Bundesliga: Duits Voetbal 2024-2025

exCite

Supermoderator
Crowdfunder FE
1716554023034.png

Start seizoen: 23 augustus 2024
Kalender:
Kampioen vorig seizoen: Bayer 04 Leverkusen
Gedegradeerde teams: Darmstadt 98, FC Köln
Gepromoveerde teams: FC St. Pauli, Holstein Kiel

Bekerwinnaar: Bayer 04 Leverkusen

Laatst bewerkt:
Die deal met Burnley zal nog niet zo simpel zijn vrees ik. Burnley zou 22.5m(?) willen en Bayern zou maar tot 10m willen gaan.

Bayern and Burnley have reached a total agreement for Vincent Kompany. Around €10-12m fee. Kompany will become the new Bayern head coach. The only thing missing now is his signature [@Plettigoal]

Allez, 't is zo goed als geklonken.

Mooie zaak voor het Belgisch voetbal. Ik vind Kompany met momenten een betweter, maar hij kent wel wat van voetbal. Het is hem gegund.

een wespennest.

En iedereen weet dat hij 9de keuze was en vooral: gezakt met Burnley.

De helft van de ploeg en de helft van het bestuur is al aan de poten van zijn stoel aan t zagen.

Als 1860 fan hoop ik wel dat hij even lang mag klungelen als bij RSCA. Dat waren tijden!

Ik volg het buitenlands voetbal wel wat maar ken er niet zo veel van. Maar dit snap ik toch echt totaal niet.... Gedegradeerd met Burnley en nu coach gaan worden van een Europese topclub als Bayern....

Ik volg het buitenlands voetbal wel wat maar ken er niet zo veel van. Maar dit snap ik toch echt totaal niet.... Gedegradeerd met Burnley en nu coach gaan worden van een Europese topclub als Bayern....
Omdat de 8 keuzes voor hem zich niet wouden verbranden aan FCB.

Iedereen weet hoe het bestuur Nagelsmann en Tuchel heeft behandeld.

Ik wens hem in elk geval veel succes toe. Het zal in elk geval een huzarenstukje worden. Je hebt met Bayern altijd wel de kern om los kampioen te spelen, maar de druk is er gigantisch. En hij begint er nu al zonder echt vertrouwen van bestuur, pers en supporters.

Degraderen met Burnley is natuurlijk ook geen schande. En het is niet dat Burnley echt niets heeft laten zien in de Premier League.
Daarnaast heeft Kompany een interessant profiel in zijn opvattingen om bij een dominant team aan de slag te gaan, en heeft ook gewoon de kwaliteiten om potentieel een absolute toptrainer te worden.

Laatst bewerkt:
Degraderen met Burnley is natuurlijk ook geen schande. En het is niet dat Burnley echt niets heeft laten zien in de Premier League.
Daarnaast heeft Kompany een interessant profiel in zijn opvattingen om bij een dominant team aan de slag te gaan, en heeft ook gewoon de kwaliteiten om potentieel een absolute toptrainer te worden.

Potentieel genoeg. Maar bij FCB telt winnen én Hoeness te vriend houden.

Ik heb me gisteren geërgerd aan Kaiserslautern in de beker finale. Wat voor een bende losers.
Staan 1-0 achter maar ze
staan met 1 meer op het veld,
en komen 50minuten lang niet verder dan wat de bal rond passen rond de middellijn.
Twee afstandschoten, that's it.

En telkens Leverkusen tegenprikte, grote paniek en wanorde achteraan.

t is een tweedeklasser, ok, maar die ene keer in hun leven dat ze in de finale staan toch geen moeite doen, triestig.

Deels akkoord want hij heeft toch de eerste seizoenshelft naïef gecoacht door Trafford titularis te maken en te behouden terwijl duidelijk was dat die nog wat boterhammen moet eten (de oproeping door Southgate doet mij niet anders denken) en blijven hameren op dat blijven uitvoetballen vanaf de kleine carré.. ook qua transfers toch enkele serieuze miscasts.

Terug
Bovenaan