{BK}Black Devil
Well-known member
En Trump gaat dat geloven en heel z'n achterban doet mee. Dringend Groenland nodig!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De Groenlanders en Denen weten ondertussen wel al waar ze zich aan kunnen verwachten na Trump zijn voorgaande farces met oa Oekraïne en Zuid-Afrika. Ik ga er van uit dat ze goed voorbereid zijn.De Groenlandse premie en de Deense premier hebben net een gezamenlijke persconferentie gegeven.
Langs Deense zijde wordt gewezen op de onaanvaardbare druk vanuit de USA. Vanuit Groenland komt in duidelijke bewoordingen dat ze geen deel wensen uit te maken van de USA. En dat men de huidige situatie verkiest, dus Groenland als een onderdeel van het Deense koninkrijk.
Morgen zitten de buitenlandministers samen met Trump en Vance in het Witte Huis. Wat gaat dat worden vraag ik me af. Gaan die laatsten het nog enigzins diplomatisch aanpakken of volgen er directe aanvallen en bolwassingen? Blijft altijd moeilijk in te schatten.
En dat ze een deftig genoeg kostuum aanhebben..De Groenlanders en Denen weten ondertussen wel al waar ze zich aan kunnen verwachten na Trump zijn voorgaande farces met oa Oekraïne en Zuid-Afrika. Ik ga er van uit dat ze goed voorbereid zijn.
Trump mag al weken zijn zeg doen over wat hij met Groenland van plan is, dan mag er al eens een vuist(je) gemaakt worden door de tegenpartij zodat die lunatics in de VS op z'n minst beseffen dat men als 1 stem op visite komt.Ik vraag me wel af of het diplomatisch verstandig was van zo een persconferentie te doen vóórdat de partijen al samen gaan zitten. Want dan kan zo een meeting enkel maar slecht starten én eindigen.
. Low hanging fruit.Langs de andere kant, liever de Amerikanen dan de Russen in bezit van Groenland.
Ergens was het wel bound to happen dat dergelijke grote landmassa met zo'n kleine bevolking ooit eens in deze situatie ging terechtkomen.
Misschien denkt Trump hetzelfde, beter nu Groenland inpalmen alvorens de Russen stappen zetten. Ergens snap ik het wel vanuit zijn perspectief. Low hanging fruit.
Zo verbaast het me ook dat de VS nog geen aanstalten hebben gemaakt op Antarctica.
Wie gaat daar manschappen voor opofferen wanneer Trump een zet maakt? En gezien de klimaatverandering kan dat binnen enkele decennia nog wat verrassingen tevoorschijn tonen.
Vanwaar zouden de Russen plots Groenland gaan bezitten? Groenland is NAVO ! Gaat Rusland effe NAVO aanvallen, denk je?
Dat Rusland verhaal over Groenland is nérgens op gebaseerd, een letterlijke hoax uit de mouw van de Russische propaganda om NATO te verzwakken.Langs de andere kant, liever de Amerikanen dan de Russen in bezit van Groenland.
Ergens was het wel bound to happen dat dergelijke grote landmassa met zo'n kleine bevolking ooit eens in deze situatie ging terechtkomen.
Misschien denkt Trump hetzelfde, beter nu Groenland inpalmen alvorens de Russen stappen zetten. Ergens snap ik het wel vanuit zijn perspectief. Low hanging fruit.
Zo verbaast het me ook dat de VS nog geen aanstalten hebben gemaakt op Antarctica.
Wie gaat daar manschappen voor opofferen wanneer Trump een zet maakt? En gezien de klimaatverandering kan dat binnen enkele decennia nog wat verrassingen tevoorschijn tonen.
Neen, je kan daar niet over discussiëren. Groenland blijft wettelijk gezien ondanks een bepaalde autonomie deel van Denemarken en is dus ook lid van de NAVO.Denemarken is NAVO.
Over Groenland kan je discussiëren. Er zijn altijd wel mogelijkheden, enkele Russen laten vehuizen en een referendum houden ofzo.
Denemarken is NAVO.
Over Groenland kan je discussiëren. Er zijn altijd wel mogelijkheden, enkele Russen laten vehuizen en een referendum houden ofzo.
Wat een geniaal idee: gewoon massaal Russen verhuizen, snel een “referendum” organiseren en zo gebieden claimen.
En dat zijn allemaal NAVO-Landen?Euhm ja?
Oekraïne, Georgië, Moldavië, ...
Ik zeg niet dat ze dat gaan doen bij Groenland, maar indien Trump zijn slag slaat zal Poetin ook wel wat rondkijken wat mogelijk is.
Drie niet-NAVO landen die een landsgrens hebben/hadden (Moldavië niet meer ondertussen) met Rusland. Denk je dat ze de Russen per boot op Groenland kunnen afzetten?Euhm ja?
Oekraïne, Georgië, Moldavië, ...
Ik zeg niet dat ze dat gaan doen bij Groenland, maar indien Trump zijn slag slaat zal Poetin ook wel wat rondkijken wat mogelijk is.