Uitspraken Demarez: ongelukkige toogpraat of beschamende homofobie?

Oké, maar dat staat toch volledig los van de uitspraken van Demarez? Of de reactie van de Cats daarop? Zij hoeven zich niet de voorvechter van sociale issues te noemen om hiertegen te reageren, mag ik hopen? Wat een hoge lat anders voor je beledigingen mag aanklagen...

Klopt. Die opmerking was vooral een steek naar het enge mannetje genaamd Karl Vannieuwkerke.

not. Zowel technisch, juridisch als in de praktijk niet.
Hij was bezig met live verslaggeving ,het was nooit de bedoeling dat die uitspraken op tv kwamen . Moest dat zo zijn ,ja oke akkoord ontslag , compleet denigrerend. Maar dit was na de live bedoelt . Het zegt veel over zijn denkwijze en de VRT lijdt wat imagoschade , maar meer dan dat is het ook niet .

Hij was bezig met live verslaggeving ,het was nooit de bedoeling dat die uitspraken op tv kwamen . Moest dat zo zijn ,ja oke akkoord ontslag , compleet denigrerend. Maar dit was na de live bedoelt . Het zegt veel over zijn denkwijze en de VRT lijdt wat imagoschade , maar meer dan dat is het ook niet .
het zegt veel over zijn denkwijze, ongeacht of het live of niet ging. Vandaar dat zijn ontslag wel kan.

Dus is het ok? Dat illustreert net waarom het zo fout is. Heb je vrouwelijke collega's gehoord in dat fragment?
Als er geen aanwezig zijn kan je ze moeilijk horen natuurlijk

Maar ja ik heb ook al vrouwen over andere vrouwen dergelijke zaken horen zeggen hoor. Precies of alleen mannen een vrouw als Billie een kolos vinden

Ik heb jou nog nooit iets anders weten doen in dit soort topics dan alles kapotminimaliseren. Dat is ook een kunst hoor.

Ook al die whataboutismes, al die eisen dat mensen pas mogen kritiek geven wanneer ze heiliger zijn dan de paus, ... ik kan het er van krijgen. Allemaal struisvogelpolitiek.
Net zoals ik sommige hier nog niet anders heb geweten dan elk miniscuul bagetel op te blazen alsof het grootste misdrijf gepleegd is.

Ja, ik ga wat vettige praat niet meteen promoveren tot homofobe uitspraken, is dat zo vreemd om te snappen? Moest iedereen eens wat minder snel op de teentjes getrapt zijn dan zou de wereld er al een stuk mooier uitzien. Hij heeft off-camera tegen een collega een opmerking gegeven over het uiterlijk van iemand, alsof niemand dat hier ooit al gedaan heeft. Of gij hebt vroeger nooit op een fuif rondgelopen en het met uw maten gehad over dat lekker mieke aan de andere kant van de zaal?

Vreemd, hé, als mensen maatschappelijk actief zijn, dan is dat altijd schrijnen dat ze dat doen voor hun persoonlijke PR en kan dat niet zijn dat ze gewoon maatschappelijk actief zijn.

Jezelf niet modelleren op anderen, hé.
"Maatschappelijk actief" :')

het zegt veel over zijn denkwijze, ongeacht of het live of niet ging. Vandaar dat zijn ontslag wel kan.
Dus iemand met een niet-woke denkwijze kan ontslagen worden ?

Ik kom uit het fabrieksmilieu , wat daar allemaal gezegd wordt , dan is Eddy maar peanuts hoor .

Maar idd je merkt wel dat meer en meer deontologische codes worden gehanteerd op de werkvloeren , en het gevolg is dat er heel wat achterklap is tussen mensen die die code niet gezind zijn .

sinds wanneer is Rusland de broodheer van Wauters? Dat zijn geen staatsploegen, hé. Gezien ze in Rusland en Zuid-Korea samen met haar vrouw daar was, zal de ploeg wel het geweten hebben en er geen brood in gezien hebben...
Niet helemaal juist.
In 2003 speelde Ann Wauters in Zuid-Korea. “Ter voorbereiding had ik een reisgids gekocht, om te weten wat ik moest verwachten. Daarin stond letterlijk dat lesbische vrouwen hun geaardheid het best niet toonden."
“We kregen elk een kamer, wel op dezelfde gang. We hebben onze plan ermee getrokken. De ene kamer gebruikten we als woonkamer, de andere om in te slapen.”

“We wilden ieders cultuur respecteerden, dus we wilden niet open en bloot daarvoor uitkomen. Zo waren we niet in die tijd.”

“De mensen dachten dat we zussen waren, of vriendinnen. Ik denk dat het een ander verhaal is voor twee vrouwen die arm in arm lopen dan voor twee mannen hand in hand. Ik heb me nooit onveilig gevoeld.”
In een tv-interview heb ik haar eens horen zeggen dat de poetsvrouw in Zuid-Korea opmerkte dat ze samen sliepen. Toen heeft Ann gezegd dat ze dat deden omdat ze heimwee had en daarom samen op de kamer sliepen. Dus dat was zeker niet zomaar "geweten".

Met ouder worden is dat deel van haar leven wat meer prominent in beeld gekomen.
Ann Wauters is 38 en geplaagd door een knieblessure. Ze is vooral ook een Belgische basketster. En ze is lesbisch. Al spreekt ze daar weinig over.

“Zelf heb ik nooit de nood gehad om daarin een voortrekker te zijn. Ik vond ook dat het over mijn sport moest gaan”, vertelt Wauters in De Morgen. “Maar nu ik ouder word, besef ik wel dat mensen soms een rolmodel nodig hebben.”

Ze kreeg een klik toen ze een ‘Pano‘-reportage zag op de VRT. ” Toen dacht ik: misschien had ik toch iets prominenter een rolmodel moeten zijn. Als ik door mijn verhaal te vertellen één iemand kan helpen, moet ik het misschien meer doen.”

Wauters heeft ook in niet evidente landen gewoond, want daar zijn de betere competities.

“Het reizen heeft me extra trots gemaakt op België. In sommige andere landen besef je pas hoe goed we het hier hebben. Twee vrouwen die samen kinderen hebben: in Turkije, Rusland of Zuid-Korea is het toch niet evident. LGBT-sporters die moeiteloos uitkomen voor hun geaardheid, ze bestaan daar niet.”

Ik vermoed dat Ann Wauters deze hetze wel kan plaatsen. Het is erg kwetsend, ongepast, onprofessioneel, en gedrag waarop je aangesproken moet worden. Maar plaats het in het juiste perspectief.

Ik kom uit het fabrieksmilieu , wat daar allemaal gezegd wordt , dan is Eddy maar peanuts hoor .

Maar idd je merkt wel dat meer en meer deontologische codes worden gehanteerd op de werkvloeren , en het gevolg is dat er heel wat achterklap is tussen mensen die die code niet gezind zijn .
Je doet alsof dat iets kunstmatigs is, iets wat ver van de realiteit afstaat, en meer te maken heeft met een of andere geheime politiek.
"Deontologische code" is hier toch gewoon: Een sfeer op het werk waar iemand durft uit te komen voor zijn geaardheid, zonder dat daar negatieve gevolgen aan verbonden zijn, zonder dat hij daar telkens opnieuw "grapjes" over moet horen die aangeven hoe anders hij wel is?

"Maatschappelijk actief" :')
Lastig, hé, mensen die voor iets uitkomen?

niet omdat hij niet-woke denkt. Wel omdat hij de dingen doet dat Demarez gezegd heeft.
{BK}Black Devil zei:
en rechtspraak maakt ook een verschil tussen wat je waar zegt.

Ik vermoed dat Ann Wauters deze hetze wel kan plaatsen. Het is erg kwetsend, ongepast, onprofessioneel, en gedrag waarop je aangesproken moet worden. Maar plaats het in het juiste perspectief.
Ik denk dat dat ook blijkt uit haar gesprek op Radio 1 (zelf nog niet beluisterd, maar wat op de site staat, geeft dit wel aan)
https://radio1.be/de-uitspraken-heb...eer-doen-beseffen-dat-er-nog-altijd-veel-werk

Geeft ook aan dat de groep nog niet klaar is voor excuses (wat normaal is, het is nog te vers) maar over een bepaalde termijn wel open zal staan voor een open gesprek. Eerst alles laten bezinken. => Wat ik een slimme aanpak vind, geen overhaaste beslissing op basis van hoogoplopende emoties.

Lastig, hé, mensen die voor iets uitkomen?
Als het hun goed uitkomt?

Zoals Hamilton met zijn BLF maar dan alleen blanke mensen in zijn eigen entourage hebben
Of de voetballers met hun gekniel maar dan wel doodleuk naar Qatar gaan waar al duizenden doden zijn gevallen om de stadions te bouwen. Maarja dat zijn geen zwarte wss want vooral mensen uit India, Pakistan, Nepal, Sri Lanka en Bangladesh.

Terug
Bovenaan