Veldritseizoen 2022-2023

Volgens mij moet je het echt niet alleen bij die rug gaan zoeken hoor.

Vandaag was het gewoon een te grote foutenlast en dat kost gewoon krachten, krachten die je nodig hebt om een WVA in bloedvorm te kloppen.
zijn interview achteraf lijkt me nochtans overduidelijk :) .

Vaststelling: iedereen gaat er altijd van uit dat een sporter een 100% eerlijk en correct interview afneemt.

Of net niet.

:thinking:
altijd niet maar in deze lijkt het me overduidelijk dat er iets scheelt.

Edit: Of ja toch eigenlijk wel quasi altijd ja.
Ik denk niet dat VDP onder zijn niveau rijdt, ik denk dat we eerder de beste VA ooit zien in het veld
Prima dat is je mening. Een VDP die ronde lang rondbolt vandaag bv met een Sweeck en Vanthourenhout rijdt volgens mij enorm onder niveau maar ieder zijn idee.

altijd niet maar in deze lijkt het me overduidelijk dat er iets scheelt.

Edit: Of ja toch eigenlijk wel quasi altijd ja.

Prima dat is je mening. Een VDP die ronde lang rondbolt vandaag bv met een Sweeck en Vanthourenhout rijdt volgens mij enorm onder niveau maar ieder zijn idee.
Je sprak over gans het seizoen, mijn reactie gaat niet enkel over de cross van vandaag.

Vdp reed vandaag precies op 2 vitessen te zwaar. Zo een lage cadans waarmee hij vandaag rondreed…
De omkadering moet dit toch ook opmerken en hieraan werken. Als prof moet het toch een automatisme zijn op steeds met een zo optimaal mogelijke techniek te rijden. Juiste cadans, trek-duw techniek op de pedalen, windtunnel houdingen proberen, ademhalingsoefeningen, inspanning leren doen met ontspannen schouders, …
Hoe is het mogelijk dat hij vandaag zo slecht op z’n fiets zat. Nochtans zit het waarschijnlijk goed met de conditie en benen hoor.

Je sprak over gans het seizoen, mijn reactie gaat niet enkel over de cross van vandaag.
ik geef dan ook maar een voorbeeld geef maar aan welke cross je nog wil bespreken t verhaal gaat quasi altijd hetzelfde zijn in grote lijnen naar mijn mening ... .

Vdp reed vandaag precies op 2 vitessen te zwaar. Zo een lage cadans waarmee hij vandaag rondreed…
De omkadering moet dit toch ook opmerken en hieraan werken. Als prof moet het toch een automatisme zijn op steeds met een zo optimaal mogelijke techniek te rijden. Juiste cadans, trek-duw techniek op de pedalen, windtunnel houdingen proberen, ademhalingsoefeningen, inspanning leren doen met ontspannen schouders, …
Hoe is het mogelijk dat hij vandaag zo slecht op z’n fiets zat. Nochtans zit het waarschijnlijk goed met de conditie en benen hoor.
Er is geen juiste cadans, windtunnel houding in de cross :wtf:

Begrijp me niet verkeerd, ik denk ook dat er iets scheelt. Deze WVA zit echt niet op een superpiek zoals op de weg, dus in normale doen moet MVP altijd kunnen aanklampen. Ook die foutjes, ongezien.
Want op de weg rijdt die altijd met een superpiek?
Buiten laatste 2 crossen waren ze toch redelijk aan elkaar gewaagd? En die laatste 2 had MVdP last van zijn rug
Ik zag het breder dan de cross, wat ook maar een deeltje is van hun voorbereiding richting de grote doelen op de weg.

En jawel die cadans is wel belangrijk. Zegt ook veel over hoe ze in de cross zitten.
Nee cadans heeft een redelijke range waarin die ok is
Trouwens de ploeg besteedt daar wel aandacht aan hoor, is duidelijk te zien in oa zwift filmpjes. Maar het is niet dat Martin toen hij bij TJV kwam ineens zijn cadans ging aanpassen he

En windtunnel is toch ook voornamelijk TT houding

Wout is gewoonweg veruit de beste crosser dit seizoen. Vdp maakt die fouten omdat hij onder druk staat door Wout en laat het mentaal vrij snel afweten om terug te vechten bij een achterstand.

Wat die rug betreft.. Het is niet de eerste keer dat Vdp zijn lichaam stopt zegt. Lijkt me niet slim om dan nog eens zo een cross als Zonhoven te rijden. Zijn ploeg blijft hier toch fameus in gebreke vind ik.. maar hebben zij wel iets te zeggen aan Vdp? Ik vrees ervoor..

Wout is gewoonweg veruit de beste crosser dit seizoen. Vdp maakt die fouten omdat hij onder druk staat door Wout en laat het mentaal vrij snel afweten om terug te vechten bij een achterstand.

Wat die rug betreft.. Het is niet de eerste keer dat Vdp zijn lichaam stopt zegt. Lijkt me niet slim om dan nog eens zo een cross als Zonhoven te rijden. Zijn ploeg blijft hier toch fameus in gebreke vind ik.. maar hebben zij wel iets te zeggen aan Vdp? Ik vrees ervoor..
Hij heeft nog punten nodig voor startplek en het is niet zo erg als vorig jaar
Dus nee helemaal geen ploeg blijft in gebreke

Fouten zijn als hij op kop rijdt, dat is dus niet onder druk. In gavere wint hij, mol en diegem was hij minder en al de rest waren ze aan elkaar gewaagd (tot koksijde).

Terug
Bovenaan