UEFA Champions League 2021-2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het wordt een soort European super league. Veel meer matchen tussen de top teams, wat het allemaal wat minder speciaal gaat maken. De groepsfase wordt dus afgeschaft en de beste 24 ofzoiet gaan naar een KO formaat.
4 extra teams in de CL in dat nieuw format, dan denk je 'ah tof, een aantal grote kampioenen uit kleinere competities gaan geen voorrondes meer moeten spelen', maar nee hoor:
The additional four slots available in 2024/25 will be allocated according to three different criteria:

• Slot one: One of the additional places will go to the club ranked third in the championship of the association in fifth position in the UEFA national association ranking. --> is dus de nummer 3 uit Frankrijk
  • Slot two: Another will be awarded to a domestic champion by extending from four to five the number of clubs qualifying via the so-called 'Champions Path'. --> ok, 1 kampioenenploeg uit een kleiner land dus
  • Slots three and four: Awarded to the two clubs with the highest club coefficients that have not qualified automatically for the Champions League’s league stage, but have qualified either for the Champions League qualification phase or the Europa League/the Europa Conference League (due to start in the 2021/22 season). --> grote ploegen uit grote competities worden opgevist na een zwak seizoen. Vooral Engeland dus in het voordeel, gezien clubs als Man Utd, Tottenham en Arsenal er dikwijls naast vallen en hoog staan in de club coefficientenlijst

Idd jammer, en imo (al ben ik natuurlijk niet objectief) onverdiend. Fier op de prestatie die ze hier hebben neergezet vandaag maar toch alweer jammer van die defensieve foutjes en het gebrekkig afwerken... Havertz, Lukaku, Pulisic, Jorginho... wat een kansen hebben die over twee wedstrijden wel niet gemist...

Ik zit met hetzelfde probleem...
Ik kan het heel moeilijk linken met wat ik weet van Real maar ik begin er toch ook sympathie voor te krijgen in de CL. Van mij mogen ze nog wel efkes mee.
Heb ik ook. Misschien omdat dergelijke figuren zoaks Pepe, Ramos, Mourinho, CR7 er niet meer zijn? 😋

Jammer, denk dat Chelsea moeilijker had geweest voor City. Hoe blijven ze het toch doen…
Idd volgens mij krijgt Real gewoon klop van City. Chelsea zou een betere match up zijn, alhoewel, volgens mij zou City het over 2 wedstrijden wel halen... My guess, Liverpool wint de CL opnieuw dit jaar...

Idd volgens mij krijgt Real gewoon klop van City. Chelsea zou een betere match up zijn, alhoewel, volgens mij zou City het over 2 wedstrijden wel halen... My guess, Liverpool wint de CL opnieuw dit jaar...
Lijkt me ook maar bon Real heeft er toch mooi PSG en Chelsea uitgespeeld terwijl het lijkt dat ze aan testen zijn hoe slecht ze wel niet kunnen zijn en toch nog doorgaan :unsure:..

Villarreal ook Juve en nu Bayern er dan uitgespeeld en diene Emery heeft in 22 KO ronden (veel Europa league wel) al niet meer verloren, toch opmerkelijk.

Maar zoals het er nu naar uit ziet is het LFC - City finale en zie er absoluut NIET naar uit. Zo match zoals vorig weekend maar dan in een Europese finale zal mijn einde zijn vrees ik :unsure:.. Maar bon, eerst Benfica!

Dit is toch gewoon onvrijwillig. Dat ze dit afkeuren jongens toch.
Vormer nam de bal tegen Standard mee en scoorde. De Brugge fans vonden het een terechte goal.

En ja, die goal is terecht afgekeurd omdat die er voordeel uithaalde.
Kc4De8R.jpg

Laatst bewerkt:
Vormer nam de bal tegen Standard mee en scoorde. De Brugge fans vonden het een terechte goal.

En ja, die goal is terecht afgekeurd omdat die er voordeel uithaalde.
Kc4De8R.jpg
Of hij er nu echt (veel) voordeel uit haalde durf ik toch niet zeggen.
Maar dat is geen vereiste meer volgens mij
Bal tegen de hand van de aanvaller fluiten ze altijd voor nu

Veel geluk met de scheids dat real. Maar het zal zo moeten van de UEFA.
Hoezo? Zaten toch momenten in langs beide kanten? Die tweede goal bv had ook nooit mogen vallen en de ref stond er met zijn neus op (geen corner). Ik vond het over beide legs echt wel een entertainende pot voetbal waarin de ref niet één of andere ploeg bevooroordeeld heeft.

Ben heel benieuwd vanavond of city langs atletico gaat raken in elk geval. Iedereen zit bezig over een Liverpool - City finale, maar City mag nog zwaar aan de bak en die hebben wel de stevigste weekendmatch in de benen. Ik hoop van harte dat ze doorgaan na die 5-5 opstelling van Atletico, maar durf er geen geld op inzetten in elk geval.

Real maakt er quasi een kunst van om een lading van kansen tegen te krijgen en aan het einde van de rit alsnog telkens door te gaan... Noem het chance, toeval, kampioenenmentaliteit, valt toch op dat ze het maar weer eens flikken...

Vind persoonlijk ook dat dit op termijn in hun vel gaat snijden. Die Madrileense pers weer :biglaugh: "Enkel Real kan dit", "Real is ongelooflijk", "Hallucinant", etc... Het regent aan superlatieven terwijl Real eigenlijk een waanzinnig baggere match gespeeld heeft met flitsen van welgeteld 2 spelers, Modric en Benzema (en Camavinga, wat die daar op een half uurtje heeft laten zien.... Toppertje).

We zullen zien wat dit betekent als boost voor Real maar buiten het euforische van doorgaan naar de halve finale kan ik mij bijna niet inbeelden dat menig Real supporters blij zijn met hoe Real aan het spelen is de laatste paar weken.

Probleem is vooral dat Real er een sport van maakt om barslecht te spelen als het (nog) niet moet. Deze partij deed mij serieus denken aan die return tegen Juve in 2018. En gek genoeg zei ik voor de partij al tegen een kameraad dat ik een soortgelijk scenario zag aankomen.

Wel ook niet vergeten dat Real ook voldoende kansen had om meer te scoren. In London had het bij de rust gerust 0-4 kunnen staan want buiten onze 2 doelpunten krijgen we daar nog 3 grote kansen. Gisteren nog een kopbal van Benzema op de lat bij een 0-2 stand.

Nu ik maak mij geen illusies hoor. Tegen City wordt het 9 vd 10 een exit. Je zal daar 2 maal 90 minuten top moeten zijn om nog maar een kans te maken.

En ik hoop dat Carlo eindelijk snapt dat de tandem KCM niet meer werkt. Camavinga zorgt indirect voor beide doelpunten door snel te gaan storen. Dat kan Kroos niet (meer).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan