UEFA Champions League 2024/25

Wat vind jij van het nieuwe format?

• Totaal aantal stemmers
    117
Uiteindelijk hadden ze dan allebei rood moeten krijgen. Maar Onyedika heeft idd gewoon pech dat de andere erinvliegt en hij mee in duel gaat. Maar dat vind ik ook maar losermentaliteit.
Ik vind dat daar zeker iets over te zeggen valt. Maar nu is er gewoon de pech van het zware contact dat mooi geregistreerd staat op beelden. En het enige wat de VAR en scheids dan doen is dat impact keer op keer opnieuw bekijken met max 2 seconde voor het impact, waardoor de rest van de fase zelf niet bekeken wordt. En dan hang je eraan als speler die het contact doet he

Wat een flitsen van Vini op het eind

5-2 😅

Grotendeels de schuld van die paljas Sahin 😅

Ok, ge weet als ge 0-2 met de rust staat dat er een ander Madrid opt veld gaat komen maar wtf wisselt hij in de 53min ofzo Gittens voor ne verdediger. Ahja, we gaan 3ATB spelen met nog dik 40min te spelen. Dan weet ge gewoon dat ge op uw kap gaat krijgen van Madrid.

die 5e goal, Dortmund start al bijna elke match met Can in de basis en 9/10 bakt ie er geen klote van. Nu start hij ni, spelen ze een deftige 1e helft. Na t inbrengen laat hem zen eigen er ook nog als ne miniem aflopen door Vini die al 90min opt veld stond. Houdt gewoon zen benen stil 10m na de middenlijn.

Ni datk wil zeggen nu dat we waar nog gingen winnen maar die wissels waren echt tenenkrullend. Fucking 5 goals op 30min 🙄

Club blijft zichzelf in de voet schieten. Voetballend vermogen in overvloed, getuige zowel de match tegen Dortmund en Milan die ze eigenlijk voor een groot stuk domineerden (met 11-11 dan tegen Milan). Schromelijk gebrek aan efficiëntie en te makkelijk goals slikken. Tja, dan win je niet zo vaak natuurlijk (zeker niet in de CL). Heel jammer vooral. 4/6 (zelfs 6/6 had best gekunnen) in deze 2 matchen was niet onverdiend geweest en dan moest het al gek lopen als je je niet zou plaatsen. Zonde.

Ik vond het trouwens rood voor Onyedika. Het is heel ongelukkig, maar hij is te laat en raakt daardoor vol de enkel. In volle snelheid lijkt er amper iets aan de hand, dat klopt. Ik vind nu niet dat hij z'n voet moet terugtrekken in het vervolg. Dan kan je er beter meer stoppen. Gewoon nog sneller zijn waardoor de impact eerder andersom is en dan vloog de andere eraf.

Ik wil deze fouten van Mignolet trouwens niet meer zien. Hij mag dan wel belangrijk zijn in de kleedkamer, ik wil vooral graag een foutloze keeper.

Ik wil deze fouten van Mignolet trouwens niet meer zien. Hij mag dan wel belangrijk zijn in de kleedkamer, ik wil vooral graag een foutloze keeper.
Beetje overdreven neen? Tegen Westerlo heeft hij echt wel enkele goede reddingen gedaan en vorig jaar in de playoffs was het misschien net niet geweest zonder hem.

Blijft gewoon een zeer degelijke keeper, meer dan voldoende voor onze Jupkes league

Beetje overdreven neen? Tegen Westerlo heeft hij echt wel enkele goede reddingen gedaan en vorig jaar in de playoffs was het misschien net niet geweest zonder hem.

Blijft gewoon een zeer degelijke keeper, meer dan voldoende voor onze Jupkes league
Zo'n match tegen Westerlo interesseert me eigenlijk niet in deze fase van de competitie. Wat me wel interesseert is een HUGE away game op Milan, waar ge eigenlijk goed meedoet tot het tegendoelpunt/rode kaart. En dan kijk ik naar Mignolet (en dan Onyedika) als oorzaak. Dat hij de pannen van't dak speelt in't Kuipke, allemaal goed en wel, maar ik wil Mignolet vooral de pannen van't dak zien spelen op San Siro, in Celtic Park, in the Emirates, en elke UCL match in Jan Breydel. En gisteren in San Siro was gewoonweg niet goed genoeg. Kijk naar Dany Verlinden in 2003, dát was een prestatie. En dat was ook verrevan een feilloze keeper. Maar hij stond er wel op dé momenten.

Beetje belachelijke opmerking neen? Tuurlijk kan een rode kaart véél en véél duidelijker zijn. Deze was op normale snelheid zelfs nauwelijks of niet te zien. Beste voorbeeld hiervan is dat noch Aster, noch de Italianen op het veld direct doorhadden waar de VAR naar aan het kijken was.

Als je de vertraagde beelden ziet dan begrijp ik waarom er rood gegeven wordt, maar ik blijf het betwistbaar vinden, vooral omdat zijn tegenstander zelf ook allesbehalve rustig in het duel gaat.

10 minuten later doet een Italiaan iets gelijkaardigs maar die heeft geluk dat de Club-speler zich inhoudt waardoor de Italiaan zijn gestrekt been niet op de Club-speler terecht komt...
Sorry, maar los van de spelers, was het voor mij alvast heel obvious na de 1e herhaling al, dat ze daarvoor keken. Gewoon Aster had het niet door.

Uiteindelijk hadden ze dan allebei rood moeten krijgen. Maar Onyedika heeft idd gewoon pech dat de andere erinvliegt en hij mee in duel gaat. Maar dat vind ik ook maar losermentaliteit.
Op basis van wat moet die rood krijgen?

Reinders raakt en de bal en zijn benen zijn geplooid, niet gestrekt. Raakt hem ook met de scheen denk ik.
Ziet er lomp uit, maar niet meteen gevaarlijk, ondoordacht of met buitensporige kracht.

Onyedika gaat precies een ballon kapot stampen.
Hij zegt niet zomaar zijn voet, dat is zijn zwaaibeen waar hij mee richting bal gaat. Dat doe je niet in zo'n neerwaartse beweging, toch?

De trap beweging is toch gewoon identiek?
Gelukkig de impact en gevolgen niet

Dat was ook mijn gedacht. Dit had zomaar een Wasilewski verhaal kunnen zijn.

Het mag dan allemaal ongelukkig zijn, dat verandert niets aan de mogelijke gevolgen. Dit is gewoon 100% terecht rood. Hoe jammer dat ook is, zeker gezien hoe goed Club aan het spelen was met 11.

De trap beweging is toch gewoon identiek?
Gelukkig de impact en gevolgen niet

Goh... ik heb mijn mening wat bijgesteld na de beelden nog een aantal keer gezien te hebben. Ik begrijp de rode kaart nu beter.

Nu de vergelijking met Witsel. Dat vind ik toch van een andere aard. Heb die oude beelden nu ook eens opnieuw bekeken.
Je ziet Witsel daar echt met beide voeten van de grond komen, waardoor er echt een 'sprong'-beweging naar voren is met gestrekte voet.

Dat was gisteren toch niet het geval. Uitkomst had hetzelfde kunnen zijn (wederom ik begrijp de rode kaart nu beter), maar de intentie waarmee hij in het duel kwam was toch heel anders dan de intentie van Witsel (imo)

Toch raar dat er nog altijd met de studs vooruit 'de bal wordt gespeeld'. Je kan dat misschien verklaren uit een vorm van lijfsbehoud, maar geeft wel de intentie - of net het gebrek aan - weer hoe men een tackle / duel inzet. Dus ik begrijp wel de rode kaart voor Onyedika (en zijn vorige rode kaarten).

Het is een vrije bal, wat ga je dan afblokken?

Dus dan gaat hij al het duel aan met het idee van te laat te zijn?
Niet direct neen, ik wou het ook nog posten maar Onyedika is wel iemand die in zo'n duels bewust over de bal gaat om dan zijn lijf te zetten, alleen zijt ge dan altijd de sigaar als den anderen rapper is.

Het is ook gewoon welk contact het duidelijkst is in die fase en dat is 100% onyedika terecht rood.
Die andere tackle was roekeloos maar zonder kracht en voeten vooruit . Dat zijn typisch de VAR rode kaarten fase stil zetten en max 2 sec terug of verder spoelen.
Met de middelen die ze hebben komen ze enkel op rood uit. En terecht

Een dag later blijf ik erbij dat de rode kaart gezien de context van de hele actie wat overdreven is. Je kan ze absoluut geven, gezien het contact dat hij maakt met Reijnders, maar dit was absoluut niet de intentie en Reijnders zelf komt ook als een onbezonnene in het duel ingevlogen.

In het begin dacht ik trouwens dat de scheids het zo ook had opgelost, tot hij dus moest gaan kijken :unsure:

Edit: Sorry hoor, maar die actie van Witsel hiermee vergelijken? Please, twee totaal verschillende dingen :laugh:

Terug
Bovenaan