UEFA Champions League 2023-2024

Waanzinnig dit. Ongelooflijk.

Misschien niet slecht om nog eens even te herhalen dat wij 13 jaar in 2de klasse hebben gehangen, nog maar een paar jaar terug in de JPL spelen, vroig jaar kampioen zijn geworden en nu al CL spelen. Een paar jaar geleden was dit als supporter werkelijk ondenkbaar. Niet te vergelijken met andere Belgische ploegen die al langer aan de top meedraaien.
1693470257688.png

Eerste helft was aanvallend erg slordig maar het was gewoon wachten op een fout van AEK want die speelden ook helemaal niks klaar ondanks die 'zeven' doelpogingen.
Zeer matuur van Antwerp. AEK heeft zich in de eerste helft kapot gelopen. Alles zat goed dicht met vier achterin en dan twee buffers ervoor.

Waanzinnig dit. Ongelooflijk.

Misschien niet slecht om nog eens even te herhalen dat wij 13 jaar in 2de klasse hebben gehangen, nog maar een paar jaar terug in de JPL spelen, vroig jaar kampioen zijn geworden en nu al CL spelen. Een paar jaar geleden was dit als supporter werkelijk ondenkbaar. Niet te vergelijken met andere Belgische ploegen die al langer aan de top meedraaien.

Je moet natuurlijk wel eerlijk zijn dat daar ook gewoon massief veel geld is ingepompt door een rijke eigenaar he...

Je moet natuurlijk wel eerlijk zijn dat daar ook gewoon massief veel geld is ingepompt door een rijke eigenaar he...

Beweer ik ook niet. Zonder het geld van de voorzitter was dit onmogelijk. Maar je kan moeilijk beweren dat dit een bij mekaar gekochte ploeg van has been vedetten is, integendeel.
Dat had ik ook al toegegeven. Maar nogmaals, dit is geen ploeg die enkel maar met grof geld bij mekaar is gekocht.

Ach, daar draait het natuurlijk ook altijd om. Met geld koop je de spelers.
Moest het Brugge zijn geweest die een big spender als voorzitter had gehad, iedereen had gezegd van ja heel goed, nu is het Antwerp en wordt er altijd gezeverd ja maar meehhhh geld. Antwerp doet het toch maar: tot een aantal jaar geleden jarenlang vastgeroest in 2e klasse, en dit jaar alles gewonnen wat er te winnen valt en dan nog eens mee met Champions League.
Ik ruik vooral veel jaloezie van clubs & hun aanhang die al 2000 jaar in eerste zitten, en die nu worden gepakt door de new boys in town.

Dat had ik ook al toegegeven. Maar nogmaals, dit is geen ploeg die enkel maar met grof geld bij mekaar is gekocht.
Wel dat is juist wel gebeurd he, anders zaten die niet zo snel bij de topploegen. Gheysen heeft er 80 miljoen ingepompt, enkel Marc Coucke doet het hem na maar die faalde dan met beleid waar Antwerp het daar dan wel top deed.

Spelers als Janssen, Ekkelenkamp, Keita, Alderweireld, Naingollan, die gingen nooit komen zonder dat Gheysen daar zoveel geld in had gepompt.
Tuurlijk hebben ze ook wel goed beleid gehad, zeker met Overmars die een paar goeie aankopen heeft gedaan.

Vond ze vorig jaar niet overtuigend kampioen, wel verdiend uiteindelijk.

De laatste 3 seizoen is er voor meer dan 65 miljoen euro aan inkomende transfers uitgegeven. Dit is toch gewoon het typevoorbeeld van een met grof geld (naar Belgische normen) bijeen gekocht elftal? Enkel Club gaf meer uit maar die haalden meer geld binnen dan dat ze uigaven, Antwerp niet

De laatste 3 seizoen is er voor meer dan 65 miljoen euro aan inkomende transfers uitgegeven. Dit is toch gewoon het typevoorbeeld van een met grof geld (naar Belgische normen) bijeen gekocht elftal? Enkel Club gaf meer uit maar die haalden meer geld binnen dan dat ze uigaven, Antwerp niet

Club geeft veel geld uit -> dat mag, is de normaalste zaak
Antwerp geeft veel geld uit -> JA MAAR DIE WINNEN ALLEEN DOOR VEEL GELD @##@#€€€BFGBVFDS
Terwijl Anderlecht even goed veel uitgeeft, maar ergens langzaamaan naar het niveau van FC De Kampioenen aan het evolueren is.

Zoals ik al zei, het wordt vermoeiend

Ach, daar draait het natuurlijk ook altijd om. Met geld koop je de spelers.
Moest het Brugge zijn geweest die een big spender als voorzitter had gehad, iedereen had gezegd van ja heel goed, nu is het Antwerp en wordt er altijd gezeverd ja maar meehhhh geld. Antwerp doet het toch maar: tot een aantal jaar geleden jarenlang vastgeroest in 2e klasse, en dit jaar alles gewonnen wat er te winnen valt en dan nog eens mee met Champions League.
Ik ruik vooral veel jaloezie van clubs & hun aanhang die al 2000 jaar in eerste zitten, en die nu worden gepakt door de new boys in town.

Oke we weten het, je bent anti-Brugge.
Je mag toch gewoon over de waarheid discussieren. Elke club met een rijke eigenaar krijgt diezelfde commentaar hoor, kijk maar naar de Premier league of PSG, of nu de Saudi league.

Antwerp fans een beetje verblind door hun succes denk ik, je kan ze het moeilijk kwalijk nemen natuurlijk.
Uiteindelijk verschillen ze niet veel met ploegen zoals PSG, Man City etc.. alleen dan een aantal niveaus lager natuurlijk.

De fans van Union die mogen heel fier zijn waar ze nu staan gezien ze een aantal jaar geleden nog in 2de klasse zaten, maar bij Antwerp is het enkel en alleen omdat er zoveel geld in is gepompt (uiteraard moet er dan nog steeds goed werk geleverd worden).

Laatst bewerkt:
Antwerp geeft veel geld uit -> JA MAAR DIE WINNEN ALLEEN DOOR VEEL GELD @##@#€€€BFGBVFDS

Club geeft veel geld uit maar krijgt er meer binnen dan dat ze uitgeven. Antwerp koopt voorlopig veel meer in dan dat ze zelf krijgen. Groot verschil toch (je kan van mij moeilijk zeggen dat ik een Club-supporter ben)

En op zich maakt dat niet uit natuurlijk en is het de max voor de Antwerpsupporters. Maar kom dan niet af met de onzin dat het geen bijeengekochte ploeg met grof geld want dat is het gewoon wel

Terwijl Anderlecht even goed veel uitgeeft, maar ergens langzaamaan naar het niveau van FC De Kampioenen aan het evolueren is.

Jij snapt het niet helemaal he :rofl:

Oke we weten het, je bent anti-Brugge.
Je mag toch gewoon over de waarheid discussieren. Elke club met een rijke eigenaar krijgt diezelfde commentaar hoor, kijk maar naar de Premier league of PSG, of nu de Saudi league.

Niet anti-Brugge, wel anti de gemiddelde aanhang van Brugge die altijd ligt te bleiten, mekkeren en doet alsof Brugge altijd vanalles wordt misgund.
Geen enkele andere club heeft diezelfde calimero-mentaliteit.

Wel dat is juist wel gebeurd he, anders zaten die niet zo snel bij de topploegen. Gheysen heeft er 80 miljoen ingepompt, enkel Marc Coucke doet het hem na maar die faalde dan met beleid waar Antwerp het daar dan wel top deed.

Spelers als Janssen, Ekkelenkamp, Keita, Alderweireld, Naingollan, die gingen nooit komen zonder dat Gheysen daar zoveel geld in had gepompt.
Tuurlijk hebben ze ook wel goed beleid gehad, zeker met Overmars die een paar goeie aankopen heeft gedaan.

Vond ze vorig jaar niet overtuigend kampioen, wel verdiend uiteindelijk.
Met grof geld in pompen spreek je eerder over toestanden als PSG. Gewoon veel geld spenderen aan grote namen en dan proberen een titel te kopen. Als je van 1B komt moet je zeker investeren in een ploeg en dat gaat je geld kosten. En zonder groot geld gaat het inderdaad niet lukken. Maar als je de bedragen ziet is 6 miljoen voor een 16jarige spits het hoogste bedrag op al die jaren. Daarna heb je Janssen, Ekkelenkamp en Balikwisha voor 5,5 en 2x 5 miljoen. Dat zijn 3 bepalende spelers voor amper één superspits van Brugge. Dat lijkt me nu niet echt "met geld smijten".

Met grof geld in pompen spreek je eerder over toestanden als PSG. Gewoon veel geld spenderen aan grote namen en dan proberen een titel te kopen. Als je van 1B komt moet je zeker investeren in een ploeg en dat gaat je geld kosten. En zonder groot geld gaat het inderdaad niet lukken. Maar als je de bedragen ziet is 6 miljoen voor een 16jarige spits het hoogste bedrag op al die jaren. Daarna heb je Janssen, Ekkelenkamp en Balikwisha voor 5,5 en 2x 5 miljoen. Dat zijn 3 bepalende spelers voor amper één superspits van Brugge. Dat lijkt me nu niet echt "met geld smijten".

Je vergeet wel de hoge loonkosten erbij te rekenen.
Als je het vergelijk met Brugge wil doen, dan doet Brugge dat met eigen middelen, maar dat mag je hier niet zeggen of je bent een calimero en 'anti gemiddelde aanhang van Brugge'.

En wat denk je dat die mannen verdienen?

Komaan jongens, eigenlijk zou je als voetballiefhebber blij moeten zijn dat een club in Belgische handen een groot budget krijgt om mee te doen met de grote jongens. Vergeet niet dat in hun eerste seizoen eerste klasse, na jarenlang het vagevuur van tweede te hebben getrotseerd, ze startten met Bolat, Arslanagic, Haroun, De Laet en ander spelermateriaal waar je eerder vechtvoetbal dan verzorgd voetbal mee speelt, onder de auspiciën van Boloni.

Het is ook logisch, en Antwerpen als stad heeft ook de potentie, dat je investeert. To make money, you have to spend money. Elke club heeft wel wat transfermissers op zijn conto. Antwerp mag ambitieus zijn, maar je kan pas ambitieus zijn als daar ook de nodige middelen tegenover staan. Je kan niet verwachten dat je met een jaarbudget van €3.0 mio voor de knikkers meedoet in de JPL. Met Union vergelijken is ook moeilijk, want die hebben een levenslijn met Brighton, hoe je het ook draait of keert.

Als Anderlecht er terug doorkomt, dan gaan we de komende seizoenen (hoop ik), zes sterke ploegen hebben die elke keer ook hoge ogen in Europa kunnen gooien en zo de Belgische competitie (terug) opwaarderen (Club, Antwerp, Genk, Union, Gent, Anderlecht). En dan nog te weten dat een oude glorie nu nog in de touwen hangt, maar ook de potentie heeft om terug een klepper te zijn.

Je vergeet wel de hoge loonkosten erbij te rekenen.
Als je het vergelijk met Brugge wil doen, dan doet Brugge dat met eigen middelen, maar dat mag je hier niet zeggen of je bent een calimero en 'anti gemiddelde aanhang van Brugge'.
En wat denk je dat die mannen verdienen?
Niet zoveel als een keeper of middenvelder bij Brugge.
Met zijn 2,6M zou de meest verdienende speler bij Antwerp nog niet in de top 3 van Brugge of Anderlecht zitten.

Blijkbaar is er voor sommigen geen verschil tussen een investering en kopen.
Ja, Antwerp kan niet alles zelf betalen en krijgt geld van een "suikeroom". Precies of Brugge is altijd zelf bedruipend geweest? Die hebben toch ook grote bedragen kunnen vangen voor hun spelers omdat ze successen boekten die hen op de kaart hebben gezet? Je moet dus eerst investeren om te laten renderen. Pacho en Avila zijn al zo'n verhalen, en als Antwerp zich blijft profileren, zal dat alleen maar meer geld in't laatje brengen en bijgevolg ook zorgen dat ze niet meer op't geld van Gheysen moeten rekenen.
Als je een ploeg koopt, wil je dan ook direct resultaat. Je schuift veel geld voor spelers en hoopt zo de titel te kopen. Winst maken op de verkoop van een speler nadien is bijzaak. Dat deed PSG met Neymar, Messi en zien we nu in SA met al die grote namen die er ineens gaan spelen. Met zo'n aankopen bouw je dus geen team.

Tuurlijk mag dat investeren maar voor de sterkte van de competitie moet ook gekeken worden naar de limieten van die investeringen. Van 2de klasse op 5 jaar tijd naar de slechtste leerling van België om basis van verlies en een (grotendeels voorwaardelijke) boete voor het overtreden van de FFP-regels moet niet toegejuicht worden.

Tuurlijk mag dat investeren maar voor de sterkte van de competitie moet ook gekeken worden naar de limieten van die investeringen. Van 2de klasse op 5 jaar tijd naar de slechtste leerling van België om basis van verlies en een (grotendeels voorwaardelijke) boete voor het overtreden van de FFP-regels moet niet toegejuicht worden.
Terechte opmerking, zeker en vast. En in elke jaarrekening van een Belgische club zal je kunst- en vliegwerk terugvinden om de cijfers te doen kloppen. Dat is inderdaad de keerzijde van de medaille.

Bij mijn vorige post wou ik nog toevoegen, dat Antwerp ook investeert in haar jeugdwerking en daar nu pas de vruchten kan plukken (Vermeeren, Van Den Bosch, etc.).

Terug
Bovenaan