starspike
Well-known member
Alsof het toevallig is dat een speler rendeert in een bepaald systeem... Ik ken maar weinig spelers die in totaal verschillende systemen telkens goed uit de verf komen. Schrijvers zijn probleem is gewoon moordende concurrentie en Clement geweest.
Hopelijk ontploft hij bij OHL
Dat is serieus mogelijk. OHL is dan ook (nog?) niet Genk en al helemaal niet Brugge. Het is hem alleszins serieus gegund, aangezien het jarenlang voor hem heb gehad. Ik ben gewoon geen fan van het riedeltje dat het enkel aan de concurrentie zou liggen. Een speler die ECHT het nodige niveau heeft, geraakt er. Trossard is talentgewijs niet beter als Schrijvers, maar heeft zich door uitleenbeurten (die Schrijvers ook gehad heeft) en zich laten gelden op een andere positie (wat Schrijvers dan weer niet kon) gewoon op dat niveau gezet.
We hadden het er deze week op het werk nog over (aangezien elke Genkse voetballiefhebber jarenlang het onderwerp "Schrijvers" gekend heeft) hoe het kan dat iemand met zijn talent na ondertussen 8 jaar A-kern nog geen vaste waarde is bij een club die in principe bij zijn talent past. En mijn collega had het gevoel dat hij een beetje te braaf was en zich op noodzakelijke momenten voetballend niet durfde te laten gelden. Een beetje teveel de ideale schoonzoon op het veld soms. En ergens heeft hij wel een punt.
Soit, zoals ik al zei: Tis hem gegund. Schrijvers zal me altijd "nauw aan het hart" liggen en ik weet ook uit rechtstreekse bron dat dat gevoel er voor hem bij Genk ook gewoon nog in zit. Hopelijk kan hij bij OHL doorbreken en zich vast in de basis werken (en toevallig een non-match spelen tegen ons) en zo of een verdere stap zetten of gewoon meegroeien met OHL zelf.
(edit: En dat jaar onder Leko was zeker goed, maar ook Dewaest was bvb een machine onder Clement en zie waar die nu staat. Soms zijn alle elementen gewoon aanwezig om een klik te maken die je standaard niet maakt. En nee, mijn punt is zeker niet dat die kloefkapper van een Dewaest evenveel talent heeft als Schrijvers
)
Ik denk niet dat er iemand van wakker ligt als Kotysch vertrekt op het einde van het seizoen. Toffe speler, slimme verdediger, maar ook een type waar elke match wel een keer het licht echt bij uitgaat (als in blunders). Los van zijn blessuregeschiedenis. Ik ga er oprecht van uit dat ze op die positie beter willen vinden, en/of dat ze volop de kaart van Raemaekers willen trekken.
Benieuwd naar wat dan Kompany zijn systeem zal zijn