1B Challenger Pro League 2024-2025

kenneke2.0

Banned
Platinum Trophy
1717488082627.png

Start seizoen: 26 juli 2024
Kalender:
Kampioen vorig seizoen: Beerschot
Gepromoveerd naar 1A: Beerschot, Dender
Gedegradeerde teams: KV Oostende (faillisement, waardoor Seraing in 1B blijft), SL16 FC
Gepromoveerde teams: La Louviere, Lokeren-Temse
Gedegradeerde teams uit 1A: RWDM, Eupen

Laatst bewerkt door een moderator:
Beerschot en Dender promoveren.
Nieuwkomers lalouviere en Lokeren -temse.
Seraing mag blijven in de plek van KV Oostende.
Eupen en RWDM komen er ook bij. SL16 is er niet meer bij.

In principe een ploeg of 7 die promotieambities hebben. Op dit moment Lommel de grote favoriet, maar de logische uittocht na de gemiste promotie moet nog begonnen natuurlijk. 😉

Hoe staan ze er in Eupen/RWDM voor? Ik heb daar nog niet zoveel van gelezen.

Bij Deinze staat het al in de uitverkoop, een niet-gekeurd stadion, oftewel; weer een seizoen vol amusement dat eraan komt.

La Louviere en Lokeren-uit staan hier alvast aangeduid voor komend seizoen.

Bij ons zal het de schade beperken zijn en hopen dat een Vancsa, Talvitie gewoonweg blijven. Dermane zit momenteel met City mee te trainen, die gaan we niet meer te zien krijgen vrees ik. Wat een geweldenaar.

Bij ons zal het de schade beperken zijn en hopen dat een Vancsa, Talvitie gewoonweg blijven. Dermane zit momenteel met City mee te trainen, die gaan we niet meer te zien krijgen vrees ik. Wat een geweldenaar.
Dermane was eigenlijk al een speler die zonder CFG nooit te zien zou geweest zijn in 1B. Dus hopelijk een mooie club voor hem. Want met een goede carrièreplanning ga je met zijn meerwaarde na verkoop nog veel nieuwe talenten kunnen aantrekken.

Dat de betere talenten vertrekken elke zomer vertrekken is nodig. Ik ben vooral blij dat de tijd dat het een echte duiventil was wel voorbij lijkt.

De komst van spits Jason van Duiven van Jong PSV is eindelijk afgerond. Onze missing link voor promotie?

We gaan waarschijnlijk de competitie beginnen met de onverhoopte blijvers Karim, Vancsa en Rosa. Tenzij die eerste 2 nog zouden vertrekken tegen eind september hebben we gewoon een betere kern dan vorig seizoen.

Hoe zit het bij de andere promotie kandidaten?

straffe kost van Lommel moet ik zeggen, mocht Dermane wegvallen komt Stef Peeters in de plaats.
Het is dit jaar weer vol voor de promotie je hebt nu een beter ploeg dan vorig jaar met nu eindelijk eens een echte spits

Terug
Bovenaan