een dikke minuut op hem zie ik ze niet meteen verliezen.

Del Toro zijn grootste manco is wel tijdrijden (groot woord natuurlijk dat manco) maar hij is van de top 5 duidelijk de minst sterke als je kijkt naar het verleden en naar hun onderlinge prestaties in een tijdrit, maar dat wil absoluut niet zeggen dat hij 2 minuten zal verliezen op Remco

Laten we hopen dat iedereen recht blijft.. "gevaarlijke afdaling op een tijdritfiets" volgens Remco.
Ik hoop dat hij wint, maar Pogacar gaat dat eerste deel bergop zowiezo rapper afwerken.

Zou wel heel zwak zijn van Del Toro als die 2 minuten verliest. In principe zijn er niet echt zwakke tijdrijders in de top 5. Evenepoel natuurlijk buiten categorie maar meer dan een dikke minuut op hem zie ik ze niet meteen verliezen.
Del Toro zou nooit een mikpunt mogen zijn op zo een korte tijdrit, zeker niet met eerste 10km die bergop gaan. Maar je weet nooit, we hebben vaak al slechte tijdritten gezien.

Tijdritten met afdaling houden altijd een groter risico in, toch benieuwd.

Laatst bewerkt:
Heel benieuwd naar Remco op zijn tijdritfiets, ik vraag me af wat het effect van die 4 kilo gaat zijn.

Zijn op zich natuurlijk ook 4 dozen melk die je minder moet mee sleuren, maar op het vlakke maakt dat niet zoveel uit

Hij moet geen 2min verliezen om een mikpunt te worden, er zijn enkele relatief rechte stukken waar je gerust de renner die 30-40 seconden voor je rijdt kunt zien.

Er zitten er hier toch een aantal die altijd maar zien wat ze willen zien... vermoeiend.

TDF 2023 Stage 16. Kijk naar die tijdrit en vertel mij nog eens dat Vingegaard niet kan sturen. Er is zelfs ergens op YouTube een side by side vergelijking tussen Vingegaard en Pogacar van verschillende bochten in die tijdrit waar Jonas per bocht gewoon seconden wegrijdt door die bochten veel aggresiever te nemen.

Dat Vingegaard niet kan sturen is een verhaal dat in hetzelfde rijtje thuishoort als Remco die niet kan dalen: gewoon niet waar.

Vingegaard zit gewoon lelijk op zen fiets. Quasimodo is er niks tegen, maar lelijk op je fiets zitten =/= niet kunnen sturen.
:D

Van Ganna gaat het dus niet komen. Vreemd wat heeft hij dan 2 weken gedaan? Nu is Tarling ook gene gewone. Gaat wachten worden tot de grote voor iemand daar onder gaat denk ik.

Terug
Bovenaan