UEFA Champions League 2024/25

Wat vind jij van het nieuwe format?

• Totaal aantal stemmers
    117
Nu heeft hij wel al betere spelers dan bij Burnley, maar zoals nog iemand het schreef. Hij speelt met zijn verdediging heel hoog, maar als uw stoppers geen sneltreinen zijn zoals de Van De Vens van deze wereld, kan je wel koud gepakt worden.
Het is allemaal leuk en "het siert hem" dat hij zich niet aanpast aan zijn tegenstander en gewoon zijn spel speelt. In tegenstelling tot bij Burnley heeft hij nu ook de kern om dat op pakweg 70-80% van zijn matchen tot een goed eind te brengen, maar als hij een prijs wil pakken gaat hij toch iets realistischer moeten gaan spelen. Want dit nijgt naar naïviteit, arrogantie of naar een gebrek aan tactische kennis. Ik hoop voor hem dat het het eerste is en dat hij daar wat aan werkt.

Die naïviteit is natuurlijk ook een beetje een gimmick aan het worden.

Seizoen 1 waar Vercauteren moest overnemen was dit volledig het geval. Heeft daar alles serieus onderschat.
Vorig jaar bij Burnley de overstap naar de Premier League mss wat onderschat, dan vooral met zijn transfers.

Maar is toch gewoon een keuze die hij maakt? Alsof die zelf niet inziet dat zijn systeem ook risico's inhoudt.
Het is niet dat Bayern gisteren kansloos verliest met een hopeloos gameplan he. 2de helft was zeker niet goed nee. Maar die eerste helft was echt zo slecht niet. En daar zit het vooral allemaal een beetje tegen.

Daarenboven is het nog altijd maar oktober. Deze ploeg kan echt nog groeien. Is op een korte periode toch wel al iets opgebouwd.

Don't believe the hype, don't believe the drama. En ja, ik weet dat het Bayern is, en dat daar meer wordt verwacht dan bij Burnley. En hopelijk krijgt hij de tijd om echt aan iets te bouwen. En anders gaat hij maar naar een coole club he. ;)

En voorlopig trouwens nog geen reden voor paniek lijkt mij. Staan goed in de Bundesliga, met goed voetbal, en het is nu niet dat Bayern al uitgeschakeld is hè in de CL. Al besef ik ook wel dat er nu meer druk op de ketel komt te staan.

Die naïviteit is natuurlijk ook een beetje een gimmick aan het worden.

Seizoen 1 waar Vercauteren moest overnemen was dit volledig het geval. Heeft daar alles serieus onderschat.
Vorig jaar bij Burnley de overstap naar de Premier League mss wat onderschat, dan vooral met zijn transfers.

Maar is toch gewoon een keuze die hij maakt? Alsof die zelf niet inziet dat zijn systeem ook risico's inhoudt.
Het is niet dat Bayern gisteren kansloos verliest met een hopeloos gameplan he. 2de helft was zeker niet goed nee. Maar die eerste helft was echt zo slecht niet. En daar zit het vooral allemaal een beetje tegen.

Daarenboven is het nog altijd maar oktober. Deze ploeg kan echt nog groeien. Is op een korte periode toch wel al iets opgebouwd.

Don't believe the hype, don't believe the drama. En ja, ik weet dat het Bayern is, en dat daar meer wordt verwacht dan bij Burnley. En hopelijk krijgt hij de tijd om echt aan iets te bouwen. En anders gaat hij maar naar een coole club he. ;)

En voorlopig trouwens nog geen reden voor paniek lijkt mij. Staan goed in de Bundesliga, met goed voetbal, en het is nu niet dat Bayern al uitgeschakeld is hè.
Maar ik zei na die match tegen Zagreb al dat zelfs tegen die tegenstander er serieuze problemen waren met de verdediging, da's niet tegen een topclub he. Het gaat mij niet over het systeem in aanvallend opzicht, ik vind gewoon dat die verdediging fout opgesteld staat in zijn systeem en daar dus totaal geen balans inzit.

Akkoord dat je wil vasthouden aan een bepaalde tactiek en dat je om te winnen er gewoon één meer moet maken dan de tegenstander, maar als die naïviteit je tegen het mes doet lopen als het om de knikkers gaat, kan dit hem op het einde van de rit wel de kop kosten.
Ik geef Hans wel gelijk dat Kompany stappen heeft gezet en hij ook wel wat krediet moet krijgen. Het is nog maar zijn eerste seizoen bij een titelkandidaat van een hoofdcompetitie en je maakt aanspraak om ver te eindigen in de CL op papier.

Barcelona is trouwens wel weer op weg om de topclub van weleer te worden. Die hebben gedurende enkele jaren geduldig gebouwd op basis van de meest talentvolle jeugdspelers (o.a. Pedri en Lamal, beiden op het veld een streling voor het oog), aangevuld met wat ze niet vonden in eigen jeugd.

De resultaten worden stilaan weer geoogst.

En voorlopig trouwens nog geen reden voor paniek lijkt mij. Staan goed in de Bundesliga, met goed voetbal, en het is nu niet dat Bayern al uitgeschakeld is hè in de CL. Al besef ik ook wel dat er nu meer druk op de ketel komt te staan.
Er is nog geen reden tot effectief paniek, dat klopt. Het is nog maar oktober, dat klopt ook.
Maar er is wel al reden tot wat zelfreflectie en tot nadenken imo... Tegen élke ploeg waarbij Bayern op papier geen 5 keer sterker was heb je problemen gehad en heb je punten laten liggen, zowel in de CL als in de Bundesliga trouwens. Tegen mindere goden domineer je dan wel offensief, je krijgt er ook vaak 1 of 2 tegen. Dat is teken dat u verdediging niet goed staat he. Of dat er daar dringend een kwaliteitsinjectie nodig is, dat kan ook.

Ik ga er vanuit dat Kompany dat zelf ziet en beseft dat hij er iets aan moet doen he, ik ben gewoon benieuwd wanneer we daar het resultaat van gaan zien. Imo had je u ploeg al moeten aanpassen tegen Barcelona maar bon, hij vond van niet.
Benieuwd of hij het wel gaat doen eind november als hij tegen PSG en Dortmund aan de bak moet. Ervoor zal zijn manier van spelen wel zorgen voor genoeg goals om de tegendoelpunten uit te vlakken maar die 2 matchen vlak na elkaar moeten ook gewonnen worden dus ik ben benieuwd of hij die op dezelfde manier gaat aanpakken.

Barcelona is trouwens wel weer op weg om de topclub van weleer te worden. Die hebben gedurende enkele jaren geduldig gebouwd op basis van de meest talentvolle jeugdspelers (o.a. Pedri en Lamal, beiden op het veld een streling voor het oog), aangevuld met wat ze niet vonden in eigen jeugd.

De resultaten worden stilaan weer geoogst.
Verschil tussen Xavi en Flick is gewoon daar. Hij heeft praktisch dezelfde kern (Olmo is feitelijk de enige transfer en die komt net terug uit blessure).
Maar ze spelen zo veel directer als vorig jaar. Die 4de goal van gisteren is een mooi voorbeeld hiervan.

Er is nog geen reden tot effectief paniek, dat klopt. Het is nog maar oktober, dat klopt ook.
Maar er is wel al reden tot wat zelfreflectie en tot nadenken imo... Tegen élke ploeg waarbij Bayern op papier geen 5 keer sterker was heb je problemen gehad en heb je punten laten liggen, zowel in de CL als in de Bundesliga trouwens. Tegen mindere goden domineer je dan wel offensief, je krijgt er ook vaak 1 of 2 tegen. Dat is teken dat u verdediging niet goed staat he. Of dat er daar dringend een kwaliteitsinjectie nodig is, dat kan ook.

Ik ga er vanuit dat Kompany dat zelf ziet en beseft dat hij er iets aan moet doen he, ik ben gewoon benieuwd wanneer we daar het resultaat van gaan zien. Imo had je u ploeg al moeten aanpassen tegen Barcelona maar bon, hij vond van niet.
Benieuwd of hij het wel gaat doen eind november als hij tegen PSG en Dortmund aan de bak moet. Ervoor zal zijn manier van spelen wel zorgen voor genoeg goals om de tegendoelpunten uit te vlakken maar die 2 matchen vlak na elkaar moeten ook gewonnen worden dus ik ben benieuwd of hij die op dezelfde manier gaat aanpakken.
Gisteren moest ik wel even denken aan hoe City soms speelt. Ook vasthouden aan een bepaald systeem en denk dat je het wel haalt op technische overmacht. De recente match tegen Fulham, waar City het bijzonder moeilijk had als er diepe ballen achter de verdediging werden gedropt en zelfs Walker ter plaatse werd gelaten door Adama Traoré.

Het siert Kompany dat hij vast blijft houden aan zijn filosofie, maar zijn naïviteit blijft ook een pijnpunt.
Altijd zijn downfall geweest, niet?

Gisteren moest ik wel even denken aan hoe City soms speelt. Ook vasthouden aan een bepaald systeem en denk dat je het wel haalt op technische overmacht. De recente match tegen Fulham, waar City het bijzonder moeilijk had als er diepe ballen achter de verdediging werden gedropt en zelfs Walker ter plaatse werd gelaten door Adama Traoré.
Bij City is er defensief ook wel enorm veel discipline hoor. Maar naast discipline heb je ook sleutelspelers nodig om de visie uiteen te zetten. Rodri belichaamde dat. Een goede dag van het ene team en een slechte dag van het andere kan ook veel doen. Zoals toen City plots verloor van Leeds met Philips nog bij Leeds. Gewoon plots eens koud gepakt. Maar bijna elke andere pot vreselijk dominant.

Tuchel haalde bij Bayern ook wel die hoge scores bij de overwinningen maar verkoos wel die toppers. Nadeel voor Kompany is dat mocht dit scenario opnieuw zo zijn ze wellicht minder zijn positief voetbal zullen aanvaarden als de resultaten niet volgen.

Hopelijk komt daar nog wat versterking de komende mercato’s.
Ik heb een heel ander idee over wat ge hier allemaal gepost hebt over Barcelona-Bayern, maar daar gaat het niet over. En ook niet over hoe zwak Kompany zijn verdediging was, gaat mijn post niet over. Gewoon over de geciteerde zin hierboven: Waar hebt ge het over? Versterking? In meerdere transferperiodes???

Davies speelt al jaren bij Bayern als basispeler? Canadees international en een deel seizoenen Bundesliga ploeg van het jaar gehaald?
Upamecano speelt ook al jaren bij Bayern als basisspeler? Frans international en ploeg van het jaar gehaald?
Guerreiro is op zijn retour maar da's toch geen kleine naam? Portugees international en zelfs nog Bundesligaspeler van de maand geweest bij Bayern vorig jaar?
Kim is nieuw maar heeft 50 miljoen gekost? Serie A gewonnen en in ploeg van het jaar daar, zelfs beste verdediger van het seizoen toen?
En voor die rij staat Kimmich, toch een ongelooflijk goede speler met een staat van dienst bij Bayern en Duitsland die niet meer te overzien is? En Palhinha? Ook maar 50 miljoen gekost en Portugees international?

Tel die nattevingertransferwaardes op Transfermarkt eens op? Davies 50 + Upamecano 45 + Kim 45 + Guerreiro 12 + Palhinha 50 + Kimmich 50 = dikke 250 miljoen voor uw defensief ingestelde spelers!!!!

Op de bank zitten dan nog Eric Dier en Laimer, samen 40 miljoen waard met zeker een héél deel ervaring erbovenop. En in de lappenmand de nieuwe Ito voor 50 miljoen van revelatie Stuttgart, of Boey aan 30, en talenten Stanisic aan 30 of zelfs Pavlovic tegen 50 miljoen. Da's een verdedigend compartiment van over de 400 miljoen ... met Neuer daar nog eens achter.

Waar hebt ge het over?

4-1 nederlaag voor Bayern is altijd en overal een schande.
Akkoord.

Nu dat de Duitse media al meteen Kompany zijn C4'ke wil zien (liever gisteren dan vandaag) vind ik wel nog wat te vroeg.
Kompany is relatief goedkoop en je moet hem wel een kans geven.
En wie gaat men daar dan in de plaats zetten? Er is een reden dat ze hem gekozen hebben (omdat veel goeie trainers neen zeiden).

Maar de druk wordt nu wel groot. Hij kan wel orakelen dat het allemaal goed komt maar als dat niet zo gaat zijn dan mag hij gewoon opkrassen.
Maar goed dat is bij elke topploeg het geval. Je moet daar gewoon presteren of .. dat is het leven als coach.

Ik heb een heel ander idee over wat ge hier allemaal gepost hebt over Barcelona-Bayern, maar daar gaat het niet over. En ook niet over hoe zwak Kompany zijn verdediging was, gaat mijn post niet over. Gewoon over de geciteerde zin hierboven: Waar hebt ge het over? Versterking? In meerdere transferperiodes???

Davies speelt al jaren bij Bayern als basispeler? Canadees international en een deel seizoenen Bundesliga ploeg van het jaar gehaald?
Upamecano speelt ook al jaren bij Bayern als basisspeler? Frans international en ploeg van het jaar gehaald?
Guerreiro is op zijn retour maar da's toch geen kleine naam? Portugees international en zelfs nog Bundesligaspeler van de maand geweest bij Bayern vorig jaar?
Kim is nieuw maar heeft 50 miljoen gekost? Serie A gewonnen en in ploeg van het jaar daar, zelfs beste verdediger van het seizoen toen?
En voor die rij staat Kimmich, toch een ongelooflijk goede speler met een staat van dienst bij Bayern en Duitsland die niet meer te overzien is? En Palhinha? Ook maar 50 miljoen gekost en Portugees international?

Tel die nattevingertransferwaardes op Transfermarkt eens op? Davies 50 + Upamecano 45 + Kim 45 + Guerreiro 12 + Palhinha 50 + Kimmich 50 = dikke 250 miljoen voor uw defensief ingestelde spelers!!!!

Op de bank zitten dan nog Eric Dier en Laimer, samen 40 miljoen waard met zeker een héél deel ervaring erbovenop. En in de lappenmand de nieuwe Ito voor 50 miljoen van revelatie Stuttgart, of Boey aan 30, en talenten Stanisic aan 30 of zelfs Pavlovic tegen 50 miljoen. Da's een verdedigend compartiment van over de 400 miljoen ... met Neuer daar nog eens achter.

Waar hebt ge het over?

Zeker als je dat vergelijkt met de namen bij Barca. Kwalitatief gezien zou je die van Bayern een pak hoger inschatten. Neuer vs Pena, Davies vs Balde, Kim vs Martinez, Upamecano vs Cubarsi, Kimmich vs Casado.

Spelers die complementairder zijn aan het voetbal dat wordt gespeeld?
Ik zeg op zich niet dat dat sukkelaars zijn, maar lijkt mij niet het beste centrale duo om zo hoog te spelen. Al denk ik wel dat ze daar nog in kunnen groeien.
Exact wat ik wil zeggen. Een bepaalde (zeer goede) set spelers ter beschikking hebben, maar door krampachtig aan een systeem vast te houden er nog geen 70 procent uithalen.

Vooral wat ik hiervoor al zei, er zit geen lijn, geen balans in dat spel. Vanaf ze zelf de bal niet hebben of er te veel druk komt, komt die ploeg in de problemen en weten ze niet waar lopen, dat is toch gewoon door het systeem waar je op traint.

Spelers die complementairder zijn aan het voetbal dat wordt gespeeld?
Ik zeg op zich niet dat dat sukkelaars zijn, maar lijkt mij niet het beste centrale duo om zo hoog te spelen. Al denk ik wel dat ze daar nog in kunnen groeien.
Maar dan moet je toch gewoon niet zo hoog gaan spelen? Allè, ik hoop oprecht dat Kompany het gaat maken als trainer, daar kunnen we als Belg alleen maar blij mee zijn en het is nog veeeeel te vroeg om hem bij Bayern al af te schrijven, maar het mag gerust benoemd worden dat hij nog moet werken aan zijn tactische flexibiliteit (verdedigend gezien dan toch).

Het hangt wat samen met die naïviteit, maar ik heb de indruk dat Kompany vaak toch té veel vertrouwen in zijn spelers heeft.
En/of het is een koppige steenezel natuurlijk, dat kan ook.

Puur op intelligentie zal hij wel tactisch flexibel genoeg zijn.

Het hangt wat samen met die naïviteit, maar ik heb de indruk dat Kompany vaak toch té veel vertrouwen in zijn spelers heeft.
En/of het is een koppige steenezel natuurlijk, dat kan ook.

Puur op intelligentie zal hij wel tactisch flexibel genoeg zijn.
Ik denk dat Kompany te weinig de beperkingen van zichzelf en zijn eigen ideeën inziet. Komt steeds terug zoiets.

Terug
Bovenaan