starspike
Well-known member
Allee, nog een scheve vergelijking... Aan hoeveel zitten we al ondertussen? Dus omdat ze werken in een land waar antihomowetten bestaan, moeten ze nu zwijgen telkens ze beledigd worden vanwege hun uiterlijk, geslacht of seksuele voorkeur? Binnenkort mag alleen Jezus Christus nog z'n mond opentrekken, want al de rest heeft ooit wel eens iets verkeerd gedaan en is daardoor zogenaamd hypocriet.
De zaak is niet dat ze moeten zwijgen, maar dat ze misschien ook eens van hun tak moeten maken over die landen. Een beetje zoals veel voetballers ook het (begrijpelijke) verwijt kregen dat ze allemaal voor Black Lives Matters stonden (en terecht) maar er wel voetballers waren die uitflipten (zie Wijnaldum onlangs) wanneer ze aangesproken worden over het hoe en waarom van de houding van spelers naar Qatar toe. Niemand vraagt om helemaal stil te zijn, maar eerder om volledig "niet stil" te zijn
Dat is nu eenmaal één van de grootste probleem waarom het aanpakken van sociale issues zoveel kritiek krijgen: Het gebrek aan consequentie. Werd er meermaals consequenter gehandeld en gepraat (journalisten die zelf aan fraude doen die Demarez onder de bus gooien of een journalist die een vrouw geslagen heeft wel een platform blijven geven, helpt zo bvb niet) zou er ook meer begrip zijn.
En ik snap dat die "strijd" een pak moeilijker ligt en wat meer verantwoordelijken meedraagt, maar als je jezelf een voorvechter van de sociale issues wil noemen, moet je ook de iets moeilijkere gevechten aangaan. Als we alleen strijden voor wat makkelijk is, kan ik mezelf ook een stevige voorvechter voor sociale issues of klimaatverandering noemen. Ik doe ook wel mijn ding, maar zal ook niet op de barricades staan. Dat je (zoals hier elders aangehaald wordt) moet beseffen dat dit een evolutie is en je niet van iedereen kan verwachten dat ze direkt mee zijn, snap ik en ben ik zelfs helemaal akkoord mee. Maar als je het hoge woord wil voeren, moet je dat consequent doen.
EDIT: Gaan we nu eens aub stoppen met drie keer op 24 uur alles van topic te wisselen?