Veldritseizoen 2022-2023

Hij heeft nog punten nodig voor startplek en het is niet zo erg als vorig jaar
Dus nee helemaal geen ploeg blijft in gebreke

Fouten zijn als hij op kop rijdt, dat is dus niet onder druk. In gavere wint hij, mol en diegem was hij minder en al de rest waren ze aan elkaar gewaagd (tot koksijde).
Waar is dat gezegd geweest of vermeld door zijn ploeg dat hij punten nodig heeft voor een startplek? :thinking: Vreemde kronkel zo naar het einde van het cross-seizoen. En moest het idd zo zijn.. dan nog is de gezondheid altijd primordiaal lijkt me.

Toch wel, fouten worden evenzeer gemaakt op kop en dan kan je net zo goed onder druk gezet worden door uw achtervolger. Gisteren was daar duidelijk het bewijs van.

Waar is dat gezegd geweest of vermeld door zijn ploeg dat hij punten nodig heeft voor een startplek? :thinking: Vreemde kronkel zo naar het einde van het cross-seizoen. En moest het idd zo zijn.. dan nog is de gezondheid altijd primordiaal lijkt me.

Toch wel, fouten worden evenzeer gemaakt op kop en dan kan je net zo goed onder druk gezet worden door uw achtervolger. Gisteren was daar duidelijk het bewijs van.
In zijn interview voor de start
En als er niets structureel is, is er geen probleem. Nys heeft ook last en wint bij de beloften terwijl hem in Baal moest opgeven en Koksijde slecht was

En nee op kop zijn dat geen fouten onder druk, al zeker niet zo vroeg in de wedstrijd.

In zijn interview voor de start
En als er niets structureel is, is er geen probleem. Nys heeft ook last en wint bij de beloften terwijl hem in Baal moest opgeven en Koksijde slecht was

En nee op kop zijn dat geen fouten onder druk, al zeker niet zo vroeg in de wedstrijd.
Allez vooruit dan.. niets structureel maar hij blijft wel last hebben.. Dat kan niet goed zijn op termijn volgens mijn bescheiden mening en neigt naar een chronisch probleem. En dat rugprobleem sleept al langer aan dan deze winter. Mentaal zorgt dat ook niet direct voor enige gemoedsrust dat kan je duidelijk zien aan zijn lichaamstaal.

Wat voor fouten zijn dat dan wel mss? Ik vrees voor u dat ik gelijk heb want is niet de eerste keer deze winter dat MVDP dergelijke fouten "op kop" met VA in zijn wiel. Dan wil hij de boel forceren en pats.. in de fout. Dat is wel degelijk druk voelen.

Allez vooruit dan.. niets structureel maar hij blijft wel last hebben.. Dat kan niet goed zijn op termijn volgens mijn bescheiden mening en neigt naar een chronisch probleem. En dat rugprobleem sleept al langer aan dan deze winter. Mentaal zorgt dat ook niet direct voor enige gemoedsrust dat kan je duidelijk zien aan zijn lichaamstaal.

Wat voor fouten zijn dat dan wel mss? Ik vrees voor u dat ik gelijk heb want is niet de eerste keer deze winter dat MVDP dergelijke fouten "op kop" met VA in zijn wiel. Dan wil hij de boel forceren en pats.. in de fout. Dat is wel degelijk druk voelen.
De meeste fouten maak je op kop, wanneer je onder druk gezet wordt. Wanneer je achter de koploper fouten maakt is dat meestal een gevolg van over de limiet te moeten gaan om te volgen. Nu, het zijn eerder de kleinere opstapeling van foutjes die laten zien dat hij niet 100%.

Uiteindelijk zal hij er wel staan op het WK zeker. De rollen kunnen zomaar helemaal omgekeerd zijn tegen dan.

Laatst bewerkt door een moderator:
De meeste fouten maak je op kop,
Het lijkt me toch zeer duidelijk dat we aan het kijken zijn naar een VDP die niet op niveau weet te presteren in zijn laatste crossen.
En vooral dat we naar een WVA aan het kijken zijn die zijn beste crossvorm ooit gevonden heeft. Een VDP zonder pech van uit zijn pedaal te schieten en die op niveau presteert kan weerwerk bieden aan deze WVA, hij zal misschien daarom nog niet winnen maar het is dan wel mooie cross.
Het is gewoon jammer om te zien dat kwaaltjes en talloze andere zaken ertoe bijdragen dat hij niet zijn normale niveau weet te halen.

Het WK komt er aan en daar start je met nieuwe kansen. Wat we gezien hebben is zeker geen referentie voor wat komen zal, met goeie benen en zonder kwaaltjes is hij zeker in staat een WVA te kloppen.
Ook komt het wegseizoen eraan en daar zullen ze elkaar nog voldoende treffen, zeker omdat hun doelen vrij gelijklopend zijn.
Niemand spreekt nog over Zonhoven als hij zijn naam voor de derde maal in de ronde van Vlaanderenstraat mag spuiten of zijn eerste kassei in de lucht mag steken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt me toch zeer duidelijk dat we aan het kijken zijn naar een VDP die niet op niveau weet te presteren in zijn laatste crossen.
Ach doe de moeite niet meer zou ik zeggen, er zijn er hier verschillende waarbij zoiets een onmogelijke zaak kan zijn dat een VDP niet op zijn aller aller beste aan het rondrijden is momenteel dat kan gewoonweg niet zogezegd.

Ach doe de moeite niet meer zou ik zeggen, er zijn er hier verschillende waarbij zoiets een onmogelijke zaak kan zijn dat een VDP niet op zijn aller aller beste aan het rondrijden is momenteel dat kan gewoonweg niet zogezegd.
Waar en door wie wordt dat gezegd? Werkelijk niemand zegt hier dat hij op zijn aller aller beste aan het rondrijden is. Jij bent net degene die zegt dat hij absoluut niet op niveau is terwijl hij toch Gavere, Antwerpen en Herentals wint en in Zolder meedoet voor de overwinning.

Waar en door wie wordt dat gezegd? Werkelijk niemand zegt hier dat hij op zijn aller aller beste aan het rondrijden is. Jij bent net degene die zegt dat hij absoluut niet op niveau is terwijl hij toch Gavere, Antwerpen en Herentals wint en in Zolder meedoet voor de overwinning.
Inderdaad.. en als Vdp niet wint is er altijd wel iets aan de hand of een reden waarom hij niet won.. dat is toch niet de eerste keer. Gewoon eerlijk toegeven dat WVA momenteel gewoonweg de sterkste is.. blijkbaar een moeilijke zaak voor sommigen.

Inderdaad.. en als Vdp niet wint is er altijd wel iets aan de hand of een reden waarom hij niet won.. dat is toch niet de eerste keer. Gewoon eerlijk toegeven dat WVA momenteel gewoonweg de sterkste is.. blijkbaar een moeilijke zaak voor sommigen.
VDP zelf minimaliseert het niet.
Geeft ook gewoon toe dat Wout sterker is momenteel.

Zeggen dat Wout sterker is dat is een gigantische open deur intrappen. Dat ziet het kleinste kind.
De reden waarom hij ZOVEEL sterker is in vergelijking met dat is een andere zaak. En die twee zaken staan los van elkaar.

Je kan als Wout zijnde in de beste vorm ooit zijn en qua techniek op het hoogste niveau ooit staan. En uw tegenstander kan gewoon tegelijk niet zijn normale niveau halen.

Geen liefde voor Cant' veertiende titel op een rij?

Bijzonder jammer van Marion haar mechanische pech.
Misschien was het door de adrenaline van het boos zijn, maar ik zag ze kort eindigen. Beetje genre Verdonschot in het zand een paar jaar terug.

Geen liefde voor Cant' veertiende titel op een rij?
Het is geen cadeau voor het vrouwenveldrijden.
Toont gewoon de tristesse van het Belgische vrouwenveldrijden aan vind ik. Met alle respect voor Sanne Cant.
Niet dat het niet logisch is natuurlijk. Er is altijd weinig interesse voor geweest, dus talent is nooit komen bovendrijven of voldoende omkaderd.

In de komende jaren zal dat wel beginnen te beteren

Wou net t zelfde zeggen… Iedereen vol lof over Cant haar 14e titel maar ze zouden even goed kunnen stil staan bij de triestesse vant belgisch veldrijden

De grote Sanne Cant!
Heeft in de afgelopen 3 seizoenen maar 1 andere wedstrijd gewonnen en tweemaal op een podium gestaan.

Leuk dat je dan steeds de beste van België bent. Maar binnen de cross ben je dan geen heel belangrijk figuur.
En het is dan ook niet dat ze op de weg zo een prominent figuur is.

De grote Sanne Cant!
Heeft in de afgelopen 3 seizoenen maar 1 andere wedstrijd gewonnen en tweemaal op een podium gestaan.
De drie wereldtitels en jarenlang aan de top van het veldrijden vergeten we?
Ze is wel al ruim vijftien jaar bezig, met een zesde plek op het WK startende. Welke achttienjarige kan dat zeggen?
Dat ze in een dipje is terechtgekomen na haar suprematie, wegens de Nederlandse dominantie, hing af van haar mentale kunnen en daarin is ze wat anders dan een Vos (wie kan daar überhaupt over gaan?).
In de komende jaren zal dat wel beginnen te beteren
Dat dachten we vijf jaar geleden ook. Niet meteen te merken, jammer genoeg.

De drie wereldtitels en jarenlang aan de top van het veldrijden vergeten we?
Ze is wel al ruim vijftien jaar bezig, met een zesde plek op het WK startende. Welke achttienjarige kan dat zeggen?
Dat vergeten we zeker niet. Maar ze is toch al enkele seizoen op haar retour, dat is vooral wat er aan de hand is.

Als je dan hier Belgisch kampioen wordt dan is dat mooi. Maar het wilt zeer veel zeggen over de tegenstand.
Al drie seizoen krijgt ze geen nauwelijks een poot aan de grond. Er wordt dan gewezen naar de weg, maar als je haar prestaties daar bekijkt dan is dat toch ook geen hoogvlieger.
Leuk dat je dan de trui pakt maar het zegt zeer veel over de algemene tegenstand.
En die suprematie van de Nederlandse dat was in haar glorietijden ook al. Een Vos en Brand reden toen goed en rijden nu ook altijd goed.

Bij de mannen ook de verdiende winnaar. Rijdt gewoon al een heel seizoen heel sterk!

Dat dachten we vijf jaar geleden ook. Niet meteen te merken, jammer genoeg.
Ik ben toch ook geneigd om erin te geloven.

Uiteindelijk zijn de belangrijke factoren aanwezig: een massa wedstrijden relatief vlak bij de deur wat de instapdrempel, zeker in een wielergekke regio als Vlaanderen, relatief laag houdt.
En sowieso ploegen genoeg die met veel plezier een volgende Belgische veldrittopper in de armen zullen sluiten. Als je kijkt naar TV exposure... nu blijft de aandacht beperkt maar stel dat pakweg Van Anrooj en Van Empel een Belgische zou zijn, de aandacht zou plots véél groter zijn. En voor het geld dat je die in je ploeg haalt sponsor je niet eens een voetbalploeg in 4de provinciale...
Het kan mathematisch gezien ook gewoon niet dat hier geen talent is, toch niet in de mate dat er geen Belgische top 10 kan rijden.

Terug
Bovenaan