Transferthread 2023

Heeft lang geduurd maar het is er nu toch. Mooi ook meteen voor 3 jaar ik dacht dat Van Wilder en co maar voor 2 was. Ploeg loopt zo ondertussen lekker vol dus die fusie roddels mogen ook de vuilbak in, waar ze eigenlijk al de ganse tijd hoorden.

Heeft lang geduurd maar het is er nu toch. Mooi ook meteen voor 3 jaar ik dacht dat Van Wilder en co maar voor 2 was. Ploeg loopt zo ondertussen lekker vol dus die fusie roddels mogen ook de vuilbak in, waar ze eigenlijk al de ganse tijd hoorden.

De fusie roddels zijn er nu over Ineos en Movistar :biglaugh:
Volgens de RTBF is er aan aanvraag tot fusie ingediend bij de UCI maar over welke teams het gaat is niet duidelijk (kan dus even goed random conti ploegjes zijn of vrouwenploegen).

Volgens de RTBF is er aan aanvraag tot fusie ingediend bij de UCI maar over welke teams het gaat is niet duidelijk (kan dus even goed random conti ploegjes zijn of vrouwenploegen).

Waarom zou je in godsnaam Movistar willen overnemen als Ineos zijnde? Voor Mas?

Zou Movistar niet gewoon samengaan met 1 van die Spaanse conti's? Lijkt mij ergens nog wel plausibel.

Vreemde transfer van Trek als dat waar is. Waarom zou je die nu nog binnenpakken?
Waarom niet? Met Hart hebben ze maar 1 echte klassementsman. Skjelmose won Zwitserland maar kon dat niet echt bevestigen in de Tour.
Er zijn alvast genoeg kleine rondjes waar je met Quintana punten kan pakken.

Tja, misschien... als hij daar nog toe in staat is. Wordt begin volgend seizoen ook al 34, en moet zijn carrière toch ook eerst terug op de rails krijgen.

Ze konden nu toch ook wachten op de fusie tussen DQS en Jumbo om eventuele koopjes te doen :oi22: :oi22:

Omdat er een geurtje aan die renner hangt? En zijn beste jaren liggen lang achter hem.
Bij quasi alle renners op die leeftijd zijn de beste jaren uiteraard gepasseerd. Maar als je nog top 10 kan rijden in de Giro, een rit winnen en top 5 rijden in koersen als Romandië. Dan ben je toch nog je centen waard.

Hij slikte een pijnstiller die toegelaten is door Wada. In de maatschappij geven we alles en iedereen een 2e kans, dan mag Quintana die ook wel krijgen.

De geruchten waren er hier en daar al wel, maar het lijkt ook echt te gaan gebeuren. Ook Plapp verlaat Ineos en zou naar Jayco gaan. Jayco dat handig gebruik maakt van de Saudische oliedollars.

Maar als je nog top 10 kan rijden in de Giro, een rit winnen en top 5 rijden in koersen als Romandië. Dan ben je toch nog je centen waard.
Kan hij het nog na een jaar inactiviteit?
Het niveau is blijven stijgen in het peloton en is hij blijven doortrainen zoals een Valverde dat deed in 2011?
Hij zal ong. drie jaar ouder zijn dan de Spanjaard toen.
Eenmaal in roulatie misschien wat deftige resultaten in kleinere koersen, maar in de GT' mag hij me verbazen.

Movistar vind ik nog altijd het vreemdste van allemaal.

Team die het langst bestaat.
Met maar 7 renners officieel voor 2024, maar bijna iedereen die einde contract is heeft ook nog nergens anders getekend.
(buiten Kanter, Jorgenson, izagirre , Verona en Rodriguez)

Dat zijn er nog altijd 18 die einde contract zijn en nergens anders officieel getekend hebben).

Movistar vind ik nog altijd het vreemdste van allemaal.

Team die het langst bestaat.
Met maar 7 renners officieel voor 2024, maar bijna iedereen die einde contract is heeft ook nog nergens anders getekend.
(buiten Kanter, Jorgenson, izagirre , Verona en Rodriguez)

Dat zijn er nog altijd 18 die einde contract zijn en nergens anders officieel getekend hebben).

PCS is ook niet alwetend natuurlijk. Thomas en de Plus staan er bv nog niet bij voor INEOS terwijl die volgend jaar toch gewoon voor INEOS rijden. Ik denk eerder dat INEOS en Movistar of wel wachten om in een keer alle transfers/verlengingen aan te kondigen of gewoon geen aankondigingen doen.

Movistar zit met 23 renners einde contract maar als je dan op PCS kijkt bij de transfers zie je maar 4 renners met een andere ploeg achter hun naam. Ik neem dus gewoon aan dat die 19 grotendeels hebben bijgetekend of dat binnenkort nog moeten doen.

Terug
Bovenaan