Trudeau stapt op als premier van Canada

Niet op de voet. Voornamelijk negatieve berichten via Twitter.
Onbelangrijk op wereld toneel lijkt me.
Het lijkt me wel kort door de bocht om zo'n nationale ontwikkelingen enkel op het conto van de premier te schrijven, al draagt die wel een zekere eindverantwoordelijkheid.

Ik vind het gewoon sterk dat men hier meteen kan zeggen dat Trudeau gefaald heeft. Maar ik zie dat het naar goede gewoonte al allemaal te reduceren valt tot migratie :crazy:

Ik denk dat het topic migratie al voldoende aan bod komt in dit topic, geen idee waarom je aanstoot neemt dat ik ook de commodificatie van woningen als probleem bestempel.

Het is een probleem van vraag en aanbod en een groot deel van de vraag wordt nu eenmaal gedreven door mensen (of bedrijven) die een huis niet als sociale noodzaak maar als een investering zien. Het aandeel investeerders steeg bijvoorbeeld van 22% in 2020 tot 30% in 2030. Het aandeel first-time homebuyers gaat de andere richting uit, van 48% in 2020 naar 43% in 2022.
Niks persoonlijk hoor. Je linkte het precies aan conservatief rechts in de 90's in Canada. Vond dat vreemd. De sterk stijgende huizenprijzen zijn veel recenter, idem hier in Europa. Vraag aanbod is inderdaad bijna altijd de eerste factor die speelt.

Vindt het intrigerend gezien dit gaande is in meerdere Westerse landen. Maar elk land bekijkt het eerder voor zichzelf.

Het lijkt me wel kort door de bocht om zo'n nationale ontwikkelingen enkel op het conto van de premier te schrijven, al draagt die wel een zekere eindverantwoordelijkheid.

Ik vind het gewoon sterk dat men hier meteen kan zeggen dat Trudeau gefaald heeft. Maar ik zie dat het naar goede gewoonte al allemaal te reduceren valt tot migratie :crazy:

Lijkt me nu eens zéér evident om iets als acute huizennood wél te linken aan een factor als migratie. Het moet daarom niet de enige zijn, maar élke migrant die het land binnenkomt moet ook ergens wonen. Als het aanbod dan niet volgt op de vraag, moet je geen econoom zijn om het effect op de prijs te voorspellen.

Terug
Bovenaan