Transferthread 2023

Beetje druk zetten 😊

Zou die zich niet beter beperken tot het koffies zetten in zijn REV-winkel? Toch ook niet het scherpste potlood.

Toch ook niet het scherpste potlood.
Dat maakt wel geen moer uit? Dit is gewoon een standaard pokerspel van een "beetje de boel opstoken". Niemand hier die verrast is dat vader Remco weer in de krant staat denk ik ??

Nu op dat vlak is Patje wel slim dat hij Remco een lang contract 'naar wielernormen' van 5 jaar gegeven heeft tem eind 2026. Het is niet 100% uit te sluiten dat Remco het vroeger afbolt, maar dan gaan ze diep in de beugel mogen tasten en dan kan Patje gaan rentenieren / op pensioen gaan.

Beetje druk zetten 😊

Dat is inderdaad gewoon druk zetten. Geen een van die drie ploegen zou een stevige stap vooruit zijn. Geen van die ploegen heeft de laatste jaren bewezen dat ze consistent kunnen vechten voor eindwinst in een grote ronde. Moest Ineos nog genoemd worden, dat had nog iets anders geweest...

Ook onnozel om nog wat chaos te liggen creeëren net voor zijn zoon om het WK moet strijden.

De echte Don Patrick heeft ondertussen gereageerd. Stevig. Dreigt me Remco voor de rechter te dagen als hij onder zijn contract probeert uit te komen. Ik ben het niet vaak eens met Lefevere, maar in dit geval sta ik wel aan zijn kant. Je tekent met het volle verstand zo een lang contract, dan zit je er ook aan vast. Teken het dan niet hé.

Laatst bewerkt:
Oeioei, openlijk oorlog tussen kamp Evenepoel en Lefevere. Entertainend voor ons maar zo jammer voor de toprenner die Remco is. Chaos en onrust, nooit goed voor een grote koers. En dan moet de Vuelta nog komen. Heel domme zet van papa Patrick.

De echte Don Patrick heeft ondertussen gereageerd. Stevig. Dreigt me Remco voor de rechter te dagen als hij onder zijn contract probeert uit te komen. Ik ben het niet vaak eens met Lefevere, maar in dit geval sta ik wel aan zijn kant. Je tekent met het volle verstand zo een lang contract, dan zit je er ook aan vast. Teken het dan niet hé.

Remco gaat natuurlijk enkel vertrekken als een andere ploeg hem uitkoopt, dus wat zit Leverere hier te zagen over een rechtzaak.

De transfer van Landa kan nu alle momenten worden afgerond. Hij besloot zelf om op zijn 33ste voor twee jaar in dienst van Remco te rijden. Via een verzorger van ons die hem goed kent, legde hij zelf de eerste contacten. Ik denk dat Remco daar wel blij mee is, ook al stelt hij zelf eigenlijk weinig eisen.”

Dat is mooi had er geen goed oog in in die transfer van Landa maar als het uit eigen beslissing is dan zie ik het toch al positiever in.

Wat een zever trouwens van de Papa klagen dat QS niet goed genoeg is om dan af te komen met 3 alternatieven die nog minder zijn. Als hij volgend jaar in de Tour 3 ploegmaats bij hem wil als de groep der favorieten maar uit 12 meer bestaat dan gaat hij naar Jumbo of UAE moeten gaan en daar zitten ze niet te wachten op hem. Dus gewoon rustig blijven en maken dat hij zelf in topvorm is voor de Tour van volgend jaar en dan zien we wel.

En dan klagen over de fietsen terwijl Specialized toch gewoon bekend staat als topmerk? En qua training zit het met die Pelgrim ook goed als je San Sebastian, Vuelta en aansluitend het WK kunt winnen dan kun je toch niet klagen dat de trainer niet weet hoe een renner klaar te stomen. Qua voeding ligt het vooral aan de renner zelf hé die moet dat mentaal kunnen opbrengen om als een pater te leven en een paar maanden zonder frietjes te leven.

Het is zijn makelaar dus dat er contacten zijn is niet meer dan normaal, hij zou zijn werk niet goed doen moest hij geen contacten onderhouden maar dat hoef je dan wel niet in de krant te laten drukken dat is gewoon dom.

"We horen dat Patrick Lefevere zijn deel van de ploeg wil verkopen, we horen dat de ploeg zou worden overgenomen door Amerikaanse investeerders. En vandaag lees ik in de column van Lefevere in het Nieuwsblad dat Ineos de ploeg wil overnemen."
“Het laatste nieuwe gerucht in Radio Peloton is dat Ineos geen contracten meer afsluit met renners omdat ze met ons zouden fusioneren. Daar is vandaag in elk geval niets van waar. Tenzij ik niet op de hoogte zou zijn natuurlijk. Soms weet je zulke dingen als laatste, hè.”

Van dat makelaars loon kan toch wel een goede lees bril vanaf.

Moet toch zalig zijn zo op de foto staan met iemand die podium gereden heeft in de tour!
Wat boft Remco hier toch! :evil:

Trouwens zie ik niet in hoe Lidl-Trek of Bora geen vooruitgang zouden zijn voor hem?
Misschien toch maar eens kijken met welk materiaal hij daar rijdt, welke begeleiding hij daar kan krijgen en welke helpers er daar rijden. Een echte stap achteruit zal het al niet zijn alvast.
Bora rijdt overigens met dezelfde fiets. Misschien is het niet zo een gigantische stap zoals een Jumbo of een ineos, dat kan kloppen.

Wat een pannenkoek die vader van Remco zeg. Dit is toch ook weer niet de eerste keer dat die met dergelijke domme uitspraken in de media komt. Ik vraag mij af wat Remco daar zelf van vindt? Kan toch niet dat die daar zelf niet door geïrriteerd is? Is werkelijk nergens goed voor.

Toch jammer dat sommige topsporters hier in ons land een paar dwazen in hun familie hebben zitten die vervolgens moeten kunnen opvallen met domme opmerkingen. Thierry Courtois ook zo'n schoon voorbeeld.

Dat is mooi had er geen goed oog in in die transfer van Landa maar als het uit eigen beslissing is dan zie ik het toch al positiever in.
Landa wordt later dit jaar 34. Die weet ondertussen ook wel dat zijn jaren gepasseerd zijn waarin hij kan meestrijden voor een podium in een grote ronde.
Zeer mooie transfer wat mij betreft.

Echt onnozel dat gedoe rond Evenepoel. Nu hebben we eens een kanshebber op het podium in de Tour, moet er weer heisa zijn. En dat inderdaad vlak voor een WK en een nieuwe Vuelta die verre van makkelijk gaat worden voor hem.
Een contract is een contract, en uiteindelijk moet hij het allemaal nog bewijzen, dat hij ook de grote mannen de baas kan. En vooral geen fouten meer maken zoals er toch al een paar keer zijn geweest.

Dreigt me Remco voor de rechter te dagen als hij onder zijn contract probeert uit te komen.
Redelijk straffe taal van Patrick Lef komende. Hij weet iets en wil de leiband kort houden, maar of dat gaat lukken bij iemand als Remco...

Volgens een artikel uit 'De Tijd' kan het veel simpeler en gemakkelijker voor Remco.
https://www.tijd.be/ondernemen/spor...evenepoel-bij-soudal-quick-step/10485010.html
(Vanaf 'transfersom')
Daarin staat dat er maar 36 maanden vergoeding betaald moet worden. Perfect te doen voor Ineos.
Het non-actief zetten van een renner is blijkbaar bangmakerij van de UCI-kant en wordt zelden toegepast.

Met een goede advocaat kan Evenepoel hier goed mee wegkomen.
Hij gaat er wel rekening mee moeten houden dat Quickstep niet meer lief zal zijn voor hem in de koers en mss eerder Jumbo of UAE aan een Tourwinst zal helpen dan Ineos :tongue:.

Redelijk straffe taal van Patrick Lef komende. Hij weet iets en wil de leiband kort houden, maar of dat gaat lukken bij iemand als Remco...

Volgens een artikel uit 'De Tijd' kan het veel simpeler en gemakkelijker voor Remco.
https://www.tijd.be/ondernemen/spor...evenepoel-bij-soudal-quick-step/10485010.html
(Vanaf 'transfersom')
Daarin staat dat er maar 36 maanden vergoeding betaald moet worden. Perfect te doen voor Ineos.
Het non-actief zetten van een renner is blijkbaar bangmakerij van de UCI-kant en wordt zelden toegepast.

Met een goede advocaat kan Evenepoel hier goed mee wegkomen.
Hij gaat er wel rekening mee moeten houden dat Quickstep niet meer lief zal zijn voor hem in de koers en mss eerder Jumbo of UAE aan een Tourwinst zal helpen dan Ineos :tongue:.

3 jaar loon voor iemand die 2,5 miljoen verdiend is wel 7,5 miljoen natuurlijk en dan moet je nog beginnen met zijn loon. Zo weinig is dat niet. Is niet omdat de eigenaar van Ineos rijk is dat die ploeg zo maar alles kan kopen. Anders zouden ze ook gewoon Pogacar kunnen binnen halen of Vingegaard. Je haalt er een hoop rechtzaken mee op je nek of je die nu uiteindelijk wint of niet verlies je er toch een tijd en energie mee.

De UCI zet zelden op non actief omdat renners zelden zonder toestemming vertrekken.

Ineos zit trouwens niet bij de 3 geinteresseerde ploegen die de Papa aanhaalde.

3 jaar loon voor iemand die 2,5 miljoen verdiend is wel 7,5 miljoen natuurlijk en dan moet je nog beginnen met zijn loon. Zo weinig is dat niet. Is niet omdat de eigenaar van Ineos rijk is dat die ploeg zo maar alles kan kopen. Anders zouden ze ook gewoon Pogacar kunnen binnen halen of Vingegaard. Je haalt er een hoop rechtzaken mee op je nek of je die nu uiteindelijk wint of niet verlies je er toch een tijd en energie mee.

De UCI zet zelden op non actief omdat renners zelden zonder toestemming vertrekken.

Ineos zit trouwens niet bij de 3 geinteresseerde ploegen die de Papa aanhaalde.
Verdiende Remco in 2021 al dat bedrag per jaar? Stevig voor iemand, die toen nog maar 1 klassieker won.
Ineos verliest heel wat renners, dus budget komt genoeg vrij en voor de rest kunnen ze jongere gasten aannemen of knechten.

Jammer van de niet-interesse van Ineos dan :(.

Verdiende Remco in 2021 al dat bedrag per jaar? Stevig voor iemand, die toen nog maar 1 klassieker won.
Ineos verliest heel wat renners, dus budget komt genoeg vrij en voor de rest kunnen ze jongere gasten aannemen of knechten.

Tijdje terug hadden we het er over. Evenepoel zou vorig jaar 4 miljoen hebben verdiend. 2,5 basis + 1,5 bonusen (LBL, Vuelta + WK). 2,5 miljoen voor hij iets van de hoogste orde had gewonnen was heel goed onderhandeld. Met 4 miljoen zit hij gewoon op zijn markt waarde. Pogacar zit bv aan 6 miljoen.

Je zegt het zelf Ineos verliest een pak renners. Thomas word er niet jonger op. Wie gaat daar dan wel knechten voor Evenepoel dat zovele beter is dan Landa, Hirt, Cataneo en Van Wilder? Gaat Bernal knechten voor Evenepoel?

Bij Jumbo gaat hun 2e beste man ook gewoon de Giro rijden ipv de Tour. Een van de ploegen die geinterreseerd zou zijn is Bora, dan kun je denken ja die hebben Hindley en Vlasov leuke knechten voor Evenepoel. Maar Vlasov reed dit jaar de Giro ipv de Tour met Hindley wie zegt dat die willen knechten voor Evenepoel en niet gewoon hun eigen kans willen?

Fan van Ineos? Ik zou anders niet weten waarom het anders jammer is dat Evenepoel niet naar daar gaat.

Evenepoel moet volgend jaar vooral naar zichzelf kijken zorgen dat hij die grote 2 kan volgen. Als Vingegaard ging dan vloog Yates er ook meteen af en die was de beste van de rest. Als het er op aan komt is het man tegen man.

Ineos heeft wel interesse.
Maar Bora heeft ook interesse en zou misschien ook wel in hun buidel willen tasten. Dat is in feite het verhaal.

Mijn vermoeden is dat PatLef gewoon Remco samen met de ploeg wilt verkopen. Dat er dus een samensmelting van twee ploegen komt.
Als je Alaphillipe laat gaan dan schiet er binnen SQS niet zoveel meer over van grote contracten.

Mocht er een ploeg zo gek zijn om hem over te pakken, en hij zou vertrekken, dan is PatLef altijd de verliezer. Ookal brengt hij dit voor de rechtbank dan kan hij zijn ploeg opdoeken nog voor dit behandeld is geweest in de rechtbank.

Patrick Evenepoel is trouwens zijn manager en behartigd zijn belangen. Dus goed hij is wel in een positie om bepaalde uitspraken te doen die toch ernstig moeten genomen worden.

Evenepoel moet volgend jaar vooral naar zichzelf kijken zorgen dat hij die grote 2 kan volgen. Als Vingegaard ging dan vloog Yates er ook meteen af en die was de beste van de rest. Als het er op aan komt is het man tegen man.

Is al meermaals aangehaald maar je hebt wel degelijk helpers nodig om tot een positie te komen waar je man tegen man kan strijden.
Als je ziet wat voor werk de ploegmakers voor Pogacar en Vingegaard opknappen dan moet jij als Remco zijnde ook gewoon omringd zijn door wat helpers waar je iets aan hebt.

Patrick haalt ook iets aan van begeleiding en materiaal. Ik kan dat wel geloven. Voor PatLef is dit ook allemaal wat nieuw.
Hij heeft jaren een ploeg geleid voor het voorjaar en voor te sprinten en etappes. Dat vergt een andere aanpak dan iemand voor een klassement.

Tijdje terug hadden we het er over. Evenepoel zou vorig jaar 4 miljoen hebben verdiend. 2,5 basis + 1,5 bonusen (LBL, Vuelta + WK). 2,5 miljoen voor hij iets van de hoogste orde had gewonnen was heel goed onderhandeld. Met 4 miljoen zit hij gewoon op zijn markt waarde. Pogacar zit bv aan 6 miljoen.

Je zegt het zelf Ineos verliest een pak renners. Thomas word er niet jonger op. Wie gaat daar dan wel knechten voor Evenepoel dat zovele beter is dan Landa, Hirt, Cataneo en Van Wilder? Gaat Bernal knechten voor Evenepoel?

Bij Jumbo gaat hun 2e beste man ook gewoon de Giro rijden ipv de Tour. Een van de ploegen die geinterreseerd zou zijn is Bora, dan kun je denken ja die hebben Hindley en Vlasov leuke knechten voor Evenepoel. Maar Vlasov reed dit jaar de Giro ipv de Tour met Hindley wie zegt dat die willen knechten voor Evenepoel en niet gewoon hun eigen kans willen?

Fan van Ineos? Ik zou anders niet weten waarom het anders jammer is dat Evenepoel niet naar daar gaat.

Landa als knecht moeten we eerst nog zien natuurlijk. Ineos heeft nog Thomas, Arensman, De plus, Bernal, Pidcock, ..
Bora heeft ook nog Kämna. Knechten voor Hindley als Vlasov zijnde is nog wel iets anders dan knechten voor Evenepoel. Met Hindley win je zeker de Tour niet. Met Evenepoel misschien. De ploeg die hem zou overnemen kan daarbuiten ook nog andere renners aantrekken natuurlijk.

Het is gewoon een feit dat SQS een heel stuk achter Jumbo, UAE, Ineos staat. Ze hinken zelfs achter op Bora en Lidl-trek. Zijt maar zeker dat de overstap van Lidl niet in goeie aarde gevallen is bij het kamp Evenepoel. Met dat budget bij de ploeg hadden ze die top knechten kunnen aantrekken.
Is al meermaals aangehaald maar je hebt wel degelijk helpers nodig om tot een positie te komen waar je man tegen man kan strijden.
Als je ziet wat voor werk de ploegmakers voor Pogacar en Vingegaard opknappen dan moet jij als Remco zijnde ook gewoon omringd zijn door wat helpers waar je iets aan hebt.

Patrick haalt ook iets aan van begeleiding en materiaal. Ik kan dat wel geloven. Voor PatLef is dit ook allemaal wat nieuw.
Hij heeft jaren een ploeg geleid voor het voorjaar en voor te sprinten en etappes. Dat vergt een andere aanpak dan iemand voor een klassement.
Dit helemaal.

Lidl is al weg van eind 2021 bij Patje. Nu niet echt een overstap te noemen. Daarna zijn Renson en ook Soudal gekomen.

Landa heeft bij Sky toch ook gewoon geknecht?

Met ook Van Wilder, Vervaeke, Cattaneo en Masnada/Hirt (en Asgreen op het vlakke) lijken ze wel imo toch wel een kwalitatieve rondeploeg te hebben in functie van een kopman. Ze zijn budget balast als Jakobsen, Senechal, Cavagna en co ook gewoon overboord aan het smijten.

Je kan toch niet zeggen dat QS qua ploeg geen stappen zet, allemaal in functie van Remco. De identiteit van de laatste 20 jaar is al bijna volledig weg.

Als hij vertrekt hoop ik dat hij gewoon voor Ineos kiest. Die hebben pionnen en knowhow genoeg om Remco te ondersteunen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan