UEFA Champions League 2024/25

Wat vind jij van het nieuwe format?

• Totaal aantal stemmers
    117
Dacht ik ook eerlijk gezegd... Soit, mooie aanval en goed afgemaakt.

Ongelooflijk, die boom van een vent nummer 9 van Borussia gaat nu voor de 2e keer liggen, nu krijgt hij de penalty :rofl:
Twee handen in de rug kan je weinig op zeggen natuurlijk, gewoon niet snugger van Cubarsi.

Maar stond die geen offside op dat moment van de voorzet vroeg ik mij af?

Twee handen in de rug kan je weinig op zeggen natuurlijk, gewoon niet snugger van Cubarsi.

Maar stond die geen offside op dat moment van de voorzet vroeg ik mij af?
Kom kom, zet eventjes die witte bril af, Cubarsi raakt de speler amper aan en die valt gewoon als een zak patatten van 100 kilo op de grond. De twee Britse commentators moesten er zelfs gewoon om lachen...

-edit- Na de tweede goal van Dortmund krijgt de nummer 9 zelfs een serieus harde duw van zijn ploegmakker, blijft wel staan, Cubarsi raakt de rug aan van dezelfde speler, valt meteen neer :rofl:

Laatst bewerkt:
Ik zie Brugge thuis tegen Juve wel gewoon iets rapen, tegen City hangt alles er vanaf in welke staat City tegen dan is.

@Nrt hoe was het in Dortmund?

Club moet imo vooral naar de resultaten van PSG en Stuttgart kijken. Dat zijn de 2 ploegen buiten de top 24 die nog voorbij of gelijk met Club kunnen geraken.

PSG moet nog tegen Man City die ook nog vol aan de bak moeten, dus dat wordt voor beiden een heel belangrijke wedstrijd en nadien nog tegen Stuttgart, dus ook dat is wel in het voordeel van Club, want die snoepen elkaar dan punten af.

Sjachtar en Sparta Praag kunnen mits 2x winnen nog op gelijke hoogte komen van Club, maar dat zie ik toch echt niet gebeuren (Sjachtar thuis tegen Brest en uit bij Dortmund, Praag thuis tegen Inter en uit bij Leverkusen). En die hun doelpuntensaldo is een pak slechter dan Club.

Er zijn dus nog 7 ploegen waar Club rekening mee moet houden, waarvan er maar 5 hen mogen inhalen.

Stel dat Club nu 2x verliest, Real en Man City zie ik wel nog minstens 1x winnen, dan heb je nog Celtic, PSV en Zagreb. Die zie ik ook allemaal geen 2x winnen, maar 1x is voor hen genoeg om over Club te springen, voor Celtic zelfs een gelijkspel.

Met 10 punten wordt het dus echt moeilijk imo en zie ik het nog foutlopen. Zelfs met 1 puntje erbij wordt het nog heel erg spannend. Wanneer Stuttgart en PSG beide hun volgende wedstrijd winnen en ze nadien gelijk spelen komt het dan op doelsaldo aan, en daar staat Stuttgart voorlopig 1 doelpunt achter op Club, dus dat is heel erg nipt. Als dan Celtic 1x gelijk speelt en PSV minstens 1x wint heb je het al quasi zeker vlaggen.

Dus hopen dat PSG verliest van City en wij een puntje halen tegen Juve, dan laten we die alvast achter ons.

Ik zie Brugge thuis tegen Juve wel gewoon iets rapen, tegen City hangt alles er vanaf in welke staat City tegen dan is.

@Nrt hoe was het in Dortmund?
Heel fijn. Eerst waren we naar de kerstmarkt geweest, maar daar was vreemd genoeg geen pint te krijgen. Dus toen zijn we naar een kroegske geweest en daar hebben we enkele halve liters gedronken en een jagerbomb. Dan fijn de metro genomen die volgepakt was met Dortmund-fans, maar niemand deed lelijk tegen ons ondanks onze shirts en sjaals van Barcelona. Zo hoort het.

Daarna aan het stadion (zeer mooi en indrukwekkend) hebben we nog wat kraampjes afgeschuimd en ene gedronken. Ondertussen kwamen ook de spelersbus van Barcelona en Dortmund aan.

Daarna zijn we naar binnengegaan en de sfeer was echt heel goed in het uitvak. Een heel groot verschil met de thuismatchen in Barcelona. Logisch natuurlijk, aangezien iedereen daar echt voor de voetbal gaat. Veel bengaals vuur ook, veel support en veel Nederlanders. Gezellige mensen.

En natuurlijk was de wedstrijd ook heerlijk. Ik had het idee dat we de eerste helft echt de betere ploeg waren en we zeker een goalke hadden moeten prikken. Daarna ging het zeer goed op en neer. Duranville trouwens een hele sterke wedstrijd. Dat scoreverloop ook. 0-1, 1-1, 1-2 (gemist omdat ik naar de WC moest), 2-2 en dan die ontlading bij de 2-3. Nee, heerlijke away. Om half 3 lag ik in mijn bed en deze morgen was het even moeilijk, maar het was het helemaal waard.

Laatst bewerkt:
Yamal is toch echt een talent van de categorie CR7, Messi & co hoor.

Die geeft de laatste weken ook van die geile voorzetten met buitenkant voet, niet normaal.

Heel fijn. Eerst waren we naar de kerstmarkt geweest, maar daar was vreemd genoeg geen pint te krijgen. Dus toen zijn we naar een kroegske geweest en daar hebben we enkele halve liters gedronken en een jagerbomb. Dan fijn de metro genomen die volgepakt was met Dortmund-fans, maar niemand deed lelijk tegen ons ondanks onze shirts en sjaals van Barcelona. Zo hoort het.

Daarna aan het stadion (zeer mooi en indrukwekkend) hebben we nog wat kraampjes afgeschuimd en ene gedronken. Ondertussen kwamen ook de spelersbus van Barcelona en Dortmund aan.

Daarna zijn we naar binnengegaan en de sfeer was echt heel goed in het uitvak. Een heel groot verschil met de thuismatchen in Barcelona. Logisch natuurlijk, aangezien iedereen daar echt voor de voetbal gaat. Veel bengaals vuur ook, veel support en veel Nederlanders. Gezellige mensen.

En natuurlijk was de wedstrijd ook heerlijk. Ik had het idee dat we de eerste helft echt de betere ploeg waren en we zeker een goalke hadden moeten prikken. Daarna ging het zeer goed op en neer. Duranville trouwens een hele sterke wedstrijd. Dat scoreverloop ook. 0-1, 1-1, 1-2 (gemist omdat ik naar de WC moest), 2-2 en dan die ontlading bij de 2-3. Nee, heerlijke away. Om half 3 lag ik in mijn bed en deze morgen was het even moeilijk, maar het was het helemaal waard.
Het debuut in de basis van Duranville meegemaakt. Nice! :coolbrows:

Kom kom, zet eventjes die witte bril af, Cubarsi raakt de speler amper aan en die valt gewoon als een zak patatten van 100 kilo op de grond. De twee Britse commentators moesten er zelfs gewoon om lachen...

-edit- Na de tweede goal van Dortmund krijgt de nummer 9 zelfs een serieus harde duw van zijn ploegmakker, blijft wel staan, Cubarsi raakt de rug aan van dezelfde speler, valt meteen neer :rofl:
Laten we met alle respect niet weer zo beginnen aub.

Ik heb speciaal nog eens de fase herbekeken omdat ik misschien te snel geoordeeld had, maar ik blijf gewoon bij mijn mening.

0:53

Het is licht, ja akkoord, maar Cubarsi moet daar niet duwen met zijn twee handen in de rug. Dat is gewoon niet snugger. Je geeft de kans aan de spits om te vallen en vervolgens ook aan de scheids om te fluiten.

Beetje hetzelfde met die rode kaart van Araujo vorig jaar tegen PSG. Licht contact, maar gewoon niet slim om te doen.

Ik ga niet roepen dat dit 100% penalty is, want als dit niet gefloten wordt ga je mij zeker niet horen, maar in dit geval kan je zoals ik al zei weinig zeggen...

Even overr het nieuwe format. Het spreekt mij wel erg aan. Waar ik vroeger totaal geen interesse had in de andere resultaten van de wedstrijden waar mijn ploegen niet in de poules van zaten, merk ik dat ik daar nu wel naar kijk, omdat die gewoon van belang zijn nu. Mission accomplished dus voor UEFA.

Ik zit nu echt volop de andere wedstrijden de resultaten op te volgen.

Even overr het nieuwe format. Het spreekt mij wel erg aan. Waar ik vroeger totaal geen interesse had in de andere resultaten van de wedstrijden waar mijn ploegen niet in de poules van zaten, merk ik dat ik daar nu wel naar kijk, omdat die gewoon van belang zijn nu. Mission accomplished dus voor UEFA.

Ik zit nu echt volop de andere wedstrijden de resultaten op te volgen.

Mja het doel van de UEFA was toch vooral "meer wedstrijden", want dat betekent "meer inkomsten".

Voor mij wordt de CL nog altijd pas echt boeiend vanaf de knockout fase.

Geen van beide ploegen een kans.
Al zal het voor Club moeilijker zijn om stand te houden dan Juventus.
Italiaans voetbal is toch zo lelijk, bah.

Terug
Bovenaan