Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.

Booka

CEO
Crowdfunder FE
1717065054830.png

Aangezien ze bij de Pro League al aan seizoen 2025-2026 aan het denken zijn, zullen we ook maar niet wachten met een thread voor het nieuwe seizoen.
Hier trouwens al een voorsmaakje wat we binnen 2 seizoenen mogelijks gaan mogen verwachten:

Start seizoen: 26 juli 2024
Kalender:
Kampioen vorig seizoen: Club Brugge
Gedegradeerde teams: Eupen, RWDM
Gepromoveerde teams: Beerschot, Dender

Bekerwinnaar: Union

Laatst bewerkt door een moderator:
Een groot pluspunt aan dat plan is mijn inziens het inkrimpen van de competitie naar minder clubs. 14 clubs was nog beter geweest, maar dat krijgt men er natuurlijk niet door, dus 16 zou al mooi zijn.
Wat me wel een probleem lijkt met het nieuwe plan is dat het voor sommige clubs wel een kort seizoen wordt zo. Als je laatste of voorlaatste eindigt, speel je je laatste wedstrijd ergens in april? Voor minstens vier andere clubs komen daar dan nog twee wedstrijden bij en is het dan ook voor hen gedaan.

Een groot pluspunt aan dat plan is mijn inziens het inkrimpen van de competitie naar minder clubs. 14 clubs was nog beter geweest, maar dat krijgt men er natuurlijk niet door, dus 16 zou al mooi zijn.
Wat me wel een probleem lijkt met het nieuwe plan is dat het voor sommige clubs wel een kort seizoen wordt zo. Als je laatste of voorlaatste eindigt, speel je je laatste wedstrijd ergens in april? Voor minstens vier andere clubs komen daar dan nog twee wedstrijden bij en is het dan ook voor hen gedaan.
We hebben nu toch ook maar 16 clubs?

Lijkt me een goed voorstel zo, ook PO2 met die knock-out fase is interessanter als wat er nu is. PO1 met 4 ploegen is eenderzijds ook niet slecht denk ik. Nu was het altijd, we zien wel als we bij de eerste 6 zijn en dan begint het maar nu is het vanaf dag 1 belangrijk om mee te zijn. Ben benieuwd hoe het in de praktijk gaat zijn

Ik ben toch wel geen fan van dat knockout systeem bij de Europe PO's. Stel u maar eens: Ge speelt een goed seizoen en haalt nipt de Champions Playoffs niet. Ergens een controversiële ruling, een match waarin ge zeven keer de paal raakt, één offday tijdens een stevig seizoen. Eén punt tekort voor de Champions PO's. Ge speelt dan tegen de 14de en als ge gewoon gigantische pech hebt of er op niveau gefloten wordt en seizoen over en uit.
En ja, ik kan me de reacties indenken: "Dat was toch ook in de CPO's met die halvering". En dan hebt ge groot gelijk. Maar wilden we net niet collectief van zo stunten af?

We mochten 1 keer profiteren van de POs en ze worden meteen afgeschaft!

wel pro het voorstel, nog beter zonder PO

Ik ben toch wel geen fan van dat knockout systeem bij de Europe PO's. Stel u maar eens: Ge speelt een goed seizoen en haalt nipt de Champions Playoffs niet. Ergens een controversiële ruling, een match waarin ge zeven keer de paal raakt, één offday tijdens een stevig seizoen. Eén punt tekort voor de Champions PO's. Ge speelt dan tegen de 14de en als ge gewoon gigantische pech hebt of er op niveau gefloten wordt en seizoen over en uit.
En ja, ik kan me de reacties indenken: "Dat was toch ook in de CPO's met die halvering". En dan hebt ge groot gelijk. Maar wilden we net niet collectief van zo stunten af?
Niet alleen dat. In theorie kunt ge op de laatste speeldag van de reguliere competitie u nipt verzekeren van het behoud om dan 5 wedstrijden later te spelen voor een Europees ticket. Het verschil tussen plaats 5 & 14 is dus 1 wedstrijd minder spelen... is dat een motivatie?

Niet alleen dat. In theorie kunt ge op de laatste speeldag van de reguliere competitie u nipt verzekeren van het behoud om dan 5 wedstrijden later te spelen voor een Europees ticket. Het verschil tussen plaats 5 & 14 is dus 1 wedstrijd minder spelen... is dat een motivatie?
Het is met heen- en terugwedstrijden, dus je getallen moeten x2, maar verder klopt dat wel.

Die Europe Play Offs trekken op niets als van te voren al wordt gezegd welke plaats tegen welke plaats speelt. Dan krijg je weer dat de laatste matchen er dingen gebeuren om te zorgen dat je bijvoorbeeld een plaats zakt om een makkelijkere tegenstander te krijgen. Je ziet het zo weer gebeuren allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan