Jupiler Pro League 2025-2026

En als je speler bent van een andere ploeg?
Goede vraag, geen idee hoe dat zit. Stel dat als Genk Champions League zou halen, en Courtois speelt nog bij Real. Dan zou dat wel eens voor problemen kunnen zorgen. Uefa gaat nooit toelaten dat als het Real Madrid - Genk is, dat aan de ene kant de doelman aandeelhouder is van de andere ploeg.

Laatst bewerkt:
Goede vraag, geen idee hoe dat zit. Stel dat als Genk Champions League zou halen, en Courtois speelt nog bij Real. Dan zou dat wel eens voor problemen kunnen zorgen. Uefa gaat nooit toelaten dat als het Real Madrid - Genk is, dat aan de ene kant de doelman aandeelhouder is van de andere ploeg.
Genk in CL lijkt wel nog veraf

Genk in CL lijkt wel nog veraf
Bwa weet je nooit. Competitie zonder PO en Genk speelt geen Europees. Die kunnen wel profiteren van het feit dat de rest Europa in gaat. Kan zomaar gebeuren dat ze de titel pakken of als 2de eindigen. Maar stel u voor dat ze dan niet mogen deelnemen hierdoor. Even 40 miljoen door de neus geboord dan. Lyon en Crystal Palace mochten dit seizoen bijvoorbeeld ook niet samen in de Europa League beginnen door dezelfde aandeelhouder.

Afaik mag je toch wel aandeelhouder zijn van meerdere clubs zolang je geen beslissingsrecht/veto hebt

edit: Lyon en Crystal Palace hadden dezelfde eigenaar wat een gigantisch verschil is met Genk

Afaik mag je toch wel aandeelhouder zijn van meerdere clubs zolang je geen beslissingsrecht/veto hebt

edit: Lyon en Crystal Palace hadden dezelfde eigenaar wat een gigantisch verschil is met Genk
Courtois komt in de raad van bestuur met zijn vennootschap, dat is ook een stem om mee te beslissen. Ik ben daar echt niet zeker van dat ze dat zomaar gaan toelaten.

Misschien dat starspike hier wel deftig op kan antwoorden of dit een probleem kan vormen

Maar zoals gezegd is de kans niet groot dat het ooit zo ver zou komen
:)

Wat vinden de Genkies van Courtois zijn investering? Was die door zijn manier van vertrekken niet persona non grata?
Helemaal niet. Ik denk dat het vorig seizoen nog was dat hij in Genk aan het stadion nog een interview heeft gegeven en dat daar heel veel fans stonden om hem aan te moedigen. Die kampioenen-match tegen Standard doet ook meer dan dat gedoe voor zijn transfer. Dat zal een eeuwige held blijven in Genk.

Bwa weet je nooit. Competitie zonder PO en Genk speelt geen Europees. Die kunnen wel profiteren van het feit dat de rest Europa in gaat. Kan zomaar gebeuren dat ze de titel pakken of als 2de eindigen.
Je kan je toch moeilijk voorstellen dat Genk de achterstand op Club en Union effe in 1 jaar gaat dichtfietsen, zeker nu zonder halvering, dan moet je een gans jaar consistent goed zijn.

En dat Europees voetbal: daar zijn Club en Union echt wel op voorzien met hun ruime kern.

Je kan je toch moeilijk voorstellen dat Genk de achterstand op Club en Union effe in 1 jaar gaat dichtfietsen, zeker nu zonder halvering, dan moet je een gans jaar consistent goed zijn.

En dat Europees voetbal: daar zijn Club en Union echt wel op voorzien met hun ruime kern.
Het gaat een andere insteek zijn he. Als Club het laat hangen doorheen de competitie zoals zo vaak de laatste jaren, gaan ze te kort komen. Nu was er steeds de PO waarin je tegen directe tegenstanders en de halvering nog iets kon forceren. Dat gaat wel weg vallen. Een nederlaag tegen een kleine ploeg doorheen het jaar kan wel zwaar doorwegen nu. Ik ben oprecht benieuwd hoe we dat allemaal terug gaan ervaren. De toppers gaan echt leven nu

Genk moet gewoon met Brughmans in doel beginnen. Daarnaast gewoon met Kongolo en Smets centraal vanachter en het middenveld Bangoura, Heynen en Heymans is ook iets wat ik ziet zitten. Het gaat vooral om de flanken en de spits draaien. Ge kunt eventueel Ito houden en met Sternberg op links beginnen, maar Ito was dit seizoen toch te weinig en idem voor Sternberg. Zaka gaat sowieso weg en Kayembe denk ik ook.

Dimi gaat werk hebben, maar er zijn mogelijkheden. Hopelijk krijgt Akpan kansen, want dat was echt een strijder tegen Gent. Na 70 minuten krampen, maar toch blijven gaan. Respect.

Het gaat een andere insteek zijn he. Als Club het laat hangen doorheen de competitie zoals zo vaak de laatste jaren, gaan ze te kort komen. Nu was er steeds de PO waarin je tegen directe tegenstanders en de halvering nog iets kon forceren. Dat gaat wel weg vallen. Een nederlaag tegen een kleine ploeg doorheen het jaar kan wel zwaar doorwegen nu. Ik ben oprecht benieuwd hoe we dat allemaal terug gaan ervaren. De toppers gaan echt leven nu
Kip en het ei volgens mij -> Club liet het inderdaad hangen in de reguliere competitie omdat ze wisten dat de punten gehalveerd werden en ze nog 2x tegen elke concurrent mochten spelen.

Nu weet je aan het begin van het seizoen dat je geen steken mag laten vallen, dus ik "ga er vanuit" / "reken erop" dat Club ook meer geconcentreerd van in het begin van het seizoen de kleinere wedstrijden gaat aanvangen.

Ook niet onbelangrijk dat het nu met Leko is en niet meer met Hayen, geloof nooit dat Leko de nonchalance die er soms onder Hayen was gaat aanvaarden.

Kip en het ei volgens mij -> Club liet het inderdaad hangen in de reguliere competitie omdat ze wisten dat de punten gehalveerd werden en ze nog 2x tegen elke concurrent mochten spelen.

Nu weet je aan het begin van het seizoen dat je geen steken mag laten vallen, dus ik "ga er vanuit" / "reken erop" dat Club ook meer geconcentreerd van in het begin van het seizoen de kleinere wedstrijden gaat aanvangen.

Ook niet onbelangrijk dat het nu met Leko is en niet meer met Hayen, geloof nooit dat Leko de nonchalance die er soms onder Hayen was gaat aanvaarden.
Tot je 3 keer niet wint in deze competitie en Leko vliegt ;)

Ik denk dat Leko en Hayen het allebei niet aanvaarden, maar dat wil niet zeggen dat ze er persé iets aan kunnen doen. Seizoen 2018/2019 zijn we onder Leko ook geen kampioen geworden door veel te veel puntenverlies tegen de kleintjes.

Ik denk dat Leko en Hayen het allebei niet aanvaarden, maar dat wil niet zeggen dat ze er persé iets aan kunnen doen. Seizoen 2018/2019 zijn we onder Leko ook geen kampioen geworden door veel te veel puntenverlies tegen de kleintjes.
maar die ploeg kan je toch niet vergelijken met wat we dit jaar hadden?

-> kijk naar profvoetballer van het jaar: we winnen daar zo goed als elke categorie... onze ploeg was individueel gewoon stukken beter dan de concurrentie en toch beginnen we met achterstand op Union aan de POs.

Sorry maar dat argument slaat toch op niets, je was nog altijd de beste ploeg van het kampioenschap.

Je speelt dat jaar thuis gelijk tegen Beveren en verliest van Zulte-Waregem, Charleroi en Moeskroen. Met de kern van dit jaar of de kern van 18/19 is dat gewoon te veel van het goede.

Genk heeft in de laatste 4 jaar 2x de reguliere competitie als eerste afgesloten (of was het één maal net als 2e, kan ook)? Beetje rare opmerking dit. Zie ik die volgend jaar zomaar meedoen voor de titel, nee, maar het ene jaar is het andere niet, zeker voor Genk niet.

En vooraleer je zegt dat dat was omdat Brugge minder punten scoorde omdat ze wisten dat er nog een play offs kwam... Dat klopt (deels), maar Genk won die twee jaar gewoon heel veel en haalde gewoon ontzettend veel punten. Brugge zal niet alles winnen, de focus zal (zoals elk jaar) nog altijd veel op de CL liggen en dat gaat hen wel degelijk wat punten kosten. Wat niet wilt zeggen dat ze daarom geen torenhoog favoriet zijn, natuurlijk zijn ze dat want ze hebben gewoon een betere ploeg.

Laatst bewerkt:
Genk heeft in de laatste 4 jaar 2x de reguliere competitie als eerste afgesloten (of was het één maal net als 2e, kan ook)? Beetje rare opmerking dit. Zie ik die volgend jaar zomaar meedoen voor de titel, nee, maar het ene jaar is het andere niet, zeker voor Genk niet.

En vooraleer je zegt dat dat was omdat Brugge minder punten scoorde omdat ze wisten dat er nog een play offs kwam... Dat klopt (deels), maar Genk won die twee jaar gewoon heel veel en haalde gewoon ontzettend veel punten. Brugge zal niet alles winnen, de focus zal (zoals elk jaar) nog altijd veel op de CL liggen en dat gaat hen wel degelijk wat punten kosten. Wat niet wilt zeggen dat ze daarom geen torenhoog favoriet zijn, natuurlijk zijn ze dat want ze hebben gewoon een betere ploeg.
Ik schat jullie nu gewoon zwakker in dan een paar jaar geleden, en ons sterker.

Kans is zelfs redelijk dat ons PO-middenveld met Stankovic - Vetlesen - Vanaken ook volgend jaar nog ons middenveld zal zijn.

Ik schat jullie nu gewoon zwakker in dan een paar jaar geleden, en ons sterker.

Kans is zelfs redelijk dat ons PO-middenveld met Stankovic - Vetlesen - Vanaken ook volgend jaar nog ons middenveld zal zijn.
Stankovic is van de week medisch gekeurd bij Inter. Dat doe je niet zomaar als je die niet gaat terughalen zou ik denken. Volgens Italiaanse pers is het zelf een uitgemaakte zaak dat die naar Inter terug gaat keren. We zullen zien

Dat zeiden ze ook in de zomer van 2010 en de zomer van 2018. En zie wat daar het volgend seizoen gebeurde.
Nu, ik denk persoonlijk dat er ook teveel werk is om ineens kampioen te worden. Maar dingen kunnen heel snel gaan, zeker als ge maar op 2 fronten meespeelt.

Ge kunt eventueel Ito houden en met Sternberg op links beginnen, maar Ito was dit seizoen toch te weinig en idem voor Sternberg.

Die speelden gewoon niet hun beste seizoen, maar kwamen beide naar het einde van het seizoen toe wel boven water. Ito op recht, Sternberg op links en twee spelers voor die flanken. Die topspits gaat wel essentieel zijn. Net zoals een vervanger voor Karetsas zijn rol, al lijkt dat momenteel Erenbjerg te worden.

Vertrouwen doet ook gewoon enorm veel met een ploeg, zeker bij de jonge spelers. Zo hard verschilde de ploeg niet tov de ploeg die ei zo na kampioen speelde maar alles uit handen gaf in de PO's.
Meer dan kwaliteit genoeg, juist vooraan geen enkele killer. Nu, op een zomer kan veel gebeuren. We hebben ons allemaal opgenaaid in Tolu. Vele onder ons ook in Paintsil (zeker ik), en die konden na een zomer trainen plots ook de ene pot na de andere maken. Dus wie weet wie volgend jaar plots opstaat...

Terug
Bovenaan