Transferthread 2023

Goeie transfer maar zoals al eerder gezegd, ook broodnodig. Ze staan op PCS ook maar 8ste qua Procontinentale ploegen dus nog heel veel werk voor de boeg

Zo goed als onmogelijk voor Tudor om in 2026 WT te worden, daarvoor is de achterstand die ze dit jaar hebben opgelopen op de top 18 al te groot. En dan is het wachten tot 2029 of hopen dat een WT team het begeeft. Maar als ze zo blijven groeien gaan ze wel snel mee doen om bij de top 2 PCT ploegen te eindigen en dan heb je ook gegarandeerd alle Wildcards (zoals Lotto nu). Ik denk niet dat - zelfs met de nieuwe aanwinsten - ze dat volgend jaar al gaat lukken (of Lotto of Israel moet een slecht seizoen draaien en Tudor een heel goed), maar eens Israel en Lotto terug promoveren, gaat de weg misschien wel open liggen voor ploegen als Tudor en UNO X.

Niet vergeten dat de PatLef in 2026 gaat stoppen en ik dus niet uitsluit dat de ploeg gaat samenvloeien met een andere.
Astana zie ik niet te lang niet meer bestaan.

Alles staat en valt met een hoofdsponsor of sponsoren. Krijg je geen budget bij elkaar dan stopt het.

Alpecin heeft veel te danken aan MVDP. Maar ook een Merlier en een Phillipsen hebben hun veel punten opgeleverd. En ook gewoon hun manier van aanpakken eh.

De Buyst naar TDT-Unibet, hier hoor je voor het eerst!

Wel een streep door de rekening van De Lie. De Buyst is een meester in de lead-out.

Een paar goeie aanwinsten voor Tudor maar WT zie ik ze niet direct worden. Maar ik zie ze wel een wildcard pakken voor de Giro volgend jaar

Bij DSM zal het toch ook hopen zijn dat Jakobsen (als die transfer bevestigt wordt) nog presteert want met Dainese , Mayrhofer , Leknessund en straks nog Welsford gaat bijna iedereen die iets gereden heeft van resultaat weg.

Bij DSM zal het toch ook hopen zijn dat Jakobsen (als die transfer bevestigt wordt) nog presteert want met Dainese , Mayrhofer , Leknessund en straks nog Welsford gaat bijna iedereen die iets gereden heeft van resultaat weg.

Barguil komt nof en ook over Senechal waren er geruchtjes (wel geel idee of die echt gaat komen), maar vooral ze hebben voor 1 keer hun grootste talenten wel voor lange tijd weten te verlengen. Poole en Onley kunnen een grote stap zetten de komende jaren en ook Andresen Lund is een hele goeie.

Nog een paar bevestigde transfers :

- Politt en Sivakov naar UAE
- Berckmoes , Vandenabeele en Taminiaux naar Lotto Dstny
- Hvideberg naar Uno-X
Barguil komt nof en ook over Senechal waren er geruchtjes (wel geel idee of die echt gaat komen), maar vooral ze hebben voor 1 keer hun grootste talenten wel voor lange tijd weten te verlengen. Poole en Onley kunnen een grote stap zetten de komende jaren en ook Andresen Lund is een hele goeie.
Poole en Onley liggen idd als nog vast tot 2027 en er zullen wrs nog een aantal talenten bij hun development zitten (Frank Van den Broek en Van Mechelen zijn de eerste waar ik aan denk) maar in renners als Barguil en Bardet geloof ik niet echt meer.

Nog een paar bevestigde transfers :

- Politt en Sivakov naar UAE
- Berckmoes , Vandenabeele en Taminiaux naar Lotto Dstny
- Hvideberg naar Uno-X

Poole en Onley liggen idd als nog vast tot 2027 en er zullen wrs nog een aantal talenten bij hun development zitten (Frank Van den Broek en Van Mechelen zijn de eerste waar ik aan denk) maar in renners als Barguil en Bardet geloof ik niet echt meer.
Een Bardet die voor etappes gaat kan nog goed zijn. Als ronderenner zie ik er de waarde ook niet van.

Vandenabeele toch een mooie transfer voor Lotto. Hopelijk kan die nu volledig ontbolsteren want had er een tikkeltje meer van verwacht bij DSM.

Zou nu toch blijven en een verbeterd contract tekenen

Las het net. Voetbal tactieken hier gebruikt dus als dit werkelijk het geval is. Heel belangrijk voor Lotto natuurlijk. Ze hebben al zo weinig ervaring, en De Lie heeft De Buyst toch echt wel nodig.

Ik lees in hetzelfde artikel wel dat Frison zou vertrekken. Lotto wilt hem geen verbeterd contract voorschotelen. Ik snap beide kanten hier wel. Je wilt een goede ervaren knecht als Frison niet kwijt, zeker gezien die nu ook hier en daar misschien een resultaatje kan rijden, maar ik geloof ook niet dat die zijn resultaten volgend jaar gaat herhalen. Maar dat Frison meer wilt verdienen (en er zal wel een team zijn dat hem meer wilt geven na dit jaar) begrijp ik ook.

Vandenabeele toch een mooie transfer voor Lotto. Hopelijk kan die nu volledig ontbolsteren want had er een tikkeltje meer van verwacht bij DSM.

Die heeft ontzettend veel pech gehad de laatste 2 jaar. Ik denk dat die 4x covid heeft gehad bijvoorbeeld en naar eigen zeggen was dat bij hem altijd vies. Ook nu weer koerst hij niet omdat hij niet fit is. Zijn beloftenresultaten mochten er echter wel zijn, en zijn eerste 2-3 maand bij de profs waren ook nog goed, dus het talent heeft hij. Logische transfer dus. Als hij fit kan blijven heb je dus naast Van Gils, Van Eetvelt en Moniquet een 4e jonge Belg die zich bergop kan tonen.

Aan de andere kant zijn Taminiaux en Berckmoes wel weer zo typische "we hebben geen budget" transfers. Taminiaux kan nog voor UCI punten zorgen in kleinere wedstrijden, dat is belangrijk voor de ploeg, maar Berckmoes heb ik toch grote twijfels bij.

Las het net. Voetbal tactieken hier gebruikt dus als dit werkelijk het geval is. Heel belangrijk voor Lotto natuurlijk. Ze hebben al zo weinig ervaring, en De Lie heeft De Buyst toch echt wel nodig.

Ik lees in hetzelfde artikel wel dat Frison zou vertrekken. Lotto wilt hem geen verbeterd contract voorschotelen. Ik snap beide kanten hier wel. Je wilt een goede ervaren knecht als Frison niet kwijt, zeker gezien die nu ook hier en daar misschien een resultaatje kan rijden, maar ik geloof ook niet dat die zijn resultaten volgend jaar gaat herhalen. Maar dat Frison meer wilt verdienen (en er zal wel een team zijn dat hem meer wilt geven na dit jaar) begrijp ik ook.

Die heeft ontzettend veel pech gehad de laatste 2 jaar. Ik denk dat die 4x covid heeft gehad bijvoorbeeld en naar eigen zeggen was dat bij hem altijd vies. Ook nu weer koerst hij niet omdat hij niet fit is. Zijn beloftenresultaten mochten er echter wel zijn, en zijn eerste 2-3 maand bij de profs waren ook nog goed, dus het talent heeft hij. Logische transfer dus. Als hij fit kan blijven heb je dus naast Van Gils, Van Eetvelt en Moniquet een 4e jonge Belg die zich bergop kan tonen.

Aan de andere kant zijn Taminiaux en Berckmoes wel weer zo typische "we hebben geen budget" transfers. Taminiaux kan nog voor UCI punten zorgen in kleinere wedstrijden, dat is belangrijk voor de ploeg, maar Berckmoes heb ik toch grote twijfels bij.
Ik hoop toch nog op een echte klimmer. Vandenabeele is natuurlijk een goede aanwinst en ik hoop dat hij zich mee kan opladen met de goeie, jonge en Belgische klimmers van Lotto maar blijft toch ook wel een gok.

In die zin hoop ik dat de transfers Taminiaux en Berckmoes budget vrijhouden om eens “uit te pakken” (relatief gezien het budget) met een goede klimmer/GC. Vansevenant bijvoorbeeld, zou die niet haalbaar zijn? Geen idee wat zo iemand zou vragen.

Ik hoop toch nog op een echte klimmer. Vandenabeele is natuurlijk een goede aanwinst en ik hoop dat hij zich mee kan opladen met de goeie, jonge en Belgische klimmers van Lotto maar blijft toch ook wel een gok.

In die zin hoop ik dat de transfers Taminiaux en Berckmoes budget vrijhouden om eens “uit te pakken” (relatief gezien het budget) met een goede klimmer/GC. Vansevenant bijvoorbeeld, zou die niet haalbaar zijn? Geen idee wat zo iemand zou vragen.

Zolang dat Ewan daar 1,7 miljoen pakt is er voor een echt goede renner gewoon geen plaats jammer genoeg. Budgettair zit Lotto nog altijd met wat problemen, ook door het afzakken naar de Pro Tour is er toch wat geld mis gelopen. Het is dus vooral overleven. Doen wat ze dit jaar deden. Met de jonge gasten blijven groeien, UCI punten pakken en hopen op een uitschieter hier en daar. De transferperiode volgend jaar zal voor hun een héél belangrijke worden, want dan komt dat Ewan budget dus wel vrij.

Ze mogen mij verrassen natuurlijk, maar dit jaar verwacht ik inkomend niets speciaals meer. Prioriteit lag naast goede juniors binnenhalen voor het DEVO team (dat is gelukt) bij het verlengen van belangrijke contracten (De Lie, Van Gils, Van Eetvelt) en dat lukt hopelijk ook voor het einde van het jaar zodat je niet 2024 moet ingaan met aflopende contracten van die mannen.

Zolang dat Ewan daar 1,7 miljoen pakt is er voor een echt goede renner gewoon geen plaats jammer genoeg.
Ewan gaat vertrekken dat lijkt mij wel een evidentie.
Geen enkele partij is nog blij met die samenwerking.

Momenteel is hij voor Lotto een liever kwijt dan rijk geval. Dat budget besteed je beter aan mannen zoals een Van Eetvelt of een De Lie.

En dan tegerlijkertijd dit artikel dat (oa) Landa op komst is

En dat is ook gewoon nodig want géén versterkingen? --> Dan is Remco weg. En dat weet Patje zelf ook wel.
Er zijn zeker ploegen die het geld hebben om het huidige contract uit te kopen hé.

Het gaat natuurlijk niet alleen om de centjes maar je moet echt een deftige klimploeg rondom Remco krijgen.
Als die laatste de indruk krijgt dat hij niet voldoende steun krijgt waarom zou hij dan blijven he?

Laatst bewerkt:
Beetje druk zetten 😊

Vader Evenepoel wil gewoon nog eens gaan eten in een 3-sterren restaurant

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan