Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het zal voor de financiën van Antwerp ook wel niet goed zijn dat er geen Europees voetbal is volgend seizoen?
Gent heeft zo'n 8 miljoen euro binnengehaald met de Conference League dit jaar. Dus ja, dat scheelt wel wat. Ik zie ook wel wat vertrekkers deze zomer: Lammens, Doumbia, Balikwisha, Janssen. Enige voordeel is dat je nu maar een beperkte kern nodig hebt.

Kan ook een silver lining hebben hé. Met beperkte middelen zo goed mogelijk willen doen. Zelfde geld schrijf je een Unionesk verhaal volgend jaar.

Gent heeft zo'n 8 miljoen euro binnengehaald met de Conference League dit jaar. Dus ja, dat scheelt wel wat. Ik zie ook wel wat vertrekkers deze zomer: Lammens, Doumbia, Balikwisha, Janssen. Enige voordeel is dat je nu maar een beperkte kern nodig hebt.
8 miljoen is niet niks maar die hebben een mooie campagne gespeeld. Dat zie ik ons niet doen op de moment. Het ergste vind ik misschien nog dat we minder aantrekkelijk zijn voor potentiële transfers.
Voordelen zijn inderdaad een beperkte kern en langere voorbereiding op het seizoen.

Kan ook een silver lining hebben hé. Met beperkte middelen zo goed mogelijk willen doen. Zelfde geld schrijf je een Unionesk verhaal volgend jaar.
Dat lijkt mij redelijk onwaarschijnlijk.
Wij geven geen geld meer uit aan transfers, vorige zomer zo goed als niets uitgegeven (Keita was verplichte aankoop om dan direct door te verkopen met mooie winst). Union heeft het afgelopen seizoen voor €19 miljoen aangekocht, seizoen er voor €17 miljoen.

8 miljoen is niet niks maar die hebben een mooie campagne gespeeld. Dat zie ik ons niet doen op de moment. Het ergste vind ik misschien nog dat we minder aantrekkelijk zijn voor potentiële transfers.
Voordelen zijn inderdaad een beperkte kern en langere voorbereiding op het seizoen.

Dat lijkt mij redelijk onwaarschijnlijk.
Wij geven geen geld meer uit aan transfers, vorige zomer zo goed als niets uitgegeven (Keita was verplichte aankoop om dan direct door te verkopen met mooie winst). Union heeft het afgelopen seizoen voor €19 miljoen aangekocht, seizoen er voor €17 miljoen.
't zal ook 8 mil bruto zijn, nee?

dus daar moeten alle kosten/premies etc vanaf getrokken worden

't zal ook 8 mil bruto zijn, nee?

dus daar moeten alle kosten/premies etc vanaf getrokken worden
Ik vermoed van wel. Voorrondes van Conference League brengen onder de lijn niets op heb ik enkele jaren geleden eens ergens gelezen. Pas vanaf groepsfase is dat interessant.

Voorlopig enkel Foulon en Hairemans die erbij komen? Ik wil hún kwaliteit niet onderschatten maar een echte kwaliteitsinjectie zoals Chery is gebleken, kan je dat niet noemen?

Voorlopig enkel Foulon en Hairemans die erbij komen? Ik wil hún kwaliteit niet onderschatten maar een echte kwaliteitsinjectie zoals Chery is gebleken, kan je dat niet noemen?
Zeker Hairemans, vind ik een vreemde transfer, die gaat niet beter worden... En het is nu niet dat Mechelen dé referentie is, tenzij dat het niveau is dat Antwerp beoogd?
Mss nostalgisch, maar dat is bijlange geen Alderweireld ofzo.

Foulon is echt wel een upgrade tov wat er nu op de backs loopt bij Antwerp hoor.

Ik wil Foulon zijn kwaliteiten zeker niet onderschatten, want ik vind het een vreemde transfer om naar Antwerp te gaan.
Belg, heel wat ervaring, gratis en niet te oud. Lijkt me een prima transfer. Zeker omdat we volgend seizoen op linksback niemand hebben, behalve Bataille die daar kan depanneren.

Om voor de titel mee te doen, is dat inderdaad een vreemde transfer. Maar die ambitie mag de komende jaren wel opgeborgen worden denk ik.

Laatst bewerkt:
Nu ´na zo weekje bezinnen ben ik wel tevreden met het seizoen van ons
Beker, mooie CL campagne vanaken. Jashari profvoetballer....
Union was gewoon beter in de po's dus verdiend kampioen

Jammer, had hem graag naar Antwerp zien komen. Hij was de trainer waar we het mooiste voetbal onder gespeeld hebben sinds onze terugkeer. Kreeg ook echt vuur in de ploeg met zijn 'Push, push, push!!!'. Zijn passage bij Standard lijkt me nu niet direct een afspiegeling van wie de coach Leko is, doe het maar eens met die kern. Geeft hem goeie spelers en hij zal mooi voetbal brengen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan