Dag iedereen,
Even situatie schetsen:
- Nieuwbouw woning van 2022, telenet modem (Eurodocsis 3.1 modem) in de garage.
- 2 AP's van Telenet (7465ce-tn) waarvan 1 beneden achter mijn TV en 1 op mijn bureau
De ps5 beneden haalt vlotjes 850-900 mbps, mijn computer boven op mijn bureau schommelt de download tss de 40 en 80 mbps.
In de instellingen van mijn computer staat dat hij alleszins tot 1000 mbps aankan.
Ik had hier nog een gigabyte switch liggen dus dacht het te gevonden hebben
Ik steek een Cat 6 kabel uit de wanddoos van de muur in de switch, cat 5e kabel van de switch naar de computer
Cat 5e kabel van de switch naar de AP voor de wifi.
Wifi is prima op de iphones en tablets, als ik wifi instel op mijn computer dan haal ik ook niet meer dan 30 mbps.
Ik doe uiteraard iets verkeerd, maar geen idee wat.
Ik heb ook is alles uitgetrokken van AP's en switch en een cat 5e kabel rechtstreeks van de muur in de pc gestoken, verandert niks.
Het zou mij verbazen moest dat aan de kabels in de muur liggen?

Even situatie schetsen:
- Nieuwbouw woning van 2022, telenet modem (Eurodocsis 3.1 modem) in de garage.
- 2 AP's van Telenet (7465ce-tn) waarvan 1 beneden achter mijn TV en 1 op mijn bureau
De ps5 beneden haalt vlotjes 850-900 mbps, mijn computer boven op mijn bureau schommelt de download tss de 40 en 80 mbps.
In de instellingen van mijn computer staat dat hij alleszins tot 1000 mbps aankan.
Ik had hier nog een gigabyte switch liggen dus dacht het te gevonden hebben
Ik steek een Cat 6 kabel uit de wanddoos van de muur in de switch, cat 5e kabel van de switch naar de computer
Cat 5e kabel van de switch naar de AP voor de wifi.
Wifi is prima op de iphones en tablets, als ik wifi instel op mijn computer dan haal ik ook niet meer dan 30 mbps.
Ik doe uiteraard iets verkeerd, maar geen idee wat.
Ik heb ook is alles uitgetrokken van AP's en switch en een cat 5e kabel rechtstreeks van de muur in de pc gestoken, verandert niks.
Het zou mij verbazen moest dat aan de kabels in de muur liggen?

Dat spel gaan afkoppelen, naar beneden sleuren naar de garage, scherm aansluiten...
Maar zal dat straks is proberen te doen