Veldritseizoen 2022-2023

Weer schitterende spektakelcross vandaag met Wout als de slimste, snelste en een karakterbeest tot en met. Vdp technisch veruit de sterkste maar de foutjes van Vdp werden afgestraft dat is cross.

Mathieu maakte een foutje op het einde maar de reden dat hij dat kloofje van 4 seconden had was omdat Wout aan het begin van de ronde een foutje gemaakt had.

Mooie cross weer. Er mag ook wel eens terug 1 van de andere twee winnen de komende weken.

1) Reageer eens normaal en duidelijk want dat is blijkbaar moeilijk voor u want neen, ik ben geen persverantwoordelijke. Ja, hij heeft gezegd dat hij iets minder gevoel had.

2) Vdp zegt dat bijna steeds als hij niet wint. Wout zelden en geeft tenminste eerlijk toe als de andere sterker was. Een gave die Vdp duidelijk niet bezit.
Als je in 3 posts iets anders aangeeft en dan zeggen dat ik normaal moet doen terwijl ik normaal ben? :rofl:

Mathieu gewoon pech met dat spoor vandaag

Ziet er echt wel pijnlijk uit bij Pidcock.
Hoe jammer is dit toch wel niet :(

Iserbyt doet wel geen slechte zaak. Heeft de kop niet laten hangen en dat loont nu wel.

Mijn jaar is al om zeep. Meneer zaag heeft gewonnen...

Nee, het is wel sneu voor Pidcock. Maakte heel veel foutjes vandaag met die lelijke smak op het einde. Hopelijk komt dat voorjaar niet in het gedrang.

De strade is pas in april eh.
Tegen dan zijn een snee en blauwe plekken al genezen hoor :p
Altijd eerst googlen (nu ja, ik maak die fout ook wel regelmatig hoor) ;)

Bij mij is het wel zo, dat als ik iets post dat niet juist is, en ik wil dit 1 fucking minuut later corrigeren, gegarandeerd ben ik dan al TE laat! :tongue:

De strade is pas in april eh.
Tegen dan zijn een snee en blauwe plekken al genezen hoor :p
Hoe kan da nu? De Ronde van Vlaanderen is het eerste weekend van april (met daarvoor nog G-W/E3 - MSR en Tirreno/Nice).

Strade is de week na de Omloop. Begin maart bedoelde je waarschijnlijk :)

Volgens de kranten:
* startgeld MvdP: 15k, WVA: 15-20k, Pidcock: 8k
* Mvdp en WVA zorgen voor 6000 extra toeschouwers
* Volgens Sven Nys is er te weinig geld voor de andere (full-time) crossers, en zeker de mindere, om nog startgeld te geven en maken ze zo de cross onleefbaar in de toekomst. Nochtans is een ticketje al snel 10 euro dus +60k extra inkomsten door beide heren puur qua inkom en ze vragen er maar de helft van voor hun :unsure:

Stybar rijdt bv 'gratis'

Volgens de kranten:
* startgeld MvdP: 15k, WVA: 15-20k, Pidcock: 8k
* Mvdp en WVA zorgen voor 6000 extra toeschouwers
* Volgens Sven Nys is er te weinig geld voor de andere (full-time) crossers, en zeker de mindere, om nog startgeld te geven en maken ze zo de cross onleefbaar in de toekomst. Nochtans is een ticketje al snel 10 euro dus +60k extra inkomsten door beide heren puur qua inkom en ze vragen er maar de helft van voor hun :unsure:

Stybar rijdt bv 'gratis'
Ik snap heel die discussie niet echt rond dat startgeld.
Een organisatie heeft een inkomen, en heeft kosten. Zelf moeten ze de overweging maken hoe ze dit zullen verdelen...

En als de grote 3 extra toeschouwers meebrengen (wat logisch is), dan is het normaal dat hun marktwaarde hoger ligt en daar dus ook naar betaald worden. Nys gebruikte vroeger zelf altijd het argument dat hij zijn 10K startgeld waard was door alle fans die speciaal voor hem kwamen kijken. Jammer dat hij nu een ander zijn inkomen zou beïnvloeden terwijl ze net hetzelfde doen.

Maar het klopt wel dat de andere hun waarden zakken omdat ze een trapje lager worden gezet. Of zoals sommigen zeggen: gedegradeerd worden (wat imo dan weer grof is om te zeggen).
Als de grote 3, samen met Iserbyt, Vanthourenhout, Sweeck en Larske aan de start staan heb je een mooie cross. Niemand geeft nog iets dan om Adams of Thijs Aerts natuurlijk. Laat staat Stybar... Ondanks dat ze ook hun best doen natuurlijk! Kan je dit de organisaties kwalijk nemen?
Moet je de organisaties dan opleggen om de grote 5K minder te betalen, en wat meer te geven aan crossers die op >2min. gereden worden, geen toeschouwers aantrekken en misschien 20sec. in beeld rijden?

Ik snap heel die discussie niet echt rond dat startgeld.
Een organisatie heeft een inkomen, en heeft kosten. Zelf moeten ze de overweging maken hoe ze dit zullen verdelen...

En als de grote 3 extra toeschouwers meebrengen (wat logisch is), dan is het normaal dat hun marktwaarde hoger ligt en daar dus ook naar betaald worden. Nys gebruikte vroeger zelf altijd het argument dat hij zijn 10K startgeld waard was door alle fans die speciaal voor hem kwamen kijken. Jammer dat hij nu een ander zijn inkomen zou beïnvloeden terwijl ze net hetzelfde doen.

Maar het klopt wel dat de andere hun waarden zakken omdat ze een trapje lager worden gezet. Of zoals sommigen zeggen: gedegradeerd worden (wat imo dan weer grof is om te zeggen).
Als de grote 3, samen met Iserbyt, Vanthourenhout, Sweeck en Larske aan de start staan heb je een mooie cross. Niemand geeft nog iets dan om Adams of Thijs Aerts natuurlijk. Laat staat Stybar... Ondanks dat ze ook hun best doen natuurlijk! Kan je dit de organisaties kwalijk nemen?
Moet je de organisaties dan opleggen om de grote 5K minder te betalen, en wat meer te geven aan crossers die op >2min. gereden worden, geen toeschouwers aantrekken en misschien 20sec. in beeld rijden?
Nys spreekt van een onkostenvergoeding dan eerder ipv startgeld (voor de mindere goden)
Maar in vele andere sporten krijg je ook niets natuurlijk, en er staat soms 100 man aan de start ...

Als ze het een onkostenvergoeding willen noemen moet iedereen aan de start hetzelfde krijgen. Ook de laatste heeft dezelfde onkosten om daar te kunnen starten.

Ik heb het altijd straf gevonden dat in de cyclocross de deelnemers willen betaald worden om mee te doen. Zo blijft het een beetje brood en spelen, net zoals de natourcriteriums waar de renners ook betaald worden.

Nys spreekt van een onkostenvergoeding dan eerder ipv startgeld (voor de mindere goden)
Maar in vele andere sporten krijg je ook niets natuurlijk, en er staat soms 100 man aan de start ...
In het bedrijfsleven is het ook zo dat de ene werknemer meer opbrengt en betaald krijgt dan de andere.
Misschien moeten de ploegen meer werken zoals in het bedrijfsleven hé.
En alle start en prijzengelden bij de ploegen in een grote pot gooien. (eventueel ook zonder transparantie naar de renners) En dat de renners dan maar onderhandelen met hun ploegen hoeveel loon en bonussen ze krijgen hé. Dan kunnen ze ietsje minder geven aan de toppers, en iets meer aan de mindere goden.

edrijfsleven is het ook zo dat de ene werknemer meer opbrengt en betaald krijgt dan de andere.
Misschien moeten de ploegen meer werken zoals in het bedrijfsleven hé.
En alle start en prijzengelden bij de ploegen in een grote pot gooien. (eventueel ook zonder transparantie naar de renners) En dat de renners dan maar onderhandelen met hun ploegen hoeveel loon en bonussen ze krijgen hé. Dan kunnen ze ietsje minder geven aan de toppers, en iets meer aan de mindere goden.
Die ploegen betalen hun betere renners ook al meer he, staat los van startgeld

Terug
Bovenaan