Transferthread 2022-2023 (Binnenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verslag toch eens bekeken van die zogenaamde topmatch van Kompany op Antwerp

Wie zie je daar bij die eerste kans uitglijden waardoor Mbokani een vrije schietkans krijgt? :biglaugh: Sorry jongens, ik denk dat er hier soms toch met een al te roze bril naar de prestaties van Kompany gekeken wordt.
Dus omdat Kompany die ene fase uitglijdt speelde hij geen goede match. Mbokani, die dat seizoen echt nog top was, zat voor de rest gewoon in Kompany zijn broekzak. Maar aan de hand van een verslag van 1 minuut zou die dus geen topmatch gespeeld kunnen hebben? Goeie defensieve prestaties zie je vaak niet terug in samenvattingen, zeker niet als ze maar een minuut duren.

Je zou gaan denken dat sommigen hier eerder met een anti Kompany bril naar zijn prestaties keken. ;)

Laatst bewerkt:
Dus omdat Kompany die ene fase uitglijdt speelde hij geen goede match. Mbokani, die dat seizoen echt nog top was, zat voor de rest gewoon in Kompany zijn broekzak. Maar aan de hand van een verslag van 1 minuut zou die dus geen topmatch gespeeld kunnen hebben? Goeie defensieve prestaties zie je vaak niet terug in samenvattingen, zeker niet als ze maar een minuut duren.

Je zou gaan denken dat sommigen hier eerder met een anti Kompany bril naar zijn prestaties keken. ;)
Ik zeg niet dat hij geen goede match speelde, maar jullie claimen hier dat Kompany er met kop en schouders bovenuit stak dat seizoen, dat hij de spitsen in zijn broekzak stak en vanuit een zetel elke match beheerste. Dat strookt niet met hoe ik me dat seizoen herinner (ja, subjectief) en ik heb nu twee samenvattingen teruggezien uit dat seizoen en in beide matchen gaat Kompany in de fout. Veel meer kan ik er ook niet over zeggen.

De transfer is officieel. Josh Cullen verruilt Anderlecht voor Burnley, de club van Vincent Kompany. Hij tekende er voor drie jaar. De overgang van de 26-jarige Ier zat er al even aan te komen. Cullen was er niet meer bij op stage in Horst. De middenvelder kwam in 2020 voor 500.000 euro over van West Ham. Anderlecht vangt nu drie miljoen euro.

:unsure:

Logische transfer met nog 1 jaar contract op de teller. Heeft hier 2 jaar lang veel betekend voor de ploeg, en oa de evolutie van Sambi, met al het vuile werk dat hij opknapte.

Ik zeg niet dat hij geen goede match speelde, maar jullie claimen hier dat Kompany er met kop en schouders bovenuit stak dat seizoen, dat hij de spitsen in zijn broekzak stak en vanuit een zetel elke match beheerste. Dat strookt niet met hoe ik me dat seizoen herinner (ja, subjectief) en ik heb nu twee samenvattingen teruggezien uit dat seizoen en in beide matchen gaat Kompany in de fout. Veel meer kan ik er ook niet over zeggen.
Dat vind ik nu toch ook wel ...
Tuurlijk was een fitte Kompany hier nog een topverdediger, maar hoeveel keer was ie dat eigenlijk?

Is dat een schande? Dat gaat niemand beweren, maar hier ff komen doen alsof ie de competitie kwam ownen is gewoon beetje uit de lucht doen imo, want dat deed ie helemaal niet, omwille van diverse redenen misschien (blessures, te veel aan zijn hoofd, ...), maar dat is ook deel van het verhaal, of niet soms?

Er was hier al sprake van "City kampioen gemaakt, of City mee aan de titel geholpen" ... nouja, uit interesse nu eens de statistieken opgezocht (dat zegt mss niet alles, maar het geeft toch wel een indicatie):
Daarvan heeft Kompany (nipt weliswaar) de minste speelminuten en ook minst aantal basisplaatsen.
Is hij een legende bij City, waarschijnlijk wel, maar het was gewoon eigenlijk al lang voorbij fysiek gezien. Lijkt zowat op het verhaal van Vormer bij Club (uiteraard op een ander, lager niveau, maar het principe is hetzelfde), jaren een held, nu gewoon te min maar toch nog speelkansen krijgen omdat je gewoon die reputatie hebt ... opnieuw, geen schande, maar dat is toch gewoon de realiteit.

Je kan nu wel beweren dat wij, als niet-Anderlecht supporters een anti-bril op hebben, maar hetzelfde kan even goed waar zijn als Anderlecht suppporters die dergelijke zaken gewoon over-romantiseert.
Nu goed ja, niemand zal het waarschijnlijk correct zien, maar ik wou toch een poging doen :p

Er was hier al sprake van "City kampioen gemaakt, of City mee aan de titel geholpen" ... nouja,
Nouja. Laten we zeggen dat hij wel degelijk City mee aan de titel geholpen heeft, ongeacht of hij minder speelminuten had dan zijn concurrenten.

Een legende bij City, waarschijnlijk wel? Die man heeft een standbeeld staan daar. Is dat nu een vraag die je u moet stellen? :laugh:.

Kompany ( we kunnen Lukaku erook bij rekeken ), ah u have haters and lovers .
Was hij van glas , correct , stak hij met schouders en hoofd boven de rest in de JPL , elke analist /trainer zegt het .
Zijn we niet aant sukkelen met de verdediging bij de RD sinds hij gestopt is ?
Een standbeeld bij een van de grootste clubs ter wereld , nuff said .

Mignolet steekt er (in mijn ogen) als doelman ook met kop en schouders boven uit.
En toch zijn die zijn flaters van vorig seizoen niet op 1 hand te tellen

Op de man spelen is niet nodig.
Kompany ( we kunnen Lukaku erook bij rekeken ), ah u have haters and lovers .
Was hij van glas , correct , stak hij met schouders en hoofd boven de rest in de JPL , elke analist /trainer zegt het .
Zijn we niet aant sukkelen met de verdediging bij de RD sinds hij gestopt is ?
Een standbeeld bij een van de grootste clubs ter wereld , nuff said .

Voor de volledigheid:
- Niemand haat Kompany.
- Iedereen heeft veel respect voor Kompany en diens verwezenlijkingen.
- RSCA-boys verafgoden hem en denken dat hij buitenaards was in zijn laatste seizoen bij Anderlecht. Staven dit met buikgevoel en nostalgie.
- Alle andere voetbalsupporters hebben een meer kritische blik en vonden hem goed, maar niet buitenaards. Staven dit met statistieken en video-materiaal.

Misschien de zaak hierbij sluiten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Sterke speler natuurlijk, maar snap op zich niet goed waarom we zo veel geld zouden geven voor een positie waarvoor we redelelijk veel alternatieven hebben: kums/de sart/owusu
Andere posities zijn veel dringender: centrale verdediger, backup voor Roef, creatieve aanvallende middenvelder voor blessuregevoelige Vadis

Mignolet steekt er (in mijn ogen) als doelman ook met kop en schouders boven uit.
En toch zijn die zijn flaters van vorig seizoen niet op 1 hand te tellen
Klopt gewoon heeft veel goals op zijn kap, maar naar het einde van het seizoen was die ijzersterk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan