Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ge zou toch verwachten dat de conservatieven juist jarenlange diplomatieke relaties niet in de vuilbak willen gooien voor een lapje grond. Volgens mij staat niemand te springen om Groenland in te lijven bij de VS buiten Trump zelf dan.Groenlandse premier: "Eén ding moet voor iedereen duidelijk zijn: Groenland wil niet eigendom zijn van de Verenigde Staten, Groenland wil niet geleid worden door de VS, Groenland wil niet tot de VS behoren. (...) Wij verkiezen het Groenland van vandaag, en dat is deel van het Deense koninkrijk."
Trump: "Dat kan wel eens een groot probleem worden", reageerde Trump. "Dat is hun probleem. Ik ben het oneens met hem. Ik weet niet wie die man is en ik weet niets over hem, maar dit gaat een groot probleem voor hem zijn."
@AgeofAI @Guglielmo Wat denken we daarvan? Hoewel ik het vaak oneens ben met jullie standpunten, zit er wel altijd een rationele gedachtegang achter itt anderen aan uiterst conservatieve zijde op dit forum. Dus benieuwd hoe jullie daar naar kijken.
Ge zou toch verwachten dat de conservatieven juist jarenlange diplomatieke relaties niet in de vuilbak willen gooien voor een lapje grond. Volgens mij staat niemand te springen om Groenland in te lijven bij de VS buiten Trump zelf dan.
Gij gaat ervanuit dat die mogen stemmen.En worden gegarandeerd democratische stemmers.
Net zoals Puerto Rico, Guam, ... kan Groenland ook een "unincorporated territory" worden. Dat is geen staat, en dus hebben die ook geen kiesmannen voor de presidentsverkiezing. Ook voor de Senaat en Congress hebben die een speciale behandeling, ik dacht geen senatoren maar wel een afgevaardigde in het congres. Lekker democratisch.En worden gegarandeerd democratische stemmers.
Ach wat, Vance kan zijn kwijl amper binnen houden.Ge zou toch verwachten dat de conservatieven juist jarenlange diplomatieke relaties niet in de vuilbak willen gooien voor een lapje grond. Volgens mij staat niemand te springen om Groenland in te lijven bij de VS buiten Trump zelf dan.
En worden gegarandeerd democratische stemmers.
Dat we het op z'n minst proberen, desnoods onder NAVO vlag.Zou het zijn zoals met Zelensky? Ik schat in dat de Deense delegatie tijdens het gesprek rechtstaat en het afbolt.
Europa moet zich sneller herbewapenen.
We gaan wss niks kunnen doen tegen de VS die Groenland annexeren, maar wel de Russen uit Oekraine stampen en zo de rest van de Baltische staten beschermen.
Wanneer de USA militaire actie onderneemt tegen Groenland/Denemarken dan is het volledige NAVO verhaal sowieso niks meer waard hé. Dat is dan het militair allersterkste NAVO land, een stichtend lid dan nog, dat een ander stichtend NAVO land aanvalt. Hoe kan je er dan nog vanuit gaan dat de NAVO regels nog gelden?Dat we het op z'n minst proberen, desnoods onder NAVO vlag.
Wanneer Trump de annexatie via militaire tussenkomst probeert dan hoop ik dat er een tegenreactie komt, ook met wapens.
Zo niet, stop dan direct met de NAVO (artikel 5 en gans het verdedigingsverhaal is dan geen z*k meer waard) en stop dan ook met wapens aan te kopen. Je wilt en durft ze niet gebruiken. Vandaag spelen we mee met de handrem op om Oekraïne te steunen en al helemaal niet om ons eigen grondgebied te beschermen wanneer we de annexatie van Groenland toelaten.
Dan stopt het, punt.
Dat geeft ook extra krachtvoer aan de extreem-rechtse partijen en anti-EU bevolking: "De EU/NAVO kost ons handenvol geld, ook aan migratie, maar staat zo zwak dat ze ons niet kan verdedigen."
Dubbel win voor Trump: extra grondgebied bij de VS en de EU bevolking die zich hoe langer hoe minder veilig voelt met hun 'linkse' staatshoofden.
De lachende derde: Putin.
De strategische stille: China die alles nauwlettend in de gaten houdt.
Eender hoe de VS het bezit van Groenland zou verwerven wordt dat een splijtzwam binnen Europa. Missie is nu al geslaagd voor Putin.Dat we het op z'n minst proberen, desnoods onder NAVO vlag.
Wanneer Trump de annexatie via militaire tussenkomst probeert dan hoop ik dat er een tegenreactie komt, ook met wapens.
Zo niet, stop dan direct met de NAVO (artikel 5 en gans het verdedigingsverhaal is dan geen z*k meer waard) en stop dan ook met wapens aan te kopen. Je wilt en durft ze niet gebruiken. Vandaag spelen we mee met de handrem op om Oekraïne te steunen en al helemaal niet om ons eigen grondgebied te beschermen wanneer we de annexatie van Groenland toelaten.
Dan stopt het, punt.
Dat geeft ook extra krachtvoer aan de extreem-rechtse partijen en anti-EU bevolking: "De EU/NAVO kost ons handenvol geld, ook aan migratie, maar staat zo zwak dat ze ons niet kan verdedigen."
Dubbel win voor Trump: extra grondgebied bij de VS en de EU bevolking die zich hoe langer hoe minder veilig voelt met hun 'linkse' staatshoofden.
Volgens mij zint hem als wraak op een 3e WO...Zou die eigenlijk nog altijd de Nobelprijs voor de Vrede verwachten in 2026?
Anders had ik het gedaan.Het wordt erger met de minuut:
Wapens opnemen tegen de VS gaat niet gebeuren en zou je in die situatie ook niet willen.Dat we het op z'n minst proberen, desnoods onder NAVO vlag.
Dan stopt het, punt.
Of gewoon ALS de democratie in de VS nog niet dood is en de democraten komen terug aan de macht in 2029: Wachten tot dan. Lijkt me vanzelfsprekend dat de democraten Groenland dan (met de nodige schadevergoeding en vele excuses) gewoon gaan teruggeven hoor.Als het gebeurt moet de EU dat ondergaan en versneld verder bouwen aan fort Europa.
Als de VS ooit verzwakt en Groendland komt in het gevaar van China of Rusland pakken we het terug af.
NAVO is niet dood, voorlopig althans nog niet. Als de VS eruit zou stappen, is wat jij beschrijft eigenlijk gewoon wat er overblijft: een Europees equivalent + Turkije + de ANZAC landen.Volgens mij zint hem als wraak op een 3e WO...
NAVO is dood he. Laat ons maar werk maken van een Europees equivalent waar er wel gestreden wordt voor elkaar en niet tegen elkaar. Zonder inmenging van de VS. Goed dat macron er vandaag toch nog eens op hamert om Europees te kopen voor Oekraïne.