UEFA Champions League 2024/25

Wat vind jij van het nieuwe format?

• Totaal aantal stemmers
    117
Ik vind Aster meevallen als commentator. En ik vind hem als mediafiguur een vervelende snowflake.

Zo klagen over Aster, de tijden van Frank Raes en Guy Polspoel zijn duidelijk vergeten. Vooral die laatste was tenenkrullend slecht.

Ik vind Aster meevallen als commentator. En ik vind hem als mediafiguur een vervelende snowflake.

Zo klagen over Aster, de tijden van Frank Raes en Guy Polspoel zijn duidelijk vergeten. Vooral die laatste was tenenkrullend slecht.
Finland - België, de match van de uil, staat me nog steeds bij als dieptepunt.

Ik erger me vooral aan onwetendheid.

Goed voorbeeld was Zweden-Polen, laatste match uit de groepsfase van Euro 2020. Zweden was vóór aanvang van de match met 4 punten al zeker van de volgende ronde als een van de 4 beste derdes (omdat in twee andere groepen de 3e slechts 3 punten had). Maar Aster had dit klaarblijkelijk niet door. Zelfs onder de rust (1-0 voor Zweden) zei hij nog steeds dat het er voorlopig goed uit zag voor Zweden met het oog op kwalificatie voor de volgende ronde, maar ze mogen zeker niet verliezen (oid). En ik maar roepen naar de TV: "ze zijn al zeker, idioot!"

Sorry, maar dat is gewoon je job niet goed doen als journalist. Het zijn net dat soort dingen waar ze echt meerwaarde kunnen creëren voor de gemiddelde kijker die wellicht geen benul had van dit feit.

Ook qua voetbalinzicht denk ik bij Aster vaak: nee nee, zo zag ik het niet (niet heilig natuurlijk, maar kom. ;)).

Raes vond ik heel vroeger best goed hoor. Echt van genoten in de periode dat ik nog elke matchdag van de CL ook effectief een match keek (periode 2002-2010 ofzo). In z'n nadagen was het vaak eerder Raeskallen inderdaad...

Laatst bewerkt:
Bij Aster heb ik een vreemd gevoel. Die geniet te uitbundig van leedvermaak, en kan zijn gegniffel dan net niet goed genoeg verbergen.

Als je dat gedrag googelt komt je uit bij sadisten en psychopaten.

Daarnaast maakt Aster echt nog wel te vaak fouten met het spel te volgen en te benoemen wat er gebeurt (bvb. denken aan aan inworp voor het verdedigende team terwijl ze een onrechtstreekse vrije trap voor buitenspel aan het nemen zijn), en voelt hij te vaak het wedstrijdgevoel en wat mag qua fysiek spel niet goed aan.

Dortmund pas 11e in de Bundesliga. Dat had ik gemist. Lijken me dus wel minder sterk dan Atalanta (hetgeen ook al bleek in Club eerder dit jaar toen Club tot de plotse tegengoal gewoon by far de beste ploeg was). Maar doe maar Atalanta want Dortmund al zo vaak gehad recent.

Zeker niet onmogelijk om door te stoten (mits goede vorm en efficiëntie) en dan wachten Lille of Villa. Weer niet onmogelijk. Zeer interessant.
Dortmund heeft zen trainer ontslagen vorige week. Kan ook ineens terug keren daar natuurlijk met een nieuwe trainer die vandaag is voorgesteld

De laatste jaren kon ik mij daar echt verschrikkelijk aan ergeren, wat die allemaal verkeerd/niet zag op het veld. Ongelooflijk.
En toch, vreemd genoeg, mis ik zijn commentaar ook. Nostalgie zeker? :help:
Die had wel een fantastische stem voor die job, maar daar bleef het helaas ook bij.

uit het interview met Madou:

Wat de plaats in de top 24 extra in de verf zet, is dat zeven van de acht tegenstanders van Club zich ook wisten te plaatsen. Geen enkele andere ploeg speelde tegen evenveel of meer teams uit de uiteindelijke top 24

Wat mij vooral stoort bij Aster is zijn totaal gebrek aan emotie en beleving.

Ja, Raes was op het einde ook niet meer wat het moest zijn, maar zijn "Binnnnnneeeeeeuuuuuuuuhhh" was toch altijd leuk om te horen.
En Joos mag dan in Extra Time soms ergerlijk zijn, hij doet je TV wel op zijn Zuid-Amerikaans ontploffen bij een (mooie) goal.

Club Brugge komt in minuut 44 0-1 voor op het veld van Manchester f**** City..... Aster:

Schermafbeelding 2025-01-30 161943.png

Wat mij vooral stoort bij Aster is zijn totaal gebrek aan emotie en beleving.

Ja, Raes was op het einde ook niet meer wat het moest zijn, maar zijn "Binnnnnneeeeeeuuuuuuuuhhh" was toch altijd leuk om te horen.
En Joos mag dan in Extra Time soms ergerlijk zijn, hij doet je TV wel op zijn Zuid-Amerikaans ontploffen bij een (mooie) goal.

Club Brugge komt in minuut 44 0-1 voor op het veld van Manchester f**** City..... Aster:

Bekijk bijlage 37641
Ik vind het altijd grappig hoe iedereen het anders beleeft. Mijn paarse vrienden doen niks anders dan klagen over hoe Aster klaarkomt als hij Brugge mag becommentariëren en Brugge supporters vinden dat er dan weer meer beleving mag zijn :laugh: .

Ik vind het altijd grappig hoe iedereen het anders beleeft. Mijn paarse vrienden doen niks anders dan klagen over hoe Aster klaarkomt als hij Brugge mag becommentariëren en Brugge supporters vinden dat er dan weer meer beleving mag zijn :laugh: .
oei, ik vind Aster anders ook allesbehalve pro-Club hoor, same with Degryse & De Bilde

Het is toch gewoon ergerlijk dat ze niet zien wat er op het plein gebeurde.

Pak nu die gele kaart voor Pep. Je ziet op tv dat die linesman vlagt, de ref aarzelt om te fluiten, maar geeft balvoordeel voor City. Bal buiten -> inworp club

Pep is boos op de ref omdat hij zijn linesman niet volgt (ze vlaggen al zo weinig)
En dan hoor je Aster "Goh nipt hoor, als die bal binnengaat gaat de VAR het nog bekijken"
Waar the fck zijt gij opeens over bezig gast

Dan Degryse na de match "Club maakte Pep gek! We hadden er perfect zicht op, die man werd helemaal gek. Tureluurs"
Pep doet praktisch altijd zo, het is bijna alsof die nog nooit een match hebben gezien.

Welke van die analisten zie je nog een echte analyse maken? Zoals vroeger op playsports, met (stilstaand beeld) met pijlen, met hoe men had moeten bewegen/positie nemen. Niemand toch?

Joost moet het altijd beter weten, maar heeft tenminste nog wel wat kennis van en rond het voetbal.

Terug
Bovenaan