Veldritseizoen 2024-2025

Jij bedoelt dan de winterspelen waarop veldrijden een olympische sport wordt?
Als ik gisteren zag op welke manier Nys bepaalde stukken omhoog reed zou ik toch echt in zijn plaats eens overwegen om het pad naar de spelen in 2028 volgen. Sven heeft toch ook jaren aan mountainbiken gedaan en kent zijn weg toch ook in die wereld.
Yep.
Zoals Knarf als meegaf, zijn mountainbiken is lang geleden en wilt hij het wel?
Ik zou hem ook graag eens in een wedstrijd willen zien tegen al die mannen, die dat gewoon zijn om vollen bak naar boven te knallen, maar hij zit ook met de weg in zijn hoofd, wat terecht is.
Gaan drie disciplines niet te veel zijn voor hem? Hij zou ten laatste in 2027 moeten proberen om zich te meten en af te toetsen hoe zijn niveau is tegenover de rest.
Evengoed is Nys eind dit jaar top dertig op de weg en wil je zovele zeges inruilen (een half wegseizoen links laten liggen) voor één belangrijk moment, waarop alles kan mislopen (zie VDP 2021).
Afhankelijk hoe hij evolueert, kan hij scoren op de OS 2028 op de weg. Met een beetje chance is het een stadsparcours en daar vind je die steile straten, met vlakke tussenstukken, als ik me niet vergis.

Het probleem met MTB is dat het overlapt met het wegseizoen. Zowel VDP als Pidcock hebben al aangegeven dat ze door de combinatie niet altijd het verwachte niveau halen in beide disciplines. Pidcock is top op de MTB maar heeft nog niet gebracht wat er van hem verwacht werd op de weg, MVDP is het omgekeerde. Vader Nys was niet de wegrenner die zoon Nys is, dus daar was de keuze makkelijker.

Het is ook niet gezegd dat hij zomaar top zal zijn in het mountainbiken. Kijk bij de vrouwen naar Pieterse en van empel. Van empel is in de cross de betere en in het mountainbiken komt het er totaal niet uit, terwijl Pieterse daar wél wereldkampioen geworden is.

Mtb is Olympisch maar voor de rest moeten we het ook niet groter maken als het is. Zeker internationaler als het veldrijden maar qua diepte van deelnemersveld is dat toch ook niks speciaal. Zeker als Belg zijnde is de cross veel interessanter.
Vraag binnenkort aan de start van de Omloop wie wereldkampioen mtb is en de 95% zal het niet weten.

Ik zie ook echt niet wat hij te winnen heeft met zich te focussen op de MTB.
Voor iemand als MVDP die de cross heeft uitgespeeld en in elke discipline wereldkampioen wilt worden en ook al heel eind ver daarmee is, oké.
Maar Nys focust zich beter enkel op de cross en de weg, zal daar al zijn handen vol genoeg mee hebben.

Hij gaf het zelf ook aan. Europees kampioen en Belgisch kampioen zonder twijfel gewoon de beste in koers, heel verdiend dat hij won.
Maar zijn overige crossen kon hij toch niet altijd even hard overtuigen of de vorm die hij op deze kampioenschappen had laten zien.
Dan rij je een geweldig jaar maar moet je wel nog wat bijschroeven de komende jaren.

Uit onderstaande artikel leid ik af dat (in 2020 dan toch) Thibeau veel liever zou MTB-en dan op de weg rijden. Vader Nys denkt daar echter anders over.

Bij MTB moet ge waarschijnlijk absolute top zijn om uwe boterham te verdienen. Bij wegrennen zal er al sneller heel wat in het laatje komen? Of waarom is Sven weigerachtig (als ik het artikel al goed begrijp).

Uit onderstaande artikel leid ik af dat (in 2020 dan toch) Thibeau veel liever zou MTB-en dan op de weg rijden. Vader Nys denkt daar echter anders over.

Bij MTB moet ge waarschijnlijk absolute top zijn om uwe boterham te verdienen. Bij wegrennen zal er al sneller heel wat in het laatje komen? Of waarom is Sven weigerachtig (als ik het artikel al goed begrijp).

Kerel was toen 18 jaar. Niet zo gek dat hij meer denkt aan de fun dan aan de toekomst.

Ik denk dat we het niet moeten zoeken dan dat vader Nys op dat moment maar al te goed wist waar de toekomst lag.
Hij zal nu al met zijn contract op de weg en zijn winstpremies een stuk meer verdienen dan dat hij ooit op de MTB kon verdienen.
Enkele maanden na dit interview werd hij Europees kampioen op de weg, na enkele fameus klinkende namen.
Gewoon de juiste keuzes gemaakt, en dat zal Thibeau enkel maar kunnen bevestigen.

Hij gaf ook wel aan dat hij op de weg wil evolueren naar een puncher van het type Gilbert, Valverde, Rodriguez. Voor zo een type renners loopt het programma van Brabantse Pijl tot LBL. Ambieert Nys eigenlijk ook grote rondes te rijden?

Hij gaf ook wel aan dat hij op de weg wil evolueren naar een puncher van het type Gilbert, Valverde, Rodriguez. Voor zo een type renners loopt het programma van Brabantse Pijl tot LBL. Ambieert Nys eigenlijk ook grote rondes te rijden?
Er is sprake van om dit jaar al de Tour te rijden. Ook omdat dat de grote ronde is die het best valt te combineren met een crossseizoen.

Nys :love: Moet wel es stoppen mee dat constant achteruit kijke, vooruit is het te doen!

Thank god dat Iserbyt en Vanthourenhout van in de weg rijden en gat laten te kort kwamen hehe

Blijft toch een leuke cross Benidorm

dikke cross van Nys, was veelzeggend toen ie die ene ronde waar wout de ganse klim op de tappers liep, gewoon simpelweg in het zadel volgde.

Wat voor parcours is het WK?

Terug
Bovenaan