UEFA Conference League 2023-2024

Telenet, kanaal 201.
Hopelijk vanaf groepsfase toch gewoon op de play/vtm zender? Op play sports site staat
De voetbaluitslagen van de UEFA Europa League en de Conference League? Ook daarvoor zit je live op de eerste rij.
uitslagen, daaronder verstond ik enkel een samenvatting tbh. Ja, er staat ook live bij maar kan je toch dubbel interpreteren lijkt me.
Zit ik dan met die dazn vhs kwaliteit.
Waarom kunnen ze in godsnaam geen abo per ploeg maken, met al die competities ook.

Dit is wel echt van het niveau van een oefenmatchke tegen een derdeprovincialer in de voorbereiding, maar hopelijk geeft het hen vertrouwen.

Ik ben zeker geen expert wat Osasuna betreft, maar het gaat toch om een goed georganiseerde ploeg die ondanks beperkte middelen al een aantal jaar op rij een stevige middenmoter is. The best of the rest, zou ik zeggen.

Het is het begin van het seizoen, dus dan blijft het altijd een beetje afwachten, maar in principe verwacht ik dat hun spelstijl wel min of meer hetzelfde is gebleven. Het is een stugge ploeg die zéér hoog druk zet. Hun gevaar komt over het algemeen vanop de flanken met hun hoge voorzetten. Ze zijn dikwijls wel kwetsbaarder in de tweede helft wanneer ze het fysiek moeilijker krijgen.

Daarbij komt ook dat ze hypergemotiveerd zijn om nog eens Europees voetbal te mogen spelen. Dat enthousiasme kan natuurlijk een voor- of een nadeel zijn. Lijkt mij eerlijk gezegd niet de makkelijkste tegenstander te zijn, maar ik kan moeilijk zeggen wie favoriet is, aangezien ik Club niet goed kan inschatten.

Laatst bewerkt:
Het gaat, met alle respect, uiteindelijk wel maar over een "stevige middenmotor" uit Spanje. De kernen zijn qua MW evenwaardig, maar daar speelt de Spaanse meerwaarde een rol. In de afgelopen 10 seizoenen heeft Club een absoluut veelvoud uitgegeven op de transfermarkt. Osassuna heeft in de afgelopen 10 jaar 3x meer dan 5 miljoen aan 1 speler besteed, en ook maar 1x meer dan 5 miljoen voor een speler ontvangen. Dat was 7 miljoen euro. Ter referentie, 5 jaar geleden heeft Club 8 miljoen gekregen voor Anthony Limbombe.

Club is echt wel een rijkere en prestigieuzere club. Het enige voordeel dat Osassuna heeft is dat ze al jarenlang weinig transfers doen en goed op mekaar ingespeeld zouden moeten zijn.

4 op 6 als Club haar niveau haalt.

Daarentegen is het niveau in La Liga wel beduidend hoger dan de Jupkesleague. Wanneer een villareal, sevilla, betis, sociedad, etc in de Europese leagues komen, overwinteren die vaker wel dan niet.

Daarentegen is het niveau in La Liga wel beduidend hoger dan de Jupkesleague. Wanneer een villareal, sevilla, betis, sociedad, etc in de Europese leagues komen, overwinteren die vaker wel dan niet.
Wel allemaal ploegen die in principe sterker zijn dan Osasuna. Maar het lijkt me ook dat intrinsiek beide ploegen aan elkaar gewaagd zouden moeten zijn.

Echt voetbal is natuurlijk geen Football Manager spelletje. Ik geef een Spaanse middenmoter meer kans om de Europa League / Conference League te winnen dan Club Brugge. Een Spaanse ploeg onderschatten, kan wel eens slecht aflopen.

Ik weet niet precies hoe Osasuna deze zomer ingekocht heeft en hoe ze het dit seizoen zullen doen, maar naar hen verwijzen als "maar een Spaanse middenmoter", vind ik toch getuigen van een gebrek aan respect voor zo een ploeg. Zeker als je hun naam niet eens correct gaat schrijven :unsure:

Echt voetbal is natuurlijk geen Football Manager spelletje. Ik geef een Spaanse middenmoter meer kans om de Europa League / Conference League te winnen dan Club Brugge. Een Spaanse ploeg onderschatten, kan wel eens slecht aflopen.

Ik weet niet precies hoe Osasuna deze zomer ingekocht heeft en hoe ze het dit seizoen zullen doen, maar naar hen verwijzen als "maar een Spaanse middenmoter", vind ik toch getuigen van een gebrek aan respect voor zo een ploeg. Zeker als je hun naam niet eens correct gaat schrijven :unsure:

Ik beschreef Osssasssssuna toch met dezelfde woorden als jou? Een stevige middenmotor.
Maar een stevige middenmotor in Spanje is niet hetzelfde als een stevige middenmotor in Engeland. Club heeft vorig jaar ook 4/6 gehaald tegen Atletico Madrid. Dus als ze naar hun kunnen spelen, zijn ze echt wel in staat om hetzelfde resultaat tegen Ossssssssassssssssssssuna neer te zetten. En dat zijn ze eigenlijk ook aan hun status verplicht.

Villareal is vorig seizoen toch uitgeschakeld door een zwalpend Anderlecht?

Iemand die Spaans voetbal volgt en osasuna wat kan inschatten ?
Valt eigenlijk heel moeilijk te voorspellen vind ik. Intrinsiek is dat een heel stugge ploeg, maar dergelijke ploegen blijven toch wat onvoorspelbaar vind ik. Ze kunnen bijvoorbeeld winnen van Real of Barça, om de volgende wedstrijd doodleuk 0-3 te verliezen van Granada of zo. Als Real naar Osasuna trekt dan hou ik ook altijd mijn hart vast omdat een van de meeste gevreesde uitwedstrijden is.

Indien Osasuna het niveau haalt van een bovengemiddelde thuiswedstrijd tegen Real/Barça gaat dat een hele lastige opgave worden, maar het zou mij evenmin verbazen mocht Club daar donderdag doodleuk 0-3 gaan winnen. Ik denk dat het wel een voordeel is dat het een tweeluik is én dat Club al een stuk verder staat in het seizoen (meer ritme o.a.).

Terug
Bovenaan