UEFA Champions League 2023-2024

Naar die galamatchen tegen Barcelona kijk ik nog het minste uit eigenlijk. Uiteindelijk speel je toch CL om mee te doen en te overwinteren.
Daar heb je wel een punt. Is leuk op zich omwille van het feit dat het Barca is, maar dat is het ook.
Dan ga je kansloos onderuit en denk je, allé dat hebben we ook weer gehad.

Winnen tegen Shakhtar moet zowel thuis als uit mogelijk zijn. Porto kan ook, Brugge heeft daar vorige ook eens met 0-4 van kunnen winnen (maar ook 4-0 verloren), dus waarom niet. Barca, dat weet je al op voorhand.

3e moet heel goed mogelijk zijn als iedereen in goede vorm blijft.

Schiet er eigenlijk nog veel over van Shaktar? Ik vond dat vroeger altijd wel een leuke ploeg om eens een match van mee te pikken.

Winnen tegen Shakhtar moet zowel thuis als uit mogelijk zijn. Porto kan ook, Brugge heeft daar vorige ook eens met 0-4 van kunnen winnen (maar ook 4-0 verloren), dus waarom niet. Barca, dat weet je al op voorhand.

Mag ik vragen waar dit op gebaseerd is?

Ik zeg niet dat Antwerp daar niet van kan winnen hè, maar ik kan alleszins niet inschatten hoe goed die ploeg nog is sinds de oorlog.

Leuke loting toch voor Antwerp.
Barcelona en Porto, leuke steden, leuke clubs.
En voor Donetsk mag je gelukkig naar Hamburg (iets minder aantrekkelijk misschien, maar bon).

Sportief als fan best niet te veel verwachten, gewoon genieten van de groepsfase (en voor het eerst sinds heel lang Europees voetbal).

Ik zeg niet dat Antwerp daar niet van kan winnen hè, maar ik kan alleszins niet inschatten hoe goed die ploeg nog is sinds de oorlog.
https://www.transfermarkt.be/shakhtar-donetsk/startseite/verein/660 hun spelers (toch echt niet meer de kwaliteit van voor de oorlog) plus hun resultaten van vorig jaar doen mij ook denken dat dit haalbaar is. Tegen Porto kun je een punt pakken over 2 matchen of zelfs winnen met wat geluk/topprestatie. Ik zie Antwerp liefst derde worden maar zelfs 2e is mogelijk (niet verwacht hé, mogelijk) en Barca ontvangen is altijd een droom, ook hét moment van de jonge spelers om zich aan de wereld te tonen.

1e jaar CL is voor Belgische ploegen toch zelden een succes geweest? Ik zou eerder rekening houden een 4e plaats en hopelijk thuis winst tegen Shakthar dan al te spreken over een 3e of zelfs 2e plaats.

Ik volg die ploeg niet echt, maar lijkt me toch sterk dat die nog even goed zijn als jaren geleden. Ploeg en bestuur zijn wrs half uiteen geslagen, hun stadion letterlijk. Als ik de spelers bekijk, ik zie eigenlijk geen namen meer die mij bekend zijn. "De beste ploeg van Oekraïne", ja, maar dat zegt in een land verwikkeld in een totale oorlog eigenlijk niet veel eh. Ik zie niet in hoe dat voor Antwerp een heel moeilijke tegenstander zou zijn.

1e jaar CL is voor Belgische ploegen toch zelden een succes geweest? Ik zou eerder rekening houden een 4e plaats en hopelijk thuis winst tegen Shakthar dan al te spreken over een 3e of zelfs 2e plaats.

Ze gaan gewoon een Antwerpke doen. :fingerguns_r:

Ik volg die ploeg niet echt, maar lijkt me toch sterk dat die nog even goed zijn als jaren geleden. Ploeg en bestuur zijn wrs half uiteen geslagen, hun stadion letterlijk. Als ik de spelers bekijk, ik zie eigenlijk geen namen meer die mij bekend zijn. "De beste ploeg van Oekraïne", ja, maar dat zegt in een land verwikkeld in een totale oorlog eigenlijk niet veel eh. Ik zie niet in hoe dat voor Antwerp een heel moeilijke tegenstander zou zijn.

Ze gaan gewoon een Antwerpke doen. :fingerguns_r:

NIet dat ik zeg dat het nu nog zo is hoor, maar in het verleden trokken die daar ook een blik brazilianen openen waar niemand ooit van gehoord had voor ze daar speelden, toch altijd mee opletten.
Maar goed, dat het niet meer de ploeg is als enkele jaren terug is wel obvious, maar spelen al jaren aan stuk gewoon groepsfase CL en stoten werkelijk telkens door naar de EL, met minstens laatste 16 te spelen, ook vorig seizoen nog.

Wordt een leuk weerzien met Nazaryna. Geraakte onder Bölöni niet van de bank maar heeft bij Shakhtar ondertussen wel een basisplek veroverd.

Ceferin benadrukt dat Champions League (en andere competities) enkel voor Europese clubs zijn. Zelfs de finale van een CL hosten kan enkel door een land aangesloten bij de UEFA, en dat er een hoop regels zijn die dat waarborgen.

Ceferin benadrukt dat Champions League (en andere competities) enkel voor Europese clubs zijn. Zelfs de finale van een CL hosten kan enkel door een land aangesloten bij de UEFA, en dat er een hoop regels zijn die dat waarborgen.

Wat doet o.a. Maccabi Tel Aviv dan in de poule van AA Gent? :oi22:

Terug
Bovenaan