Eredivisie: Nederlands Voetbal 2024-2025

exCite

Supermoderator
Crowdfunder FE
1716532391483.png

Start seizoen: 9 augustus 2024
Kalender:
Kampioen vorig seizoen: PSV Eindhoven
Gedegradeerde teams: FC Volendam, Vitesse, Excelsior
Gepromoveerde teams: Willem II, FC Groningen, NAC

Bekerwinnaar: Feyenoord

Laatst bewerkt:
Farioli op weg naar Ajax. Kijk hier echt naar uit. Eerste trainer met een duidelijke visie sinds Ten Hag. Ookal is die visie niet exact wat ik bij Ajax wil zien, ben ik wel heel benieuwd naar hoe hij het daar gaat aanpakken.
Zou imo al een eerste hoopgevende move zijn naar volgend seizoen toe. Hopelijk dan eens met de grove borstel door de selectie, en gericht versterken.

Feyenoord de Johan Cruijff schaal gewonnen van PSV na penalty's (geen verlengingen in deze match). In de reguliere tijd is er evenveel gescoord (4-4) als in de volledige eerste speeldag van de JPL :unsure: .

Mika Godts sterk begonnen aan het seizoen.
Mooie assist voor Lynson.
De youngsters iets om naar uit te kijken. De rest van de basisploeg toch vooral spelers die weg mogen lijkt mij. Want voor de rest wel zwak Ajax in de eerste helft.

Mika Godts sterk begonnen aan het seizoen.
Mooie assist voor Lynson.
De youngsters iets om naar uit te kijken. De rest van de basisploeg toch vooral spelers die weg mogen lijkt mij. Want voor de rest wel zwak Ajax in de eerste helft.
Hoewel ik Godts nog niet geweldig vond in de Europese matchen. Maar verwacht wel dat het zijn doorbraak gaat zijn. Zeker nu Bergwijn mogelijks nog weggaat. Hopelijk Forbs ook nog, al vind ik het sowieso onbegrijpelijk dat die de voorkeur op Godts kreeg.

Een competitie die ik niet echt volg buiten dan eens de klassieker enzo.
Al zal ik vanwege vriendschapsbanden wel terug eens (mss meerdere keren) richting Nijmegen gaan.

@Wilcao jullie toch al enkele jaren beetje op de sukkel (als ik het zo mag noemen)? Zicht op beterschap?

Al zal ik vanwege vriendschapsbanden wel terug eens (mss meerdere keren) richting Nijmegen gaan.

@Wilcao jullie toch al enkele jaren beetje op de sukkel (als ik het zo mag noemen)? Zicht op beterschap?

Sinds het vertrek van Overmars en Ten Hag een stuurloos schip. Vorig jaar de speelbal van Mislintat die 100 miljoen vereiste aan middelmatige en maximaal ok spelers.
Sinds april terug een deftige technisch team met Kroes en Beuker.

Ook eindelijk een veelbelovende trainer. Farioli lijkt mij ook echt wat Ajax momenteel nodig heeft. Stabiliteit achteraan was echt nodig. En ook een trainer die hamert op een goeie conditie.

Voorlopig wel nog wat werk qua transfers, zowel ingaand als uitgaand. Ploeg van gisteren allesbehalve representatief denk ik. Al verwacht ik geen al te gekke zaken.
Mika Godts een speler voor ons als Belgen om zeker naar uit te kijken. Wordt mss wel eens zijn doorbraakseizoen.

PSV wel meteen wel weer met de beuk erin. Ik hoop toch op een iets spannendere competitie in NL dit jaar.

Op de sukkel is zelfs nog een understatement :(.

Of er beterschap in zicht is, denk ik wel. Maar het zal in kleine stapjes gaan. De kern is veel te groot en er zitten nog te veel spelers die niet goed genoeg zijn. Dat doet Farioli wel goed, die durft harde beslissingen te nemen (niet dat ik het daarom met elke beslissing eens ben). Of hij een goede coach is, valt af te wachten, maar sinds Ten Hag hebben we alleen nog maar slechte coaches gehad (met respect voor van 't Schip, die ons wel geholpen heeft). Er is in ieder geval wel weer een structuur en er wordt verstandig Meg geld omgegaan (zo lijkt het). Ik verwacht PSV als verdiende kampioen, maar hopelijk kunnen we wel een CL ticket in de wacht slepen.

Thanks aan beiden voor de uitleg.
Heb zelf niets met Ajax maar tis toch een naam waarvan je geen zo'n situaties verwacht.
Toont imo aan dat zowat iedere club ter wereld heel snel van zijn troon kan worden gestoten door geen goeie stuurlui aan boord te hebben.
Competente mensen en stabiliteit. Dat tweede ook de reden waarom je mij niet zo snel super enthousiast zal zien over het huidige Anderlecht ondanks meer dan ok resultaten.

Hoefkens de konijnenpoot van Riemer even geleend.

Bij Ajax toch veel teveel spelers die minuten maken die er hopelijk in september niet meer bijlopen.
Europese matchen zorgen voor vreemde basisopstellingen, waarin toch al te vaak duidelijk wordt dat Mislintat hier toch heel veel brol heeft binnengebracht.

Hoefkens de konijnenpoot van Riemer even geleend.

Bij Ajax toch veel teveel spelers die minuten maken die er hopelijk in september niet meer bijlopen.
Europese matchen zorgen voor vreemde basisopstellingen, waarin toch al te vaak duidelijk wordt dat Mislintat hier toch heel veel brol heeft binnengebracht.
Pfff, frustrerend.

Lekker begin voor Ajax.

Met serieuze hakken over de sloot pas gekwalificeerd en nu meteen verliezen.
Tegen Panathinaikos was het vooral omdat we niet efficiënt genoeg waren, want die match moest altijd gewonnen worden binnen die 90 minuten. Uiteraard kunnen we niet verwachten dat alles opeens begint te draaien met wat vorig jaar allemaal is gebeurd en nog veranderd moet worden. In mijn ogen wisselt Farioli te veel in zijn basisopstelling. Geen idee wat de reden is en of dat hij nog aan het zoeken is naar zijn beste 11, maar dat moet wel veranderen. Wat natuurlijk geen excuus mag zijn om te verliezen tegen NAC.

Tegen Panathinaikos was het vooral omdat we niet efficiënt genoeg waren, want die match moest altijd gewonnen worden binnen die 90 minuten. Uiteraard kunnen we niet verwachten dat alles opeens begint te draaien met wat vorig jaar allemaal is gebeurd en nog veranderd moet worden. In mijn ogen wisselt Farioli te veel in zijn basisopstelling. Geen idee wat de reden is en of dat hij nog aan het zoeken is naar zijn beste 11, maar dat moet wel veranderen. Wat natuurlijk geen excuus mag zijn om te verliezen tegen NAC.
Die midweekmatchen spelen wss ook wel een rol wss, in die wisselende opstellingen. Ook nog transfergewijs heel wat op til lijkt mij.

Die midweekmatchen spelen wss ook wel een rol wss, in die wisselende opstellingen. Ook nog transfergewijs heel wat op til lijkt mij.
Transfergebeurtenissen lijken me de enige redenen om dit te verklaren, want het is echt wel veel wat gewisseld wordt. Vooral in het middenveld moet er echt nog wat gebeuren en ook op de RB en spitspositie. Eigenlijk nog op heel veel plekken :unsure: .

Terug
Bovenaan