Transferthread 2022-2023 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij zal zich wel kunnen redden dit seizoen nog, maar hij tekent voor drie jaar... Toch stevig.

Hopelijk voor Antwerp een schot in de roos.

Het blijft niet te geloven hoezeer Antwerp zich als Beerschot-light wil profileren. Jaar na jaar onze ex-spelers aantrekken... ;)

Op papier sterke transfer, benieuwd wat zijn niveau is na 1 jaar zandbak.

Op papier sterke transfer, benieuwd wat zijn niveau is na 1 jaar zandbak.
Bij spelers die op hoog niveau gespeeld hebben is het eerder iets mentaal denk ik. Komen ze hier hun volledig inzetten of denken ze eerder het is maar de Belgische competitie dat komt allemaal wel goed, het is niet zo moeilijk als Engeland/Spanje/Duitsland...

Antwerp lijkt wel de uitbolplaats te worden voor elke Rode Duivel van de afgelopen jaren...
Op zich schat ik Alderweireld ook wel hoger in dan het geen ervoor al gepasseerd is van hasbeens maar ik heb toch ook sterk mijn twijfels bij dat 3 jarig contract. Puur op ervaring en techniek moet die eigenlijk boven de rest uitsteken maar jonger wordt hij er toch ook niet op. Ma bon, hij zou wel eens de grote leider van de defensie kunnen worden dus ik ben wel benieuwd.

Die prestigetransfers zijn wel niet enkel en alleen om PO 1 te halen. Kampioen spelen zal toch wel de ambitie zijn in Antwerpen.

Mja, hij ziet er wel nog fit uit op zijn vakantiefoto's, maar toch, bij de RD zagen we toch dat zowel hij als Vertonghen al heel wat moeite hadden met snelle spitsen en flankaanvallers.

Slecht zal hij het niet doen, maar of Antwerp dit nodig heeft om kampioen te worden?

Radja, Mirallas, Chadli bij RSCA, Gudjohnson indertijd bij Cercle en Club,... die konden allemaal uiteraard wel mee, maar het is nu ook niet dat ze hier alles aan flarden speelden. Zelfs Kompany bij RSCA, uiteraard had die nog altijd de klasse, maar echt zijn stempel drukken lukte toch ook moeilijk.

Als Verbeke nu nog Angulo, Esposito en Makoumbou haalt en Vlap, Trebel, Murillo, Nkaka, Raman, Olsson/Cullen, Wellenreuther en Bundu kan verkopen heeft hij het nog niet heel slecht gedaan. Op die wissel Kompany-Mazzu na natuurlijk.

Ik check transfermarkt en zie dat jullie op 1 Juli die Angulo voor bijna 2 miljoen hebben gehaald. Nochtans wel maar een 19-jarige knul. Gaan we die tegen Beerschot in actie zien, of is die gelijk voor het A-elftal gehaald?

Mja, hij ziet er wel nog fit uit op zijn vakantiefoto's, maar toch, bij de RD zagen we toch dat zowel hij als Vertonghen al heel wat moeite hadden met snelle spitsen en flankaanvallers.

Slecht zal hij het niet doen, maar of Antwerp dit nodig heeft om kampioen te worden?

Radja, Mirallas, Chadli bij RSCA, Gudjohnson indertijd bij Cercle en Club,... die konden allemaal uiteraard wel mee, maar het is nu ook niet dat ze hier alles aan flarden speelden. Zelfs Kompany bij RSCA, uiteraard had die nog altijd de klasse, maar echt zijn stempel drukken lukte toch ook moeilijk.

Kompany stak er, in de 15 matchen dat hij meespeelde, met kop en schouders bovenuit.

Was indrukwekkend om die live aan het werk te zien. Chadli ook gewoon te goed voor de competitie toen, heel duidelijk te zien op het veld.

Maar goed, Kompany haalde het jaar ervoor nog de Premier League titel, en was nog maar 31. Alderweireld zat in Qatar en is ondertussen al wel wat ouder. Zou heel leuk zijn zou die hier de pannen van het dak spelen, voor onze competitie.

Ik check transfermarkt en zie dat jullie op 1 Juli die Angulo voor bijna 2 miljoen hebben gehaald. Nochtans wel maar een 19-jarige knul. Gaan we die tegen Beerschot in actie zien, of is die gelijk voor het A-elftal gehaald?

Zou wel eens goed kunnen. Moet toch vooral nog wat body kweken. En zal ook nog een aanpassingsperiode nodig hebben. Zie die wel nog wat matchen meedoen met de futures.

Kompany stak er, in de 15 matchen dat hij meespeelde, met kop en schouders bovenuit.

Was indrukwekkend om die live aan het werk te zien. Chadli ook gewoon te goed voor de competitie toen, heel duidelijk te zien op het veld.

Maar goed, Kompany haalde het jaar ervoor nog de Premier League titel, en was nog maar 31. Alderweireld zat in Qatar en is ondertussen al wel wat ouder. Zou heel leuk zijn zou die hier de pannen van het dak spelen, voor onze competitie.
Maar daar zeg je het, in die 15 matchen, op zijn 31ste. Ik bedoel, wellicht dat Ronaldinho hier in een match met pakweg Westerlo tegen Eupen er ook qua klasse en voetbal nog bovenuit steekt, maar daar gaat ge ook geen titels mee winnen hé.

Het algemeen rendement en regelmaat primeert toch nog op een paar weken je klasse kunnen tonen als het gaat om de titel.

Maar daar zeg je het, in die 15 matchen, op zijn 31ste. Ik bedoel, wellicht dat Ronaldinho hier in een match met pakweg Westerlo tegen Eupen er ook qua klasse en voetbal nog bovenuit steekt, maar daar gaat ge ook geen titels mee winnen hé.

Het algemeen rendement en regelmaat primeert toch nog op een paar weken je klasse kunnen tonen als het gaat om de titel.
Kompany was constant geblesseerd en Ronaldinho speelt geen professioneel voetbal. Dat is toch totaal niet te vergelijken met Alderweireld die nog gewoon professioneel voetbal speelt zonder al te grote problemen.

Ik denk dat ze Pacho naast hem gaan zetten. Een jonge, snelle en beloftevolle verdediger.

Kompany was er reeds 33 he ('86 -> 2019-2020). Krak dezelfde leeftijd als Alderweireld.

En Kompany er met kop en schouders boven uitsteken? In zijn eerste 6 matchen als Anderlecht speler haalden jullie 2 op 18, met 10 tegengoals. Ook gewoon 7e geeindigd dat seizoen.
Bij "er met kop en schouders boven uitsteken" heb ik andere verwachtingen. Nostalgie is een raar beestje soms.

Kompany was er reeds 33 he ('86 -> 2019-2020). Krak dezelfde leeftijd als Alderweireld.

En Kompany er met kop en schouders boven uitsteken? In zijn eerste 6 matchen als Anderlecht speler haalden jullie 2 op 18, met 10 tegengoals. Ook gewoon 7e geeindigd dat seizoen.
Bij "er met kop en schouders boven uitsteken" heb ik andere verwachtingen. Nostalgie is een raar beestje soms.
Hoeveel matchen heb je daar toen van gezien, van die 6? Of hoeveel volledige matchen van Kompany bij Anderlecht heb je gezien?

Heb je hem ook nog zelf zien spelen dat seizoen?

Ja, er was een moeilijke beginperiode. Niet onlogisch met een volledig nieuwe kern. En de combinatie trainer/speler speelde ook zeker parten. Maar eens hij enkel als speler fungeerde was het echt indrukwekkend.

Voetbal blijft trouwens een teamsport. Je kan er met kop en schouders bovenuit steken, en je ploeg kan 7 de worden. Al was een 6 de plaats ook nog mogelijk.

Ik heb toen alle matchen van Anderlecht gevolgd en wat er bij mij is blijven hangen, is alleszins niet dat Kompany er met kop en schouders bovenuit stak. Er waren problemen achterin die Kompany alleen niet kon oplossen maar hij reed zelf ook allesbehalve een feilloos parcours.

Het voordeel van Alderweireld is ook dat hij een pak minder blessuregevoelig is.

Hoeveel matchen heb je daar toen van gezien, van die 6? Of hoeveel volledige matchen van Kompany bij Anderlecht heb je gezien?

Allemaal, ik kijk nu eenmaal veel Belgisch voetbal. Maar klopt dat ik zijn prestaties niet in mijn lange termijngeheugen heb opgeslagen.

En ik weet, dit is simpele scorebord-journalistiek. Uiteraard was Kompany de allerbeste en de enige reden dat Anderlecht haar slechtste klassement in decennia haalde, was puur te wijten aan de andere spelers die zo gigantisch slecht waren dat zelfs Kompany het niet kon rechtzetten.
Alleen leert ons die scorebord-journalistiek ons weer dat Anderlecht dat seizoen meer punten zonder Kompany haalde, dan met. Afin, het is moeilijk te rijmen. Jullie nostalgische herinneringen met de effectieve prestaties van Anderlecht dat seizoen.

Bv. die 4-2 tegen Kortrijk, nu kan je toch niet zeggen dat Kompany er goed uitziet bij die tegengoals? 2de is op zijn kap, 3de komt hij tekort, bij de 4de werkt hij slecht weg en laat hij zich te gemakkelijk voorbijlopen.

Natuurlijk niet allemaal de schuld van Kompany maar "met kop en schouders erbovenuit steken" vind ik dit ook niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan