Transferthread 2023

Een van de ploegen die geinterreseerd zou zijn is Bora, dan kun je denken ja die hebben Hindley en Vlasov leuke knechten voor Evenepoel. Maar Vlasov reed dit jaar de Giro ipv de Tour met Hindley wie zegt dat die willen knechten voor Evenepoel en niet gewoon hun eigen kans willen?

Fan van Ineos? Ik zou anders niet weten waarom het anders jammer is dat Evenepoel niet naar daar gaat.
Bora is merkwaardig dat die interesse tonen.
Ok, het gaat om de Tour natuurlijk en met Vlasov / Hindley gaat dat moeilijker zijn dan met Evenepoel, maar ze hebben ook Cian achter de hand. Wie weet groeit die de volgende jaren uit tot een topper en dan zit je met drie à vier kopmannen..

Geen fan van Ineos (Lotto ftw), maar het duiveltje in me wil chaos zien en de butthurt bij het Belgische publiek van het "verraad" zou ik wel lusten als ontbijt :shy:.
Zoals hierboven aangegeven, Ineos is ook een verbetering op rondegebied t.o.v. Quickstep.
Ik kan me het niet meer goed herinneren, maar moest Hirt er niet vaak vroegtijdig af in afgelopen Giro? Later opgegeven, ziekte mss?
Van Wilder mag een GT zelf voor eigen kans rijden en eentje voor Remco.
Je weet zelf dat voor Remco rijden iets minder zal zijn dan voor eigen rekening. Zeker mocht Ilan ineens podium rijden in de Giro / Vuelta, dan gaat die mss ook verder beginnen denken i.f.v. eigen carrière.

Ik vraag me trouwens ook af of een ploeg die geïnteresseerd is in Evenepoel het zo plezant vindt dat zijn vader zo spreekt over Quick-Step. Als ze dan Evenepoel zouden binnen halen krijgen ze er gratis iemand bij die te pas en te onpas de ploeg probeert te destabiliseren via de pers.

Landa als knecht moeten we eerst nog zien natuurlijk. Ineos heeft nog Thomas, Arensman, De plus, Bernal, Pidcock, ..
Bora heeft ook nog Kämna. Knechten voor Hindley als Vlasov zijnde is nog wel iets anders dan knechten voor Evenepoel. Met Hindley win je zeker de Tour niet. Met Evenepoel misschien. De ploeg die hem zou overnemen kan daarbuiten ook nog andere renners aantrekken natuurlijk.

Het is gewoon een feit dat SQS een heel stuk achter Jumbo, UAE, Ineos staat. Ze hinken zelfs achter op Bora en Lidl-trek. Zijt maar zeker dat de overstap van Lidl niet in goeie aarde gevallen is bij het kamp Evenepoel. Met dat budget bij de ploeg hadden ze die top knechten kunnen aantrekken.

Thomas wordt ouder, Bernal is niet de Bernal die al GTs won is maar de vraag of die ooit weer op dat niveau komt en als hij dat doet dan gaat hij niet willen knechten natuurlijk. Pidcock gaat eerst moeten weten wat hij wil. Ipv vandaag het WK te rijden rijd die niet om dan het moutainbiken te doen. Volgend jaar bv is hte OS gaat hij dan een Tour knechten voor Evenepoel of kiezen voor het mountainbiken wat ben je er dan mee?

De mannen bij QS zijn misschien minder qua naam maar die zijn er wel specifiek om te knechten voor Evenepoel.

En hoe is dat een feit dat QS achter op al die ploegen staat? Aan welke objectieve feiten zie je dat dan?

Thomas wordt ouder, Bernal is niet de Bernal die al GTs won is maar de vraag of die ooit weer op dat niveau komt en als hij dat doet dan gaat hij niet willen knechten natuurlijk. Pidcock gaat eerst moeten weten wat hij wil. Ipv vandaag het WK te rijden rijd die niet om dan het moutainbiken te doen. Volgend jaar bv is hte OS gaat hij dan een Tour knechten voor Evenepoel of kiezen voor het mountainbiken wat ben je er dan mee?

De mannen bij QS zijn misschien minder qua naam maar die zijn er wel specifiek om te knechten voor Evenepoel.

En hoe is dat een feit dat QS achter op al die ploegen staat? Aan welke objectieve feiten zie je dat dan?
Thomas werd paar maand geleden nog nipt 2de in de Giro. Die gaat volgend jaar nog wel meer als behoorlijk niveau halen. Een Bernal die op 90% van zijn niveau komt kan ook gewoon knechten. Arensman en De Plus negeer je dan even? Van het niveau Vervaeke en Cattaneo heeft Ineos nog wel een paar man hoor. Castroviejo bv.
Als Evenepoel naar Ineos gaat gaan die mannen ook gewoon moeten knechten natuurlijk.

UAE finisht met 2 man op het podium in de Tour en dan stonden Almeida en Ayuso nog niet eens aan de start. Volgend jaar komt Sivakov daar ook nog eens bij. Jumbo wint de Giro en de Tour, Ineos had in de Giro 4 knechten die sterker waren dan Remco zijn beste knecht. Budgetair spelen die in een andere categorie. Lijkt mij toch wel duidelijk.

Gaat zonder weinig twijfel waarschijnlijk bijtekenen.
Maar zelfs zonder De Plus zijn de knechten daar goed gestoffeerd.
Ja natuurlijk, maar De Plus wordt hier al een paar aangehaald als een verschil tussen QS en Ineos. Terwijl Ineos wel betere pionnen heeft dan De Plus. Wel spijtig dat ze Tulett kwijt zijn.

Ja natuurlijk, maar De Plus wordt hier al een paar aangehaald als een verschil tussen QS en Ineos. Terwijl Ineos wel betere pionnen heeft dan De Plus. Wel spijtig dat ze Tulett kwijt zijn.
De Plus zoals we hem in zijn goeie dagen zagen en hoe hij in de giro rondreed, welke knecht bij QS is daar evenwaardig aan?
Een Serry is een goeie knecht maar zijn niveau is toch ook wel niet meer wat het geweest is.

Superknechten zijn een luxe maar niet nodig om grote rondes te winnen.

Als je de beste bent dan win je:
Superknechten zijn vooral handig voor problemen op te lossen.

Een debiele vergelijking:

Mocht er een superploeg bestaan met pogacar - wva - Pedersen - bettiol op het WK , dan nog won mvdp het WK 😉 ik weet dat dat een eendagskoers is en eigenlijk niet te vergelijken maar als je de beste bent heb je geen ploeg nodig met Superknechten.

Mocht er een superploeg bestaan met pogacar - wva - Pedersen - bettiol op het WK , dan nog won mvdp het WK 😉 ik weet dat dat een eendagskoers is en eigenlijk niet te vergelijken maar als je de beste bent heb je geen ploeg nodig met Superknechten.
Tot dat je in een heuvel etappe lek rijd en alleen moet achtervolgen terwijl uw tegenstander daar nog 4 superknechten hebt zitten.
Wie zegt dat VDP dan wint? Waarom zouden ze dan met 4 ronddraaien als Bettiol weg is of ervoor toen Pedersen aanviel? Als VDP daar alleen 30km moest achtervolgen heeft hij het vlaggen hoor. Met die 4 in 1 team rijdt ge VDP gewoon kapot door op 50km van de finish om beurt te demarreren.

Ik heb het hier al gezegd. Waarom hebben al die topteams al die superknechten? Waarom betalen die daar zoveel geld voor? Weten die dan niet dat je gewoon de beste moet zijn?

Thomas werd paar maand geleden nog nipt 2de in de Giro. Die gaat volgend jaar nog wel meer als behoorlijk niveau halen. Een Bernal die op 90% van zijn niveau komt kan ook gewoon knechten. Arensman en De Plus negeer je dan even? Van het niveau Vervaeke en Cattaneo heeft Ineos nog wel een paar man hoor. Castroviejo bv.
Als Evenepoel naar Ineos gaat gaan die mannen ook gewoon moeten knechten natuurlijk.

Ooit houdt het op bij Thomas hoor. Die wordt volgend jaar 38. Daarbij probeerde INEOS tot hiertoe altijd te scoren in iedere GT. Dus ze hebben ook nog mannen nodig voor de Giro en de Vuelta. En Bernal dat blijft inderdaad een groot vraagteken...

DQS heeft geen Adam Yates of Kuss, maar ik denk dat hun ploeg toch sterk genoeg is om Evenepoel bij te staan als ze zich allemaal goed kunnen voorbereiden.

Ooit houdt het op bij Thomas hoor. Die wordt volgend jaar 38. Daarbij probeerde INEOS tot hiertoe altijd te scoren in iedere GT. Dus ze hebben ook nog mannen nodig voor de Giro en de Vuelta. En Bernal dat blijft inderdaad een groot vraagteken...

DQS heeft geen Adam Yates of Kuss, maar ik denk dat hun ploeg toch sterk genoeg is om Evenepoel bij te staan als ze zich allemaal goed kunnen voorbereiden.
Thomas gaat toch nog enkele jaren een top knecht kunnen zijn eh. Die gaat niet plots van net de giro niet winnen naar niks meer? Als Ineos zoveel geld over heeft voor Evenepoel gaan die toch echt niet meer vol inzetten in de Giro en Vuelta. Dat is dan voor mee te doen in de Tour.

Het is niet enkel Yates en Kuss, die hebben nog een rits renners die momenteel betere knechten zijn dan Van Wilder. Nu goed, SQS gaat zeker geen slecht team hebben hoor maar gewoon absoluut niet zo sterk als die andere. Cattaneo, Van Wilder, Hirt, Masnada, Vervaeke zijn op hun best zeker niet verkeerd.

Tot dat je in een heuvel etappe lek rijd en alleen moet achtervolgen terwijl uw tegenstander daar nog 4 superknechten hebt zitten.

Wie zegt dat VDP dan wint? Waarom zouden ze dan met 4 ronddraaien als Bettiol weg is of ervoor toen Pedersen aanviel? Als VDP daar alleen 30km moest achtervolgen heeft hij het vlaggen hoor. Met die 4 in 1 team rijdt ge VDP gewoon kapot door op 50km van de finish om beurt te demarreren

Ik heb het hier al gezegd. Waarom hebben al die topteams al die superknechten? Waarom betalen die daar zoveel geld voor? Weten die dan niet dat je gewoon de beste moet zijn?
Dan was bettiol niet weg kunnen rijden 😉
En had mvdp gewoon zelf aangezet , want op dit parcours was alleen rijden geen groot nadeel.
En Was het weer een andere koers en won mvdp ook terug omdat er gisteren geen maat op stond
------

Die superploegen hebben budget over waarom zou je ze dan niet aanwerven , maar voor 95% van de gevallen is een knecht die QS kan aanwerven goed genoeg.

Kijk naar pogacar deze tour , een Soler was al meer dan goed genoeg om zijn instorting op te vangen.
Het is niet dat hij met Yates sneller naar boven ging gereden hebben.

Er zijn genoeg voorbeelden dat er geen Superknechten nodig waren om de tour te winnen.

Dus nogmaals ,Superknechten zijn handig maar niet broodnodig !

Als Remco beter is dan vingegaard en Pogacar in het klimmen en tijdrijden dan is het huidige QS goed genoeg om de TDF te winnen.

Nee, das bullshit hè.

Dan moet VDP werkelijk op elke aanval reageren want wie gaat het anders doen? Die mannen van uw "superploeg" gaan gewoon om beurten aanvallen en wie gaat buiten VDP daar dan nog op reageren? Vroeg of laat zit die dan gewoon kapot en is er eentje ribbedie.

Ah, Jarvis heeft blijkbaar hetzelfde al aangehaald zie ik net.

Dan was bettiol niet weg kunnen rijden 😉
En had mvdp gewoon zelf aangezet , want op dit parcours was alleen rijden geen groot nadeel.
En Was het weer een andere koers en won mvdp ook terug omdat er gisteren geen maat op stond
------

Die superploegen hebben budget over waarom zou je ze dan niet aanwerven , maar voor 95% van de gevallen is een knecht die QS kan aanwerven goed genoeg.

Kijk naar pogacar deze tour , een Soler was al meer dan goed genoeg om zijn instorting op te vangen.
Het is niet dat hij met Yates sneller naar boven ging gereden hebben.

Er zijn genoeg voorbeelden dat er geen Superknechten nodig waren om de tour te winnen.

Dus nogmaals ,Superknechten zijn handig maar niet broodnodig !

Als Remco beter is dan vingegaard en Pogacar in het klimmen en tijdrijden dan is het huidige QS goed genoeg om de TDF te winnen.
VDP was zeker sterk. Maar als gij denkt dat VDP ook wint als die tegen een team moet rijden met die 4 samen geloof je in sprookjes. Op 50km van de finish rijdt die niet alleen weg en indien wel laten ze hem gewoon rijden en draaien ze met 4 rond.

In het absoluut ideaal scenario heb je die superknechten misschien niet nodig nee maar het gaat hem over die andere 5% natuurlijk. Het gaat ook niet over zulke instorting natuurlijk. Met zon slechte dag win je nooit de Tour, zelfs niet met 5 superknechten.

VDP was zeker sterk. Maar als gij denkt dat VDP ook wint als die tegen een team moet rijden met die 4 samen geloof je in sprookjes. Op 50km van de finish rijdt die niet alleen weg en indien wel laten ze hem gewoon rijden en draaien ze met 4 rond.

In het absoluut ideaal scenario heb je die superknechten misschien niet nodig nee maar het gaat hem over die andere 5% natuurlijk. Het gaat ook niet over zulke instorting natuurlijk. Met zon slechte dag win je nooit de Tour, zelfs niet met 5 superknechten.
Dus...heb je ze nodig om de tour te winnen ?
Nee...
Zijn ze handig
Ja...

Dat is mijn punt !

Kan Remco de tour winnen met dit QS
Ja (als hij beter is dan Vingegaard en Pogacar en wie er tegen dan nog goed is).

---
Ik denk dat mvdp zijn solo nog 30km langer kon maken op DIT kermisparcours. Dat is een persoonlijke visie kan het begrijpen als je hiermee niet akkoord bent 👍

Ik denk dat mvdp zijn solo nog 30km langer kon maken op DIT kermisparcours. Dat is een persoonlijke visie kan het begrijpen als je hiermee niet akkoord bent 👍
Maar dan zouden ze daar met 4 vol achter rijden natuurlijk en niet zoals er nu gebeurd is. Daar reden ze enkel maar voor de 2de plaats en probeerden ze elkaar constant te lossen om dan de benen stil te houden. Plus ga je er nog is van uit dat hij net zoals gisteren niet op alles moest reageren. Los daarvan mag dat zeker uw persoonlijke visie zijn, maar het alleszins geen bewijs dat superknechten niet nodig zijn, eerder het omgekeerde.

Arkea 2022
Fjykn-4XoAQ_svD.jpg

🔽
Arkea 2023
Afbeelding-van-Whats-App-op-2023-08-08-om-10-30-42.jpg

met 5 man in de top 10 straks :D

Terug
Bovenaan